Beantwoord

Apple TV+ app op Proximus Android TV box

  • 28 July 2023
  • 5 reacties
  • 434 Bekeken

Hello, ben ik de enige die niet over een Apple hardware product beschikt maar wel de streamingdienst Apple TV+ wil gebruiken?

Ik heb een Proximus Android TV box speciaal om alle streaming apps centraal te hebben, maar dat is natuurlijk buiten Apple gerekend. De box heeft een Android TV-OS versie 11 en volgens de Apple support website is de Apple TV+ app compatibel met Android TV streamingdevices vanaf versie 8, dus op papier zou het moeten werken.

Heeft iemand hier ervaring of meer info over?

 

icon

Beste antwoord door EANTHONI 11 August 2023, 14:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 1

moet je geen apple-id account hebben? 

Ja dat heb ik,, maar dat staat los van het installeren van de app op een Android TV (streamingdevice).

Daarvoor moet je langs de Play store met je googleacount en dat doe je best via een toestel waarvan Google vindt dat het compatibel is ander krijg je geen resultaat, wat hier dus het geval is. Zal eens horen bij Google 

Reputatie 7
Badge +3

@EANTHONI   

De Apple TV is een mediaspeler om content mee te bekijken op je televisie, via apps of door te streamen vanaf bijvoorbeeld je iPhone. 

Apple TV+ is een streamingdienst van Apple met exclusieve programma's en films die alleen beschikbaar zijn op de dienst, waarvoor je een abonnement nodig hebt en een Apple ID.

Opmerking: Als je nog geen Apple ID hebt, kun je er een aanmaken op de Apple ID-website. Je hebt maar één Apple ID nodig om de voorzieningen van de Apple TV-app te kunnen gebruiken. Zie de veelgestelde vragen over de Apple ID voor meer informatie.

ja en het feit dat enkel die + de streamingdienst en het stuk hardware van elkaar onderscheidt maakt het moeilijk om te zoeken naar een topic over enkel de streamingdienst. Komt nog eens dat de app om op de streamingdienst te komen toch ook Apple TV heet zonder die plus:

Hebben ze bij Apple toch niet goed over nagedacht.

 

Maar daar ging mijn vraag dus niet over. De app is beschikbaar voor Android TV maar blijkbaar wordt de Proximus Android TV box niet (h)erkend als een compatibel toestel terwijl het wel over de correcte Android OS beschikt

Dit topic “has been resolved”: Apple TV+ app via APK mirror gedownload en geïnstalleerd op de Proximus Android TV box en app werkt perfect.