Vraag

Blokvorming of blokjes in het beeld?

  • 9 June 2022
  • 9 reacties
  • 209 Bekeken

Het is nu al zeker 2 maand dat wij last hebben van blokvorming of blokjes in het beeld .

Meestal gebeurt dit in avond tijdens het nieuw, familie …… Ik weet niet of het aan de drukte ligt of er iets mis is met mijn toestellen . Het lijkt er ook op dat het met de tijd erger wordt. 

Kan er vanuit Proximus eens een lijntest gedaan worden. De problemen zijn begonnen toen ik op verzoek WIFI 2.4 diende aan te houden ,terwijl ook 2.5 aanwezig was en nu niet meer. 

Alles is al verschillende keren opnieuw gestart geweest en er is nooit verbetering. Ik hoop dat er iemand van Proximus mij kan helpen ,zo is het niet leuk om nog naar tv te kijken.  Altijd al tevreden geweest van Proximus . Het zou jammer zijn om op die manier te moeten uitkijken naar een andere provider. Mvg ,IvanVH.


9 reacties

ik veronderstel dat je bedoelt dat je nu maar één wifi SSID ziet(One SSID)  ipv twee (wifi2.4 en wifi-5.0)

  • "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden/opgelost  zijn.

Reputatie 7
Badge +5

@Ivanvh Hebben de tips van @Martin je kunnen helpen?

 

@Ivanvh Hebben de tips van @Martin je kunnen helpen?

 

Best Daisy , 

Dit is niet aan mij besteed. Ik denk dat dit eerder iets is voor mensen met een daadwerkelijke kennis .

Of dit het probleem zou zijn betwijfel ik sterk. Ik werk met 2 tv bridge’s , voorheen 3 .Kan daar ergens het probleem zich situeren ? ...of ligt het dan toch aan de modem ?

Heb je dan twee decoders op elke bridge één, indien wel hen je de blokvorming op beide decoders dan.

Ik weet niet of er nu nog een proximus forummedewerker gaat reageren, indien niet dan zal het pas voor maandag zijn.

je kan altijd eens de bbox 5 sec stroomloos zetten en als het dan nog gebeurd ook even de bridge stroomloos zetten.

Heb je dan twee decoders op elke bridge één, indien wel hen je de blokvorming op beide decoders dan.

Ik weet niet of er nu nog een proximus forummedewerker gaat reageren, indien niet dan zal het pas voor maandag zijn.

je kan altijd eens de bbox 5 sec stroomloos zetten en als het dan nog gebeurd ook even de bridge stroomloos zetten.

Idd Martin ,per tv 2 bakjes. Het probleem is ook aanwezig op beide televisietoestellen.

Je kan desnoods altijd proberen van de toestellen eens te herstarten  → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus 

En als het niet lukt kunnen de prox forummedewerkers het maandag overwegen om eventueel een technieker te sturen.

Reputatie 7
Badge +1

@Ivanvh Hier is een soort topic over geweest “Problemen met TV, haperen, blokjes, tv even weg, tv gids blijft hangen, opnames komen, niet altijd door”. Weet niet wat voor decoder je hebt. Lees dit eens door misschien vindt je iets 😷🤔 Bij mij is het vanzelf weggegaan. Heb een V5 decoder met harde schijf en een V5C. Bij mij is het wel niet met tv bridges. Heb nadien gelukkig nooit meer dit probleem gehad 🤗

Ik hoop als de forum medewerkers dit lezen ze me voorzien van evt. recente decoders en/of bridges. Dit kan echt niet door de beugel. Een technieker die dit oplost zou hier wel op zijn plaats zijn. 

@Ivanvh je kan altijd zelf een technieker aanvragen zie → Happy House voor privé-klanten | Proximus

Bron: → Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

Reageer