Beantwoord

BBC Entertainement wanneer in HD


Reputatie 4
Badge +1
Wanneer worden de overblijvende zenders van de BBC, namelijk BBC Entertainment, BBC 1 en BBC 2 in HD doorgegeven door Proximus.

Ik denk dat aan de bron ze reeds in HD ontvangen worden maar door Proximus naar SD gedownscaled worden.

Anno 2019 zouden deze praktijken toch tot het verleden moeten horen.

Mvg, Ambionix
icon

Beste antwoord door HeidiE 4 March 2020, 13:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit is reeds doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de zenders die we uitzenden. Ze hebben ons beloofd dat ze rekening gingen houden met de grote vraag naar BBC HD bi onderhandelingen met de zenders, maar konden ons nog geen datum geven vanaf wanneer ze beschikbaar zouden zijn.
Reputatie 4
Badge +1
van BBC Entertainment is er geen HD bron voor handen die gebruikt word in belgie, dus vrees ervoor dat er een HD versie van komt.
wel is er een HD versie van BBC First HD.
Reputatie 7
Badge +1
Dit is reeds doorgegeven naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de zenders die we uitzenden. Ze hebben ons beloofd dat ze rekening gingen houden met de grote vraag naar BBC HD bi onderhandelingen met de zenders, maar konden ons nog geen datum geven vanaf wanneer ze beschikbaar zouden zijn.

Beste Hadewych. Geloof dit niet. Heb een mail van deze week van een CEO van PX die zegt dat uit cijfers blijkt dat niet veel kijkers naar deze zenders kijken en daardoor deze zenders niet op HD overgaan. Andere zenders hebben voorrang. Dus graag goede infi geven aan de PX klanten. Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb nergens beloofd dat die zender er zeker bij komt. Enkel de info die wij gekregen hebben van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de kezue van de zenders. Zij hebben ons beloofd deze vraag zeker in het achterhoofd te houden omdat er blijkbaar meer interesse is. Maar er zijn inderdaad geen beloftes gedaan over wanneer dit eventueel het geval zal zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb nergens beloofd dat die zender er zeker bij komt. Enkel de info die wij gekregen hebben van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de kezue van de zenders. Zij hebben ons beloofd deze vraag zeker in het achterhoofd te houden omdat er blijkbaar meer interesse is. Maar er zijn inderdaad geen beloftes gedaan over wanneer dit eventueel het geval zal zijn.

Weet dat jij niks kunt beloven. Was niet op jou bedoeld. En dat beloven doen ze al 2 jaar. En in de mail die ik heb is er minder interesse volgens de verantwoordelijke. Dus in hun achterhoofd houden is dus niets van waar. En dat bedoel ik om de juiste info te geven aan de PX klanten. En dat gebeurd niet draaien altijd rond de pot.
Reputatie 4
Badge +1
Op BBC One is er net nu het vijfde seizoen van Poldark begonnen en zijn we dus weer verplicht om dit in SD te bekijken. Spijtig want ik ben er zeker van dat aan de bron in HD wordt opgevangen.
Trouwens bij Telenet zit BBC One HD in het basispakket.

Mvg Ambionix
Reputatie 7
Badge +2
Op BBC One is er net nu het vijfde seizoen van Poldark begonnen en zijn we dus weer verplicht om dit in SD te bekijken. Spijtig want ik ben er zeker van dat aan de bron in HD wordt opgevangen.
Trouwens bij Telenet zit BBC One HD in het basispakket.

Mvg Ambionix


Ik denk dat ook BBC2 in HD is bij TN
Reputatie 6
Badge +2

Op BBC One is er net nu het vijfde seizoen van Poldark begonnen en zijn we dus weer verplicht om dit in SD te bekijken. Spijtig want ik ben er zeker van dat aan de bron in HD wordt opgevangen.
Trouwens bij Telenet zit BBC One HD in het basispakket.

