Skip to main content

Ik heb dit al gepost in een ander topic maar dat zal niet meer gelezen worden omdat probleem opgelost staat.

Wanneer ik wil casten loopt het mis. Ik heb nog maar een paar keer beeld gekregen op mijn tv via casten. En de beeldkwaliteit was slecht. Maar nu lukt het niet meer om beeld te krijgen. Er komt op “klaar om te kijken “ en dan zwart beeld. Als ik dan op mijn tablet op het pijltje klik dan krijg ik hierop de fout”oeps er ging iets verkeerd” en dan sluit app of loopt vast. Op mijn tv komt dan terug “klaar om te kijken” en dan loopt het daar ook vast en moet ik de stekker uit trekken. Ik heb getest met 2 tablets en een smartphone. En op allen hetzelfde probleem. Ook sluit de app geregeld zichzelf na opstarten. Daar ik enkel via de app tv kan kijken en jullie reclame voor epic combo stelt dat je via chromecast kan kijken op een tv scherm , zou ik graag een oplossing hiervoor krijgen. Ander apps geven geen problemen. Vtm go,vrt nu,youtube ,Netflix geen problemen. Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar haalt niets uit. Nu kan ik wel kijken via vrt nu of vtm go maar zou handig zijn om alles in 1 app te kunnen bekijken. En op een tablet of smartphone kijken is het toch ook niet.

mvg

Beste

 

Dit is nagevraagd voor u bij de technische en administratieve dienst en alles is perfect in orde. De pickx app zou perfect moeten werken op uw Chromecast. We kunnen u enkel tips geven van waar het probleem kan liggen.

En maar blijven ontkennen dat er een probleem is. Wat een geweldige klantendienst hebben jullie.

Jullie hebben mijn weekend weer goed gemaakt. Na een week van stress eens lekker genieten van een avondje tv via vrt nu de gratis dienst die zonder problemen werkt met de chromecast.

met niet zo vriendelijke groeten


Mss toch een een tip aan alle forumleden: inderdaad ik geef toe dat dit heel moeilijk is om volgen als iemand een nieuw topic opent omtrent het zelfde probleem dat reeds in een ander topic besproken werd. Eigenlijk is het beter van in het zelfde topic verder te gaan of als je dan toch een nieuw wilt openen, over identiek het zelfde, dan mss best verwijzen met de link naar het vorige topic, want anders moet men op zoek gaan naar het oude topic en soms vindt je dit direct maar het kan ook soms wat tijd vragen:relaxed:


@Jamo  Lukt het wel om te casten via andere applicaties ? Kan je even verduidelijken welke toestellen je juist gebruikt (merk , model , software , … ) .? Ik geef vervolgens de info daar aan de betrokken diensten om het eens na te laten kijken.

Geachte,

Heb je de verstrekte gegevens al door gegeven? Wat is jullie oplossing? Ik heb al het mogelijke geprobeerd om dit werkend te krijgen. Ik ben al klant van 1995 en wil dit best nog blijven. Maar als er geen interesse is om mijn probleem op te lossen of ook maar een antwoord te geven tja..  Waar kan ik een klacht indienen via mail? Ik wil het tv gedeelte op de factuur betwisten. Hoe doe ik dat? Wanneer kan je het mailformulier terug verwachten op de contact pagina? In afwachting van een antwoord laat ik alvast iemand komen om een prijs op te maken om de Telenet kabel in onze woning te brengen. Ik heb in de bijna 25 jaar dat ik klant ben nog maar een paar keer iets laten veranderen en telkens liep er iets mis. Met een hoop gedoe en 2 klachten bij de ombudsdienst tot gevolg. Je zou verwachten dat het beter wordt maar helaas. Ik verwacht op zijn minst zo snel mogelijk een antwoord zodat ik weet waar ik aan toe ben.

mvg

 

 


vraagje: ik heb gisteren een update  5.2.1 van pickx app binnengekregen op mijn android smartphone

heb je die ook al? 


