Skip to main content

Vóór plaatsing nieuwe installatie Android TV box werkte dit altijd perfect.

Na plaatsing Android TV box doen zich drops voor bij het beluisteren van radio (via aansluiting optische kabel met versterker).  Sommige dagen niets, andere dagen constant. Kan dan geen radio beluisteren.

Probleem van nieuwe software ????

Graag opheldering hierover.

@yvy Kan je eens testen of je die drops ook hebt als je rechtstreeks via je decoder en TV naar de radio luistert (dus zonder optische kabel en versterker) ?


Als ik via TV en decoder naar de radiokanalen luister zijn er geen drops. TV moet dus opstaan om geen drops te hebben.

Met vorige decoder V5C TV box was dit nooit een probleem.

Na nieuwe installatie van Android TV box zijn er drops als de TV uit staat.  Het is nogal dwaas om enkel radio te kunnen beluisteren als de TV moet opstaan!  

Dit geldt ook voor het geluid van alle TVkanalen als de TV uit staat (maw het audio signaal).

Vermoedelijk een softwareprobleem, tot hiertoe nog steeds niet opgelost via 080022800 ondanks meerdere tussenkomsten van meer technisch onderlegde mensen.


@yvy Je kan best je versterker verbinden op je TV via ARC en je decoder via HDMI ook verbinden met je TV om geen problemen te hebben. Als je je decoder verbindt met je audiosysteem ipv met de TV, kan je dit voorhebben. Is dit bij u het geval ? 


Waarom heeft het altijd gewerkt met vorige decoder en niet meer met de nieuwe?

Waarom staat er dan een optische uitgang op de Proximus tvbox?

Op versterker is er enkel een optische ingang en een analoge ingang met banaanstekkertjes beschikbaar.  Voor banaanstekkertjes is AUX de geschikte ingang op versterker, voor de optische kabel is het Video1 op versterker. Deze laatste is aangesloten op de SPDIF uitgang van de tvbox.


We hebben nu de HDMI kabel op de TV verplaatst naar HDMI/ARC aansluiting en testen nu uit of er nog drops zijn. 


Ook al zou je versterker een HDMI ingang hebben, dat gaat jouw probleem nog niet oplossen want dan moet je TV telkens opstaan als je enkel radio wilt luisteren.


Test heeft geen oplossing gebracht,  nog steeds drops als TV niet opstaat.

Wat is de aanleiding van die drops?

Bij vorige TVBox nooit drops gehad.

 


Geen reactie Proximus meer.…

Nog altijd drops in audio wanneer TV niet op staat.

Zullen we dan maar de transistorradio terug bovenhalen en back to the sixties gaan ???


Volgende test : HDMIkabel uit TVbox en geen drops meer ..... maar dan natuurlijk geen beeld meer ....dus fout in het protocol van de nieuwe Android TV box ???


Na telefonisch contact met Proximus werd de Android TV box vervangen door V5C TV box.

Resultaat : GEEN DROPS (onderbrekingen) meer in audiosignaal bij beluisteren radiokanaal via optische verbinding met versterker.

Dus probleem zit bij de Android TV box.


@yvy Inderdaad, hopelijk schaffen ze die V5C decoder niet te vlug af, al denk ik eigenlijk van niet, tot dat al de V7 perikelen achter de rug zijn zullen ze die wel nog in omloop houden.