Vraag

aansluiting aan tv nu telenet???

  • 11 December 2021
  • 26 reacties
  • 713 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Motivator
  • 156 reacties

Heel raar, een paar dagen geeft men aansluiting via HDMI. Aansluiting digicorder, de naam Telenet aan???? Hoe kan dat???


This topic has been closed for comments

26 reacties

En als je de Prox decoder op een andere HDMI poort steekt van je TV ?

Reputatie 2
Badge

Juist hetzelfde. Service Telenet heb ik gezien...Raar???? Ik ben nochtans altijd jullie klant geweest vanaf 1980. Alles werkt nog normaal denk ik… Het symbooltje van de decoder is ook anders zie ik…

 

Is dacht eventueel aan een tekst die je zelf zou kunnen instellen via settings op je TV.

Heb je dat dan altijd zo gehad of is dit onlangs ineens veranderd.

Ik zou eens moeten zoeken of je dat bvb ook kunt instellen op de decoder zelf, mss dat dit dan verdwijnt als je de decoder reset

Bij mij staat via Menu > instellingen (van mijn decoder V5C)  > systeeminstellingen 

de naam van de decoder = woonkamer 

maar ik kan dit niet veranderen blijkbaar 

je zou eens kunnen kijken wat daar staat voor uw decoder.

Reputatie 2
Badge

Het is 2 dagen geleden plots veranderd. Kan ook 3 dagen zijn. Ik ga wel niet teveel veranderen want alles werkt. Moet ge een foto hebben? Allee ik zal proberen een foto te nemen...

Je kan de naam blijkbaar maar zelf invoeren na deactivatie van je decoder en hem dan opnieuw opstarten

Om je decoder te deactiveren, bel je het gratis nummer 0800 99 696 en volg je de instructies.

Als je niet vanaf je vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur  bij je hebt.

Reputatie 2
Badge

ik ga dat allemaal niet doen….Dat is gekkenwerk alleen om de naam te veranderen. Maar nu weten jullie het… Ze moeten het maar aanpassen bij een nieuwe update. Iets waar jullie fout zijn moet ik men tijd niet insteken,  toch bedankt..

Heb je de mogelijkheid niet om die naam via de instellingen van je TV te veranderen, enfin ‘t is maar een suggestie.

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat jij het beter zelf kunt melden aan Proximus. Ik heb men werk gedaan, nog een prettige dag verder.

Dat zullen ze maandag hier wel opnemen als ze terug langskomen.

Voor u ook nog een prettige zondag verder.

Reputatie 1

is deze tv door iemand anders gebruikt?

die naam kun je er in zetten via tv en niet de decoder.

 

Dat is ook wat ik vermoede/dacht (want een proximus decoder met die naam is al niet mogelijk of je moet die er zelf ingezet hebben of iemand anders vroeger die er in zijn bezeit van geweest is) . 

Maar waar ik aan twijfelde  is dat ik niet weet of er ook mogelijkheden zijn/zouden bestaan van een decodernaam door te geven via HDMI zodat (bepaalde ) TV’s  dit automatisch zouden kunnen overnemen als HDMI ingang info, want als je dat zelf instelt en je sluit dan bvb later een andere bron aan zou je die weer moeten aanpassen?

Reputatie 2
Badge

Nogmaals, niemand heeft die naam op TV veranderd. Ik zou trouwens niet weten hoe en mijn vrouw komt nooit aan de instellingen. Er is niemand aan de instellingen geweest. Men vrouw of ik. En het is een nieuw TV vanaf begin bij ons. Nogmaals, plots is de naam verander en symbool!!!! Dus dat klopt helemaal niet wat Gino schrijft. 

We zullen afwachten en zien of de Prox Forummedewerkers van op afstand kunnen zien wat voor naam er ingevoerd staat op je decoder?

maar eigenlijk kun je dit zelf controleren via MENU > Systeem (tandwieltje) >  systeem info > Naam van mijn decoder : xxxxxxxxxx

Reputatie 7
Badge +4

@cel 

Ik vrees dat ook Proximus medewerkers (moderatoren) ook met verbazing “dit fenomeen” zullen vernemen (en u mogelijks geen oorzaak en/of oplossing zullen kunnen geven)

Heeft uw TV eventueel ook een coax aansluiting actief naast de HDMI-aansluiting van uw Proximus decoder?