Mvg Ambionix
Ik denk dat ook BBC2 in HD is bij TN


Je denkt dat BBC 2 in HD is bij Telenet, neen het is zo.
Wat BBC Entertainment betreft: die zender zendt in SD uit dus is die zender niet in HD te zien en dat bij geen enkele provider.
Reputatie 4
Badge +1
Reeds 8 jaar geleden was er een vraag om deze zender ook in HD door te geven.
Nu zijn er die beweren dat er in Vlaanderen te weinig interesse is in deze zender.
Hierdoor wordt de mogelijkheid om deze in HD door te geven weer op de lange baan geschoven.

Dit kan toch niet in 2019.

Kan er iemand een datum geven wanneer we BBC One HD zouden kunnen ontvangen?

Mvg,
Ambionix
Reputatie 7
Badge +3
Dag Ambionix,
we vragen dit na bij de betrokken dienst
Het uitzenden in HD heeft dus ook te maken met rechten en betalen dus.
Er moet inderdaad voldoende interesse zijn om de investering voor deze HD-uitzending te doen
We houden je op de hoogte.

vriendelijke groeten,
Tina
Reputatie 7
Badge +3

Kan er iemand een datum geven wanneer we BBC One HD zouden kunnen ontvangen?

Mvg,
Ambionix


Goedemiddag,
we hebben vernomen dat dit nog niet voor 2019 zal zijn.
Er is nog geen zicht op een startdatum.
Groeten,
Tina
Reputatie 6
Badge +2
De vraag is of BBC 1 en BBC 2 ooit in HD zullen komen want als het tot een harde Brexit komt zou het wel eens kunnen gebeuren dat die beide BBC zenders volledig uit het aanbod zullen verdwijnen en niet alleen bij Proximus maar ook bij Telenet en Orange.
Reputatie 7
Badge +1
Dat is koffiedik kijken. Maar het is PX als enigste die deze zenders niet in HD heeft. Vindt dit zeer slecht naar de klanten toe. Dit geldt ook voor ARD en ZDF. En ze moeten niet zeggen om hoeveel geïnteresseerd zijn in deze zenders. Zijn genoeg zenders in HD waar minder naar gekeken wordt.
Reputatie 7
Badge +3
Ter info: De 2 topics in verband met ditzelfde onderwerp werden samengevoegd.
Groetjes,
Antonella
Reputatie 7
Badge +1

Is er al iets bekend over de BBC zenders in HD. Op 10 november om 23.10 uur wordt op BBC2 de documentaire uit 2018 van Peter Jackson, They Shall Not Grow Old, uitgezonden. Deze gaat over WO1. Mooi materiaal om op te nemen indien in HD.

Reputatie 7
Badge +4

Dag Antoon1

Zoals mijn collega Tina.b gezegd heeft zal BBC HD in 2019 niet beschikbaar zijn.
Als we in de toekomst BBC in HD zouden beschikbaar hebben zullen we dit zeker laten weten via onze communicatiekanalen.
Groeten KoenN

Hallo, 

 

Ondertussen zijn we maart 2020 en ik vroeg me af of de BBC in HD al onderweg is.

 

Alvast bedankt, 

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Bert 

Reputatie 7
Badge +1

Hallo, 

 

Ondertussen zijn we maart 2020 en ik vroeg me af of de BBC in HD al onderweg is.

 

Alvast bedankt, 

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Bert 

@Bert. Heel goed gevraagd. Wordt echt tijd incl. ARD en ZDF. PX is de enige provider die deze zenders nog in SD uit zendt. Prijzen maar verhogen en er niets voor terug doen. Grt, Antoon

Reputatie 7
Badge +3

Als we in de toekomst BBC in HD beschikbaar hebben zullen we dit zeker laten weten via onze gebruikelijke communicatiekanalen. Grt, Heidi

Reputatie 7
Badge +1

@HeidiE Dat is het punt welk kanaal is dit. PX is de enigste provider die deze zenders nog in SD uitzenden. PS: Weet je al iets over het voetbal. Grt, Antoon

Reputatie 7
Badge +4

Antoon, 

Zoals we al meerdere keren hebben gemeld, als we iets wijzigen of als we iets weten laten we dit ASAP weten. Dit is al meerdere keren door ons doorgegeven. 

We zijn dit niet vergeten.