Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

  • 1 November 2023
  • 9 reacties
  • 333 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

 

 

Probeer eens om de SD zenders te bekijken via de Pickx App  deze zijn te vinden vanaf nummer 401

Als je daar ook nog de melding krijgt over HD foutmelding  dan is het probleem niet toestel gerelateerd. Dan zit het probleem inderdaad bij de Pickx App.

Ik maak deel uit van de Beta Pickx App testers.

Test even of  de SD stream  kan worden  bekeken. En graag feedback.


9 reacties

@Pat52 

Weet je soms of dit geldt zowel voor alle Android en Apple toestellen want die melding krijgt niet iedereen, of heeft het ts maken met de OS versie of zoiets?

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

Weet je soms of dit geldt zowel voor alle Android en Apple toestellen want die melding krijgt niet iedereen, of heeft het ts maken met de OS versie of zoiets?

@Martin  Voor Android toestellen .

@Pat52

zou het dan met de Android versie iets te maken hebben, want op mijn Android smartphone krijg ik die melding in ieder geval niet?

Edit: ik heb ook eens een update gedaan van Pickx-app zelf naar de laatste versie en het blijft werken zonder deze melding te krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

zou het dan met de Android versie iets te maken hebben, want op mijn Android smartphone krijg ik die melding in ieder geval niet?

@Martin Wanneer er een update komt van het Pickx App  developer team zal ik het hier melden. En stop met reacties en vragen die niet relevant zijn hier te posten.

@Pat52 

Maar daar kunnen we toch allen alleen maar wijzer uit worden en dan kun je uw ervaring en ervaring van anderen en deze van mij toch ook doorgeven, want die hebben toch te maken met de pickx-app  die voor de één problemen geeft en voor de andere niet, het is toch volgens mij even belangrijk en relevant voor het development team, om te weten wanneer de melding “enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning”   ook niet te voorschijn komt.
 

Net SD geprobeerd en krijg dan dezelfde melding

Ondertussen al 4 maanden Proximus.

Nog steeds geen oplossing gevonden voor Pickx op mijn toestel, een Samsung S23. 🙄

 

Reputatie 2
Badge

Op Apple is dit probleem ook ik kon geen enkele deftige zender in HD bekijken dit heeft dus niks te maken met enkel Android. Hun boel werkt gewoon niet al zeggen ze van wel. Door de vermelding die ik ook kreeg dat er geen HDMI 2.1 aanwezig was ook een nieuw scherm gekocht ( de andere had dit wel maar soit ). Ook op het nieuwe scherm exact dezelfde melding. Veel technische problemen later en ook gevraagd aan ondersteuning geen enkele oplossing. Nu komt er topic over en moeten we het doorgeven …? Proximus ligt buiten na 6 maanden klant en vele keren gevraagd om een oplossing is Telenet terug binnen en raad eens ….ALLES WERKT NAAR BEHOREN….

Maar Proximus wil dit probleem niet zien blijkbaar.

Badge

Ondertussen al 4 maanden Proximus.

Nog steeds geen oplossing gevonden voor Pickx op mijn toestel, een Samsung S23. 🙄

 

Probleem ligt bij de upgrade van DRM-beveiliging waaraan Proximus contractueel verplicht is te voldoen. Recente toestellen kunnen dit normaal gezien perfect aan maar bij sommigen wordt de Play STore zelf en ingebouwde beveiliging niet automatisch geüpdated. Dit kan je manueel nakijken en eventueel bijwerken.

Deze stappen zouden het moeten oplossen:

 


========================
Probleem met HD-kanalen

Streams met een hogere kwaliteit (HD) waarvoor DRM-beveiliging op L1-niveau vereist is, werken niet meer sinds de laatste beveiligingsupdate (opgemerkt in de Samsung S22- en S23-modellen) mogelijk al van mei 2023.
Streaming op de Pickx-app werd ook beïnvloed doordat de L1-beveiligingsbeleidsvereiste onlangs werd uitgerold (begin juni 2023).

========================

De hoofdoorzaak lijkt te zijn dat het Google Play-systeem niet automatisch wordt geüpgraded naar de nieuwste compatibele versie. Dit leidt tot een verlaagd DRM-beveiligingsniveau (L3) op het apparaat.

Gebruikers kunnen hun beveiligingsniveau controleren via de app "DRM Info" van Android Fung: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo&hl=en&gl=US

Hoe dit probleem op te lossen:
De gebruiker moet het Play System handmatig updaten naar de nieuwste versie, om voortdurende service op de Pickx-app te garanderen.

Als het beveiligingsniveau na een update op L3 blijft, kunnen we ervan uitgaan dat het apparaat van de gebruiker niet langer HDCP-compatibel is.
HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) beschermt auteursrechtelijk beschermde digitale inhoud, zoals VOD.

Hoe het Google Play-systeem handmatig updaten?

Om de Play Store bij te werken, gaat u naar Google Play Store, tikt u op uw avatar in de hoek en vervolgens op ‘Instellingen’.
Onder het gedeelte 'Over' ziet u een optie 'Play Store updaten'.

Ondertussen zijn Google Play-systeemupdates ook te vinden via de app 'Instellingen', onder 'Over de telefoon' > 'Software' > 'Google Play-systeemupdate'.

Reageer