@Martin 

Ja die staat op al mijn toestellen. Helaas zonder gevolg.

mvg


het casten bij mij gaat nu vlotter want vorige versie was  dat toch nog even wachten vooraleer je ik beeld had op TV 

PS: voor ios is er gisteren ook een update geweest op 21/01/20 hier gisteren al iemand gemeld dat zijn probleem opgelost was.


@Martin

Dan vraag ik mij af wat er bij u anders is dan bij mij. Dan moet er toch iets niet juist staan bij mijn abonnement. Ik zie in MyProximus de optie instellingen van “Light TV experience” . Daar staat enkel TV Replay  en dat kan je niet af zetten. Verder staat er verbruik 0 video’s. Dat is alles. En volgens mij kan je geen films huren met deze formule.

mvg


Inderdaad ik zou ook denken dat er toch iets aan de profielinstellingen van je abo iets niet in orde moet zijn of heeft het  dat dan toch iets te maken met je android versie, ik heb namelijk versie 9.0 ? kortom ik veronderstel toch dat de proximus specialisten dit toch allemaal zouden moeten weten en natrekken of melden waarom het niet kan werken bv in uw geval!


Ik gebruik volgende toestellen: Lenovo tablet Android 7.1.1 model TB-x704F, Sony Xperia tablet Android 5.1.1 model sgp612 en een smartphone Sony Xperia Android 7.0 model f3111. Zoals gezegd met andere apps geen problemen met casten. Ik heb 2 Nvidia shield met ingebouwde chromecast en een Google chromecast in gebruik. Nog nooit enig probleem gehad met casten,tot nu met de Proximus pickx app.

mvg


Ondertussen staat de tweede factuur gereed,dat gaat wel goed! Ik had zaterdag aangegeven dat ik deze week enkel na 17u kan antwoorden op mijn prive nummer. 2 keer telefoon gekregen rond 13u30. Dus kan ik niet antwoorden. Er word een bericht ingesproken dat ze het later opnieuw proberen. Geen enkel nummer om zelf contact op te nemen. En dan bellen ze nogmaals rond 13 u. En de telefoon kijken is ook al niet zonder problemen. Nog geen enkel programma kunnen uitkijken zonder dat het vastloopt. Ik geef het op. Ik verwacht een compensatie voor het niet kunnen gebruiken waar ik voor betaal en het verspillen van mijn tijd. Ipv even te ontspannen na het werk krijg ik er nog wat extra stress bij.


Sinds update Proximus Pickx app op 23.01.20 kan ik niet meer casten. Zwart beeld met “klaar om te kijken” dat blijft hangen. App staat op iPhone (iOS). Voorheen lukte het wel met zelfde toestel. In 2018 zelfde probleem gehad toen Proximus TV een update uitbracht als WK voetbal (juni 2018) eraan kwam. Dit hier dan ook gepost. Pas terug kunnen casten in 2019!!!! Ik bid dat het niet opnieuw zo lang duurt…. Enige verklaring voor dit probleem en reeds oplossing in het verschiet?????


Is dit de laatste versie die je geïnstalleerd/geüpdatet hebt.

5.2.3  21 jan. 2020

In deze update hebben we verschillende bugs opgelost dankzij jullie waardevolle feedback, waaronder een belangrijke bug waardoor de homepagina niet wou laden.

Door te schudden met je iphone kun je problemen rechtstreeks aan Prox doorgeven

 

NB: Pas maandag zal je van iemand van proximus zelf de stand van zaken horen en of ze al op de hoogte zijn of oplossing hebben.


