Skip to main content

Ik heb dit al gepost in een ander topic maar dat zal niet meer gelezen worden omdat probleem opgelost staat.

Wanneer ik wil casten loopt het mis. Ik heb nog maar een paar keer beeld gekregen op mijn tv via casten. En de beeldkwaliteit was slecht. Maar nu lukt het niet meer om beeld te krijgen. Er komt op “klaar om te kijken “ en dan zwart beeld. Als ik dan op mijn tablet op het pijltje klik dan krijg ik hierop de fout”oeps er ging iets verkeerd” en dan sluit app of loopt vast. Op mijn tv komt dan terug “klaar om te kijken” en dan loopt het daar ook vast en moet ik de stekker uit trekken. Ik heb getest met 2 tablets en een smartphone. En op allen hetzelfde probleem. Ook sluit de app geregeld zichzelf na opstarten. Daar ik enkel via de app tv kan kijken en jullie reclame voor epic combo stelt dat je via chromecast kan kijken op een tv scherm , zou ik graag een oplossing hiervoor krijgen. Ander apps geven geen problemen. Vtm go,vrt nu,youtube ,Netflix geen problemen. Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar haalt niets uit. Nu kan ik wel kijken via vrt nu of vtm go maar zou handig zijn om alles in 1 app te kunnen bekijken. En op een tablet of smartphone kijken is het toch ook niet.

mvg

Waarom kan ik niet meer casten met de app?

De laatste tijd werkte het casten met de app vanop mijn tablet of telefoon redelijk goed. Eens een enkele keer kwam voor sommige zenders "oeps er ging iets fout" op het scherm.Met het wisselen van zender kreeg ik dat dan wel verholpen. Maar nu krijg ik voor alle zenders "oeps" en loopt de app vast en op de tv staat "klaar om te kijken" en daarna verbreekt Chromecast de verbinding. Het casten van andre tv apps geeft geen problemen. Nog iemand deze problemen?


 Kijken naar het veldrijden met een “Epic combo light” abonnement aan 64,99 € per maand. Deze week de domiciliëring stopgezet en mijn skynet mail adres overal overgezet naar mijn gmail adres. Tegen volgende week geen oplossing dan zet ik alles over. Ik vind dat ik jullie genoeg tijd heb gegeven maar blijkbaar is een enkele klant niet belangrijk genoeg.  Ik ben indertijd klant geworden toen er nog moest ingebeld worden om op het internet te geraken. Ik was een van de eerste die, toen nog Belgacom tv , heb genomen. Maar door de vele problemen ermee na een tijd weer opgezegd. Later nog eens tv genomen maar door problemen met het beeld dat steeds op zwart ging en het uitblijven van een oplossing tv terug opgezegd. Dus ik heb al veel door de vingers gezien en jullie kansen genoeg gegeven. Nu dacht ik laten we nog eens tv nemen maar dan met een app,wat kan daar mee verkeerd gaan. Met mijn chromecast had ik nog nooit problemen gehad en nu nog niet,tenminste als je de pickx app buiten beschouwing laat. Jullie hebben 2 keer geprobeerd om me op te bellen en daarbuiten geen enkele keer contact op genomen om tot een oplossing te komen. Mocht er toch nog iemand zich geroepen voelen om mij een oplossing te bieden,volgende week ben ik privé bereikbaar vanaf 16 uur. Ik weet niet of het enige zin heeft om dit aan te kaarten bij de ombudsdienst. 

met nog steeds vriendelijke groet

@HadewychT 

@SamuelD 

@WenzelR 

 

 

 


@Jamo We hebben je problemen effectief onderzocht dat kan je op deze forum post toch wel duidelijk zien, zoals mijn collega @WenzelR  heeft gepost hebben onze ingenieurs het probleem kunnen reproduceren en is zou het ondertussen opgelost moeten zijn. Met andere woorden zou het casten via de Chromecast nu terug volledig moeten lukken. 


@CLudo  Kan je even verduidelijken wanneer je juist niet kan casten en wat voor toestel je juist gebruikt om te casten? Gebruik je IOS of android ?


Op dit moment lukt het casten met mijn Samsung tablet wel weer (mits enkele zenders vnl "zes" buiten beschouwing gelaten). Maar de app loopt nog regelmatig vast. Met mijn one plus telefoon lukt het zelfs niet meer om iets fatsoenlijk te bekijken, zelfs het home scherm  flikkert de hele tijd alsof er ergens een loop in zit. Iets bekijken is stotterend. Het casten lukt bijna niet.  De app loopt vast en het scherm op tv wordt zwart en na enkele minuten schakelt de chromecast terug op schermbeveiliging, alsof er geen verbinding meer is met de app. Ik heb de indruk dat de pickx app met elke update wat zwaarder te draaien wordt, zodat Ik bijna verplicht wordt mijn apparatuur aan te passen aan de nieuwe standaard. Ik heb enkel met de pickx app problemen de VRT.nu, VTM.go app en Netflix draaien perfect op mijn chromecast dus daar ligt het niet aan.Die hele pickx app heeft bij mij vanaf dag 1 nog niet fatsoenlijk gewerkt,.


Kan je even het model van je one-plus doorgeven , als ook de android versie die je hierop hebt staan? Op welke wifi staat je Chromecast en je gsm verbonden ? is dat op de wifi 2.4 of wifi 5.0 ? 


