Beste,
Sta me toe om hier men verhaal van de afgelopen weken te vertellen.
Men vriendin en ik hebben net een huis gekocht. Er ligt al fiber van Proximus dus dat was top, dachten we.
Op 12 Juni ben ik naar de Proximus winkel gegaan om een nieuw abbonement af te sluiten op het nieuwe adres. Op 15 Juni al onmiddelijk een afspraak voor de aansluiting. Ruim voor de verhuis om goed voorbereid te zijn en zeker internet te hebben.
Op 15 Juni komt de technieker langs (later dan gepland trouwens). Er waren toen echter nog geen stopcontacten aanwezig. Ik stelde voor om stroom.met een verlengkabel tot bij de aansluiting te leggen, maar de technieker zei dat hij terug zou komen als er permanente stroom voorzien is.
Ik was ook nog van plan gyproc te zetten tegen de muur waar de aansluiting van fiber hing. Ik vroeg de technieker of hij deze van de muur wou halen maar zei me dat het niet moeilijk is dat ik gewoon de 2 vijzen die hij toonde moest losdraaien en zo de installatie van de muur kon halen. En zo gezegd zo gedaan. We vroegen ook aan de technieker wanneer er een.nieuwe afspraak kon gemaakt worden. Dit werd via hem geregeld op 8 Juni.
We hadden dus een nieuwe afspraak gemaakt op 8 juli. De dag na onze verhuis en we dus ook er zeker internet en tv wilde. Echter kwam er niemand die dag. En na veel telefoontjes kwamen we er achter dat niemand iets van een afspraak af wist.
Op 12 Juli een nieuwe afspraak gemaakt maar via telefoon. Mijn moeder in men huis laten wachten op de zoveelste afspraak omdat ik zelf gaan werken ben. Echter kon de technieker niks aansluiten omdat er beschadiging aan de fiber is (ben nochtans voorzichtig geweest). En hop afspraak nummer 3 was binnen 5 minuten weg.
Na alweer uren op chats en via telefoon men verhaal doen. Telkens opnieuw klantnummer, adres, telefoonnummer, ... mee te delen en nooit echt geholpen te worden. Om dan te horen te krijgen dat een externe technieker contact op zal nemen met mij…
Deze afspraak staat nu op woensdag 24 Juli. (Hopelijk?!). Maar de grap is dat ik pas na deze afspraak (herstel fiber) een nieuwe afspraak kan maken voor de aansluiting van het internet en TV.
Zo zit ik al meer dan een maand zonder internet en TV, met nog geen goed vooruitzicht voor de komende week.
Enige wat ik tot nu toe heb gekregen is wat gratis data. Maar enkel op mijn gsm-abbonement. De vriendin zit niet bij proximus en zit al weken over haar data limiet aangezien ik nooit thuis ben om mijn data te delen. Dit terwijl net zij veel moet videocalls doen voor haar werk en al eens graag wat naar tv kijkt of veel meer met haar gsm bezig is dan mezelf.
Het is ook onvoorstelbaar hoe moeilijk je iemand kan vinden die je echt kan helpen of waar je echt een klacht kan delen. De chat stuur je door naar bellen of mailen. Mailen lukt niet. Klachtformulier geeft een foutmelding als je eenmaal wilt verzenden. Aan de telefoon kunnen ze ook nooit echt iets doen behalve sorry zeggen. Je word gewoon van het kastje naar de muur gezonden heb ik de indruk. Misschien heeft het hier wel een effect?