Gisteren avond een hele avond liggen klooien om te proberen casten. Eerst kreeg ik beeld maar wanneer ik van zender veranderde ging het weer op zwart en de “Oeps” meldingen vlogen me weer om de oren. Op de tablets de app verschillende keren opnieuw geïnstalleerd. Haalt allemaal niets uit. “Klaar om te kijken” en dan eindeloos draaiend cirkeltje of direct zwart beeld. Soms kan ik via de tablet casten stoppen maar meestal loop de boel vast. Dan komt de tekst “klaar om te kijken” op tv maar via de tablet is de casting stop gezet en dus were de stekker uit de chromecast. Ben ik dan de enige die hier problemen heb om te casten. Staat er dan iets niet goed bij mijn abonnement. Er is al een aanpassing moeten gebeuren omdat ik geen beheersrechten had volgens de app. Nu moet ik kijken via vrt nu of vtm go,hetgeen ik vroeger ook al deed. Dit is gratis en werkt perfect. Maar omdat ik vier niet kon kijken en dat het gemakkelijker leek alles in 1 app te hebben leek het een goede optie epic combo te nemen. De extra mobiele data is ook mooi meegenomen. En het is niet alleen het casten,de app op zich is ook niet stabiel. Sluit uit zichzelf af en is zeer traag in gebruik. Ook is de beeldkwaliteit zeer wisselvallig en het ligt niet aan de snelheid van verbinding. Nu ben ik eens bij de concurrentie gaan kijken en die hebben een vergelijkbaar product. Met meer zenders en 10 gb mobiele data. En data van tv wordt niet meegerekend. Enige kanttekening de app zou ook niet zo goed werken volgens wat ik al gevonden heb aan reviews. Ik stel voor dat jullie het gedeelte van tv van mijn factuur aftrekken tot ik gebruik kan maken de cast functie en kan kijken op mijn tv scherm. Hetgeen jullie ook beloven op de productpagina van Epic combo.

mvg


 Kijken naar het veldrijden met een “Epic combo light” abonnement aan 64,99 € per maand. Deze week de domiciliëring stopgezet en mijn skynet mail adres overal overgezet naar mijn gmail adres. Tegen volgende week geen oplossing dan zet ik alles over. Ik vind dat ik jullie genoeg tijd heb gegeven maar blijkbaar is een enkele klant niet belangrijk genoeg.  Ik ben indertijd klant geworden toen er nog moest ingebeld worden om op het internet te geraken. Ik was een van de eerste die, toen nog Belgacom tv , heb genomen. Maar door de vele problemen ermee na een tijd weer opgezegd. Later nog eens tv genomen maar door problemen met het beeld dat steeds op zwart ging en het uitblijven van een oplossing tv terug opgezegd. Dus ik heb al veel door de vingers gezien en jullie kansen genoeg gegeven. Nu dacht ik laten we nog eens tv nemen maar dan met een app,wat kan daar mee verkeerd gaan. Met mijn chromecast had ik nog nooit problemen gehad en nu nog niet,tenminste als je de pickx app buiten beschouwing laat. Jullie hebben 2 keer geprobeerd om me op te bellen en daarbuiten geen enkele keer contact op genomen om tot een oplossing te komen. Mocht er toch nog iemand zich geroepen voelen om mij een oplossing te bieden,volgende week ben ik privé bereikbaar vanaf 16 uur. Ik weet niet of het enige zin heeft om dit aan te kaarten bij de ombudsdienst. 

met nog steeds vriendelijke groet

@HadewychT 

@SamuelD 

@WenzelR 

 

 

 


Je bent uiteraard niet de enige die problemen heeft met casten onder het OS iOS zijn ze er blijkbaaer nog altijd mee bezig om op te lossen, bij OS Android zijn er ook meldingen hier op het forum van anderen dat na het aanklikken van cast symbool het tenslotte blijft bij laden enz…

Maar hoe ver het staat met dit probleem dat zal iemand van Prox moeten toelichten en die komen pas maandag terug langs op het forum.

NB: En ik persoonlijk heb het probleem niet bij OS = android en ook niet met de webversie van Pickx als ik het, direct via wifi van mijn bbox ,uitprobeer.


Zijn hier eigenlijk technici van Proximus mee bezig? Gebeurt reeds voor de zoveelste keer na een update van de Proximus Pickx app en/of software update van iOs. Moet toch te achterhalen zijn waar het probleem vandaan komt en - nog belangrijker - wat de oplossing is. Zorgt telkenmale voor frustratie. Er zou nog meer concurrentie moeten zijn, zodat klant wat meer au sérieux wordt genomen....