Mijn smartfone is een one-plus X met Android versie 6.0.1.

De Chromecast is verbonden met wifi 5.0

De tablet ook op wifi 5.0 en de one-plus op 2.4


Jullie hebben het voordeel dat de onbeperkte mobiele data voor bepaalde apps en de 4gb voor de rest bij geen enkele andere aanbieder iets vergelijkbaar heeft. Ik gebruik dus de pickx app soms nog eens op de telefoon onderweg . Het casten heb ik opgegeven en de chromecast zit terug in de doos. Af en toe probeer ik nog eens via de ingebouwde chromecast van de nvidia shield. Dat gaat goed zolang je maar niet van zender wil veranderen. Dus beginnen kijken naar vier is blijven kijken naar vier of gans het boeltje loopt vast. Volgens de support van Nvidia heeft de ingebouwde chromecast dezelfde werking als de hardware versie en zit het probleem bij de app. Hoe zit het eigenlijk met ontwikkeling van de app voor  android tv die hier ergens op dit forum aangekondigd werd?


Voor Android TV gingen ze het laten weten als er nieuws was.

Er zijn zo van die fenomenen die je echt niet kunt verklaren bij mij wekt de chromecast wel goed, met pickx


Met de software update van april is het nog erger geworden. Casten lukte al niet maar nu kan ik op tablet ook al niet meer kijken. Oeps er ging iets mis, stream niet beschikbaar,app die zichzelf afsluit of niet meer reageert. Goed bezig!


welke chromecast type dongle heb je juist zou dit de rden zijn dat het met pickx niet werkt bij u, want ik werk nog met ene van de 1ste generatie en daar werkt het in ieder geval bij mij mee zonder problemen.

Dan kunnen ze het ook eens doorgeven aan de specialisten met welk type chromecast dongle je werkt.


Ik had zo een ronde chromecast,enkele maanden geleden speciaal gekocht voor pickx. Ik heb die ondertussen weggegeven aan familie. Ik probeer via de ingebouwde chromecast van de 2 Nvidia shield mediaspelers die ik heb. Ik probeer wel af en toe eens maar eigenlijk geloof ik niet meer dat het ooit gaat werken bij mij. Ik wacht af tot ik een gelijkaardig aanbod vind. Of tot er een werkende android tv app uitkomt. TvVlaanderen en Telenet hebben zo een app die zonder problemen werkt op de chromecast. TvVlaanderen heeft zelfs een app die direct onder android tv werkt. Epic combo light is op papier een geweldig product. Spijtig dat de software en ondersteuning ondermaats is.


Heb je dan een nieuw probleem met de app? Heb je deze al even geherinstalleerd?


Het is geen “nieuw” probleem,het is nooit opgelost. Volgens jullie wel natuurlijk. Maar ik heb er mij al bij neergelegd dat ik geen oplossing mag verwachten.


 Of tot er een werkende android tv app uitkomt. 

voor apple TV is er al een versie uit maar nog niet met alle functionaliteit, dus veronderstel ik toch dat ze dan voor Android TV ook wel met iets bezig zullen zijn!

 


Tja,ik ga nu ook niet weer geld uitgeven voor Apple tv. En als Proximus zijn reputatie waar maakt zal dat ook niet zonder de nodige problemen werken. Er is nog nooit iets gelanceerd dat werkt zoals je zou verwachten. In de 25 jaar dat ik klant ben heb ik de my Proximus (de vroegere naam ben ik kwijt) nooit zonder problemen weten werken. Soms was het even goed maar lang duurde dat niet. Nu ook weer met de app kan je al weken het verbruik niet meer zien na een update. Maar geen nood ze zijn al aan het probleem aan het werken.


In verband met “MyProximus app kan het verbruik niet bekijken”:
Werd vandaag het volgende gemeld door Proximus:

Dit is reeds een gekend probleem dat verschillende mensen ondervinden.
14/05 komt er een nieuwe release van de MyProximus waarin we dit probleem hebben aangepakt.
Houd dus zeker de app store in de gaten.


Heb je dan een nieuw probleem met de app? Heb je deze al even geherinstalleerd?


En daarna werd het weer stil.


Heb je dan een nieuw probleem met de app? Heb je deze al even geherinstalleerd?


En daarna werd het weer stil.

Ik zie ook geen specifieke vraag meer van jou , had je nog specifieke info nodig? 


Waarom werd mijn reactie verwijderd? Bij mijn weten heb ik geen enkele  forum regel overtreden. Als jullie het zo willen spelen voor mij niet gelaten. Ik heb genoeg geduld gehad en jullie kansen genoeg gegeven. Maar eens komt er een eind aan. En omdat jullie weer eens een dossier hebben afgesloten omdat ik zogezegd akkoord ga met de geboden oplossing is voor mij de maat vol.

mvg

 


Vandaag kan ik pickx van geen enkel Android toestel casten. Andere zaken zoals Vrt nu lukt wel.

Hoe kan een probleem zo lang meer dan een jaar dus aanslepen? Ik wacht nog steeds op a woord van de tweede lijn van de helpdesk


ik snap dit inderdaad ook niet, als anderen met android toestellen kunnen casten dat er dan sommigen dit niet kunnen !!!!


Oplossing is op komst:

 


blijkbaar algemene problemen met casten op mijn ios toestellen lukt het ookniet meer.


Reageer