Skip to main content

De programmatie van BBC First loopt de afgelopen week volledig in het 100.

De programmatie loopt achter op de eigenlijke uitzendingen. Hierdoor missen we momenteel alle series die we willen zien, zowel life (zijnde: Father Brown, Midsommer Murders, Shaekespare and Hatteway, DCI Banks, ... ) als in opname (het heeft geen nut naar deel 1 van een aflevering te kijken, als deel 2 niet volledig is opgenomen, enz ...). Alle opgenomen afleveringen van afgelopen hebben we dus gemist  :-(      Hiervoor betalen we niet.

 

Gestart sinds toevoegen van reclame aan de zender?

Dit is meestal een fout van de zender zelf die een verkeerde programmatie doorgeeft. Wij nemen het programma ervoor en erna ook op, zo zijn we zeker. :wink:


Dan moet die bij TN ook niet kloppen dan ?


Ook bij MTV NL en bij Plug RTL klopt de EPG voor geen meter. Het is een probleem die al meermaals is aangehaald voor verschillende zenders. Proximus moet dringend met zijn EPG leverancier rond de tafel zitten om dat op te lossen. :smirk:


Das een idee natuurlijk, dan hebben wij heel wat op te nemen en dat maakt het er niet gemakkelijker op natuurlijk. Handiger zou zijn als programmatie syncroon zou lopen.


Wat ik raar vind is dat de uren van de programma’s op de website van bbc first wel juist zijn.

Waar haalt proximus dan zijn gegevens??


Dit is meestal een fout van de zender zelf die een verkeerde programmatie doorgeeft. Wij nemen het programma ervoor en erna ook op, zo zijn we zeker. :wink:

De programmatie op website BBC first staat wel goed, op Q&A bij hun staat dat de provider dit in orde moet zetten: https://www.bbcbenelux.com/faqs/

 

“Hoewel wij de schema’s distribueren naar onze partners, worden de elektronische programmagidsen (EPG’s) verstrekt door de providers. Zij zijn verantwoordelijk voor het updaten en delen van deze informatie met hun abonnees. Alle vragen over de beschikbare informatie via deze service kunnen in de eerste instantie het beste gericht worden aan de providers. Een goede manier om te controleren of wij kunnen helpen met dit probleem, is het bekijken van onze TV-gids. Als dit overeenkomt met wat u ziet op het kanaal, dan is het probleem lokaal en moet uw provider hiervan op de hoogte gebracht worden. Als beide bronnen niet kloppen, laat het ons dan weten door contact met ons op te nemen. Geef ons dan zoveel mogelijk informatie, inclusief de naam van uw provider.”


Reageer