Ik had zo een ronde chromecast,enkele maanden geleden speciaal gekocht voor pickx. Ik heb die ondertussen weggegeven aan familie. Ik probeer via de ingebouwde chromecast van de 2 Nvidia shield mediaspelers die ik heb. Ik probeer wel af en toe eens maar eigenlijk geloof ik niet meer dat het ooit gaat werken bij mij. Ik wacht af tot ik een gelijkaardig aanbod vind. Of tot er een werkende android tv app uitkomt. TvVlaanderen en Telenet hebben zo een app die zonder problemen werkt op de chromecast. TvVlaanderen heeft zelfs een app die direct onder android tv werkt. Epic combo light is op papier een geweldig product. Spijtig dat de software en ondersteuning ondermaats is.


Vandaag krijg ik volgende mail, en laat het duidelijk zijn dat ik met niemand gesproken heb.

 

Hé daar,
 
 
Zoals afgesproken in ons gesprek sturen we je de volgende informatie: Download de Epic-app.
 
Heb je nog vragen of opmerkingen over Epic?
Bezoek dan even onze webpagina www.proximus.be/MakeItEpic of stuur gewoon een berichtje via Facebook Messenger en we helpen je direct!
 
Misschien ontvang je binnenkort een tevredenheidsenquête. Neem je dan even de tijd om dit in te vullen alsjeblieft? Zo kunnen we jou in de toekomst nog beter helpen !
 
Bedankt voor je vertrouwen en interesse.
 
 
Met vriendelijke groeten,
Het Epic-team

 

De link naar de app leid nergens heen. En nog altijd geen casten mogelijk met de “Oeps er ging iets verkeerd” app,zoals die bij ons nu heet. TvVlaanderen app van een vriend getest en geen problemen. Telenet app geen probleem. Eigenlijk kan ik alles casten buiten de pick app. Het zou jullie sieren een waarschuwing te plaatsen bij jullie Epic combo light  dat het casten niet werkt. Zodat potentiële klanten weten waar ze aan toe zijn. 

mvg


Deze link is terug te vinden op hun site >

https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_s/makeitepic/zwpe-s.html

maar werkt ook niet !


Jammer genoeg hebben we nog geen antwoord gekregn van de specialisten, maar ik heb nog eens aangedrongen. Mijn excuses voor het lange wachten.


Vandaag een antwoord gekregen van klantendienst:

Beste deheer, mevrouw

 

Ik heb uw email goed ontvangen en kan u voorzien van volgend antwoord.

 

Uit navraag bij onze technische dienst blijkt dat de Pickx app / Epic pack perfect werkt op de Chromecast. Uw pakket staat bij ons dan ook volledig in orde. Hiervoor kan ik dan ook geen compensatie voorzien. Ik raad u aan om even de Chromecast na te kijken en de installatie / koppeling opnieuw te proberen. 

 

Hopend u hiermee van dienst te zijn.

 

Met vriendelijke groeten

maw Trek u plan en betaal braaf je abonnement dat je niet kan gebruiken. Dus is er maar 1 oplossing en daar ga ik de komende weken,als ik wat tijd vind eens werk van maken. Na 25 jaar ga ik Telenet dan maar eens proberen. Met dank aan de technische dienst van Proximus.

mvg


Heb je dan een nieuw probleem met de app? Heb je deze al even geherinstalleerd?


Ik heb de extra info nog mee doorgegeven naar de specialisten. Tot nu toe is er jammer genoeg nog geen oorzaak gevonden waarom het bij u niet lukt. 


https://youtu.be/WKHr2gwH-p4


Vandaag kan ik pickx van geen enkel Android toestel casten. Andere zaken zoals Vrt nu lukt wel.

Hoe kan een probleem zo lang meer dan een jaar dus aanslepen? Ik wacht nog steeds op a woord van de tweede lijn van de helpdesk


Reageer