Skip to main content

Foutcode P130, voor de zoveelste keer. Kan me niet herinneren hoe vaak wij in 2021 Proximus gecontacteerd hebben voor problemen. Medewerkers Proximus hebben nooit een oplossing, behalve opnieuw opstarten, enzovoort,  en dat lost de problemen niet op; de problemen worden nooit verholpen. Begin 2021 nieuwe decoder (v7) en nieuw modem gehad. Sindsdien meer fouten dan ooit. Het is om wanhopig van te worden. Proximus doet niets, behalve hun abonnement steeds duurder maken, zonder ook maar enige service te verlenen. 

@Schreurs Ik zou dan graag terug een technieker ter plaatse willen sturen voor nazicht zodat we dit toch kunnen oplossen voor u. Is dit ok voor u ? 


Na enkele weken zonder moeilijkheden met Proximus TV was het vanavond weer zover: “probleem met uw internetverbinding”. Het internet werkte nochtans prima; het probleem was Proximus TV en waarschijnlijk het tijdstip; 19 h nieuwsuitzending. Decoder 2 x  opnieuw opgestart.  

Dit moet me trouwens ook nog van het hart: de aangekondigde technieker (bericht van Hadewych T. van 22 dagen geleden) is nooit langsgekomen.  

Onze conclusie: ondanks het feit dat Proximus zijn tarieven alweer verhoogd heeft, is de service nog steeds niet verbeterd.


@Joanne68 

Dit is inderdaad niet de bedoeling, onze oprechte verontschuldigingen hiervoor.

Wanneer zou er een technicus kunnen langskomen bij jou?

 

Geert


Wij hebben foutcode p130 en p134 al sinds het begin. Soms moet alles een paar keer herstart worden, soms maar 1 keer. Is niet leuk als je eindelijk tv wilt kijken. Ook hebben we soms problemen met Netflix etc. Film aan het kijken en vanuit het niets stopt die, en dit een paar keer tijdens een film...


@KarenD Ik heb je lijn getest en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Klopt het dat je decoder via kabel verbonden is met je B-box ? Is dit een rechtstreekse kabel of 1 die ingewerkt is in de muur en dan via een speciaal stopcontactje verbonden met een extra kabel ? Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een andere kabel ? 


@HadewychT dit is ingewerkt in de muur. Is er misschien een mogelijkheid dat er eens iemand hiervoor langs komt? Wij kennen hier niet echt veel van...


@KarenD  Ik zie dat er een update van de modem klaarstaat en die kan wel eens een positief effect hebben op de problemen die je ervaart. Wanneer zouden we deze mogen uitvoeren wegens dit toch een goed half uur in beslag neemt.


@Michael V Kan dit nu? Ik ben niet thuis maar decoder staat wel aan aangezien we deze niet durven uitzetten vanwege de foutmeldingen 


@KarenD De update van de modem is doorgegeven en zal nu plaats vinden. Ondanks de foutmeldingen zou ik de decoder toch steeds als je geen tv kijkt in stand-by zetten wegens als je dit niet doet, de decoder niet kan updaten maar dat er ook meer kans is op nog meer foutmeldingen.


@Michael V die software update heeft die alleen een verbetering ivm de V7 decoder fouten? want ik heb nog een oudere versie op mijn bbox3v+ staan.


@Martin  We zien gewoon soms dat dit een positief effect kan hebben op de decoder als we de modem kunnen updaten. Daarom ook dat ik het voorstelde maar of het bij Karen effectief effect heeft dat moeten we zien eens ze dit kan testen. Ik kan jouw modem ook updaten als je wilt?


@Michael V dat gaan we zeker proberen. Wanneer ik thuis ben, moet ik dan nog iets doen?


@KarenD  Wat geen kwaad kan is als je thuis bent dat je de decoder even een 10 tal seconde van de stroom haalt zodat deze een volledig reboot, krijgt en dan kunnen testen of het beter is.


@Martin  We zien gewoon soms dat dit een positief effect kan hebben op de decoder als we de modem kunnen updaten. Daarom ook dat ik het voorstelde maar of het bij Karen effectief effect heeft dat moeten we zien eens ze dit kan testen. Ik kan jouw modem ook updaten als je wilt?

@Michael V Ok dat mag je doen, bedankt


@Martin Ik heb de update uitgevoerd voor je.


@Michael V alles lijkt toch te werken momenteel zonder fout meldingen. Hij gaf wel even een melding ivm ethernet maar dit verdween. Alvast bedankt!


@KarenD Dat is fijn om te horen. Hou me zeker op de hoogte moest het toch terug erger worden.


@Martin Ik heb de update uitgevoerd voor je.

Bedankt Michael , 8c.725A staat er inderdaad nu op 👍


Hier ook nog oude update 8C.520A / 7.4.2.0

Mag die hier ook updaten ??

Liefst vrijdag voormiddag . thx


@RedsFan Ik heb de update uitgevoerd voor je.


Update goed ontvangen , Dankuwel !!


@Michael V de decoder heeft weer dezelfde kuren. Wij zijn wel juist een week weg geweest maar zijn nu twee dagen thuis en al twee keer gebeurd dit weer...


@Michael V de decoder heeft weer dezelfde kuren. Wij zijn wel juist een week weg geweest maar zijn nu twee dagen thuis en al twee keer gebeurd dit weer...

@HadewychT 


@KarenD Heb je de decoder sindsdien al herstart ? Of kunnen testen met een andere lankabel ? Als de problemen dan blijven zullen we iemand ter plaatse sturen voor nazicht. 

Als de ingebouwde kabel de oorzaak blijkt te zijn, kan dit wel een betalende interventie zijn. 


@HadewychT voorlopig lijkt het probleem niet meer voor te komen. We houden het in het oog


Reageer