Bericht dat men mij een nieuwe TV box gaat bezorgen. Ik heb echter al een V7 voor één Tv en voor de ander een V6 , zie dus echt het nut niet in van een nieuwe TV box. Kan ik die gewoon terug sturen of moet ik ergens melden dat ik die niet nodig heb zodat men niks gaat veranderen.
Weet jij soms of ze de V5-C (die nog een oudere decoder is dan de V6) ook proactief omruilen?
Hoe kan ik dan radio spelen via TV box naar versterker zoals ik dat nu kan met de V6
hoe doe je dit via de V6 ? welke uitgang gaat naar je versterker ?
voor de v7 heb ik het reeds de mogelijkheden uitgelegd hier → nieuwe TV Box | Proximus Forum
&
Je TV Box op je audiosysteem aansluiten | Proximus = Over het algemeen worden audiosystemen op de TV Box aangesloten via een HDMI-kabel of een optische kabel (S/PDIF).
Als je audiosystemen enkel met een mini-jack of RCA-stekker/tulpstekker werken, maak je gebruik van een converter, die verkrijgbaar is in elektronicazaken.
zie als voorbeeld hier → Nieuwe TV Box V7. | Proximus Forum
Voor mij mogen ze mijn V5C proactief omruilen naar een V6 want dat is voor mij een heel goede decoder met vrijwel nul problemen … volgens wat ik hier, in lengte van dagen, lees is de V7 een zorgenkindje …
Dit staat in de Proximus communicatie:
Wens je niet over te schakelen naar een nieuwe TV Box?
Laat ons dit vóór 16 juni 2023 weten via onze klantendienst (0800 22 800). Of je kan je levering ook weigeren aan de deur.
Dat stemt dus niet overeen met de stelling “hij kan ook niet worden tegengehouden”
PhilH Ik vraag me af of dit klopt . Wacht het antw. af van de forum medewerkers. Klopt dit dan ga ik dadelijk bellen naar dat nummer.
Niet zeker dat dit in uw geval ook zo is maar dat stond letterlijk in de Proximus communicatie die ik kreeg over vervanging van mijn oude (gekochte) tv box. Ik had voor 16 juni gebeld naar het nummer en het ging niet verstuurd worden maar krijg gisteren dan toch bericht van Bpost dat ik maandag een pakket krijg van Proximus. Gisteren nog eens gebeld naar nummer maar ze kunnen waarschijnlijk niet veel doen want pakket zit al bij Bpost. Optie is dan weigeren bij leveren maar vrees een beetje dat ze dan sowieso nog de oude gaan deactiveren en dan sta ik even ver. Geen probleem om de box te veranderen als het nodig is, (buiten dan het verlies van veel oude opgenomen zaken op de HDD-schijf die we speciaal bijhouden), dit is als er problemen zouden zijn maar tot op heden zijn er geen klachten dus vind het spijtig dat het zo een beetje ‘geforceerd’ wordt. Ik heb ook geen nood aan nieuwe functies, daar heb ik een aparte Apple TV voor.
Aangezien je spreekt over een HDD zal je over een oude V5 decoder beschikken en daar is PX al een geruime tijd bezig aan de uitfasering van deze decoder, dus lang zal je deze volgens mij niet meer kunnen gebruiken.
Het verwonderde mij meer dat ze met de V6 nu ook al begonnen zijn!
IK heb boven een V7 en ik ben daar tevreden over. Heb destijds de V6 behouden gewoon voor de radio en omdat mijn echtgenote niet zo voor telkens veranderen is. Hadden vroeger V5 . Als het niet anders kan zal ze zich moeten aanpassen en ik een oplossing moeten zoeken voor de radio zoals beschreven. Vragen in de speciaalzaak naar wat ik juist nodig heb voor mijn versterker zal de bijgeleverde catalogus met de details van het toestel meenemen.
Is zelfs een V4 maar functioneert nog perfect dus zolang deze werkt waarom deze dan uitfaseren of deactiveren? If it aint broke, don’t fix it…Lijkt me trouwens ook een veel meer sustainable oplossing om zo lang mogelijk werkende electronica te blijven gebruiken + mijn jaarkost stijgt met bijna € 100 voor iets wat ik eigenlijk niet nodig heb.
Ondertussen V7 box geplaatst , na wat zoeken ook de radio werkt. Via converter naar versterker. Was wel even zoeken want de TV ging uit en ook de decoder dus geen muziek via radioline. Hier op het forum gezocht en via tip van Martin op het forum gevonden dat je dan via instellingen HDMI kon uitschakelen en dan gaat het want dan blijft de decoder aan nadat je de TV uit gezet hebt dus. Wel is nu netflix van mijn toestel beneden weg, boven alles normaal. Men vraagt om terug in te loggen via e-mail adres en daarna wachtwoord . Wachtwoord weet ik niet meer dus mail verzonden krijg mail terug om nieuw wachtwoord in te stellen. Waarom is dat nodig als alles op TV boven nog normaal werkt?
Je bedoelt het wachtwoord voor netflix app op je nieuwe V7 decoder veronderstel ik, wat normaal is in dit geval.
Ondertussen alles in orde. Het is altijd wat zoeken in het begin en dikwijls kan je hier op het forum wel een antw. vinden. Goed dat het er is. bedankt Martin
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.