Betreft het eventueel een Smart TV en is er om één of andere reden contact gelegd met een Telenet WiFi verbinding?

Is er eventueel automatisch een TV-software/firmware update uitgevoerd  (met foute indicatie tot gevolg)?

Indien u er “geen last” van ondervindt inderdaad misschien niet al te veel belang aanhechten

 

 

Reputatie 2
Badge

Nogmaals , geen wifi, update TV, coax enz…. Alleen decoder...en gezien staat een hele lange nummer als naam. Via hoe Martin zegde….

heb je nog de handleiding van die TV mss kan je zelf de naam in je TV veranderen, dit zou nog het simpelste en het eenvoudigste zijn natuurlijk.

Reputatie 2
Badge

Nogmaals ik herhaal het nog eens, ik meld het jullie omdat het niet door mij is gebeurd. Ik heb er geen  probleem mee dat het die naam is. Maar misschien gaat het later voor problemen zorgen. Is Proximus TV gehackt of iets anders ik weet dat natuurlijk niet. Maar het is heel abnormaal. Daarom meld ik dit jullie. Ik verander niks want wie weet welke problemen ik misschien dan krijg. Wacht af wat Maandag of zo uit de bus komt.

Het was meer dat ik wou weten of je via de menu van je TV instellingen dit zelf kunt veranderen, maar inderdaad het is eigenlijk weinig van belang welke naam daar in feite staat. En later problemen geven zo ver zou ik het niet zoeken.

Op mijn Samsung Smart TV krijg ik ook nog altijd na al die jaren gewoonlijk, als ik op de menu toets druk van mijn afstandsbediening onderaan links een blauwe tegel te zien met daarop “Proximus TV”, misschien de televisie ook een Samsung is, en dat er bij het koppelen van de afstandsbediening iets verkeerd is gegaan, bij mij staat daar dan Proximus TV, misschien daar eens de oorzaak zoeken, naargelang met welke provider/decoder de tv gekoppeld is om de afstandsbediening te kunnen gebruiken van de tv om de decoder te bedienen voor wat betreft volume en kanaal +/-.

Een LG tv had ik gezien, helaas geen ervaring mee, maar die tip van mij kan misschien werken?

Misschien zoeken naar instellen universele afstandsbediening om de decoder van Proximus te koppelen met de tv, alhoewel dit automatisch gaat bij tv’s van Samsung.

Timm1983

Reputatie 2
Badge

Ik herhaal, ik heb de TV en afstandsbediening al een paar jaar. Niets is er veranderd, plots is het uit het niets veranderd. En zoals je kon lezen heb ik ook geen wifi updates enz. Ik wacht op uitleg van Proximus zelf.

Reputatie 6
Badge +3

 

Het zit wellicht  in de instellingen van je televisie, niet van Proximus.

Best merk en type opgeven om op te zoeken. 

Ja maar het raadsel is waarom dit ineens daar staat en vroeger niet

Reputatie 2
Badge

Inderdaad Martin, hoe komt dat ineens er op? En Frank nog maar eens, in de instellingen is nooit iets veranderd al jaren! Dus larie…….. Een TV dat niet verbonden is met internet of zo. Plots uit zichzelf na jaren iets veranderen????? Decoder die kan iets veranderen, Maar een TV uit zijn eigen??? Denk even verder na….hoe het komt. Het herstellen is hier niet belangrijk!!!! Decoder zend een fout signaal naar mijn TV. Naam van decoder, dat is mogelijk…. Omdat die verbonden is met het internet!

Reputatie 7
Badge +4

@cel De andere gebruikers op dit forum probeerden je alleen maar te helpen en mee te denken over een oorzaak of oplossing. Het zou dan ook fijn zijn dat je ze daarover op een positieve en constructieve manier antwoord ipv op de manier zoals je nu deed (larie, ik herhaal het nogmaals!!!, denk even na...). 

Deze benaming wordt niet vanuit je decoder gestuurd. Wat is er exact allemaal op je HDMI-poorten aangesloten ? Als we de oorzaak gaan willen vinden zullen we toch de tips moeten gebruiken die de andere forumgebruikers ook al gaven.