Vraag

2e verblijf, Pickx omschakelen van vast verblijf naat 2e verblijf lukt niet meer

  • 11 August 2021
  • 1 reactie
  • 152 Bekeken

Via mijn review in android play store heb ik volgend mailadres mobile.applications@proximus.com gekregen om mijn probleem uit te leggen. 

Onderstaande tekst is de mail (privé nummers heb ik eruit gehaald) die ik heb  doorgesuurd. Na 1 week nog steeds GEEN antwoord. 

Chatbox geeft zelfs geen antwoord meer op mijn vragen. 

Zeer onprofessioneel en onkundig. 

 

 

 

2e verblijf is............... 

Aansluitingsnummer;........... 
 

Feiten
 

Sinds een tijd kan ik op de pickx app, niet meer schakelen of beter gezegd veranderen (via home, instellingen) aandluitingsnummer.

Pickx heeft sinds de aansluiting 2e verblijf altijd perfect gewerkt en perfect geschakeld tussen mijn 2 aansluitingsnummers en dit altijd met mijn nog steeds in gebruik zijnde Huawei p30 pro.
 

Ik kan 2 aanwijzingen meegeven van veranderingen die een tijdje geleden gebeurd zijn. Ik kan niet meer juist zeggen wanneer exact deze veranderingen gebeurd zijn en ook niet exact wanneer ik ontdekt heb dat Pickx niet goed meer werkte.

1. Een update vd app.

2. Door mijn abonnementsverandering naar flex heb ik mijn vast telefoontoestel geannuleerd met het gevolg dat mijn telefoonnummer................... (dit nummer werd tot dan gebruikt als pickx aansluitingsnummer voor mijn decoder vast verblijf) werd afgesloten. 

Vanaf toen kreeg ik dus een nieuw aansluitingsnr.................. en ik heb altijd het gevoel gehad dat vanaf toen de problemen begonnen zijn.

 

Probleem 1.
 

Ik leg stapsgewijs uit:

1. Ik log in (of ben al ingelogd) met mijn mailadres............... 

2.Ik kies (of heb eerder al gekozen) voor  aansluitingsnummer................ 

3. Alles werkt perfect en ik kan opnames instellen voor mijn decoder van mijn vaste verblijfplaats.

4. In wil nu een opname instellen voor mijn decoder 2e verblijf.

5. Ik ga via home, instellingen naar het keuzemenu van mij 2 aansluitingsnummers en ik selecteer het nummer...................

6. In klik op de rode knop "gedaan"

7.Er wordt gevraagd of ik zeker ven of ik wil veranderen van aansluiringsnumer.

8. ik klik op "ja"

9. De home pagina komt te voorschijn.en alles "lijkt" normaal tot ik de pagina "opnames" open en zie dat ik nog steeds de opnames zie van mijn decoder vaste verblijfplaats.

10.Als ik terug via home, instellingen naar de schakelpagina ga wordt dit bevestigd. In het keuzemenu "mobiel dataverbruik, kinderslot enz." zie ik onder de keuzeknop "Aansluitingsnummer" nog steeds...................... dus ik ben niet omgeschakeld naar.................... 

11. Pickx doet dus wel of er omgeschakeld wordt maar dat is dus niet effectief gebeurd.

12. Probleem enkel op te lossen door uit te loggen en terug in te loggen.
 

Probleem 2
 

1. Na voorgaande handelingen lig in mijn toestel een tijdje weg, of ik doe een lichte cleanup door al mijn openstaande apps. te verwijderen (niet echt te verwijderen maar uitschakelen)

2.ik start nu pickx terug op en via home, instellingen en tik op aansluitingsnummer.

3.er verschijnt een popup met de tekst "Oeps er ging iets verkeerd"

4.Probleem enkel op te lossen door uit te loggen en terug in te loggen.
 

Intressante bijkomstigheden.
 

1. Ook getest op de smartphone van mijn echtgenote Huawei , probleem hetzelfde.

2. Ook getest om de smartphone van mijn schoonzoon, Samsung maar hierop ook hetzelfde probleem.

3.Als ik via her proximus helpdesk tel.nr. naar technisch hulp ga vragen ze ol een bepaald moment "voor welk tel.nr of tv nr. wil u hulp". Als ik dan het nr............... doorgeef wordt gezegd dat er al sinds half juni een technische storing op die lijn zit.

Als in dit verleld aan de uiteindelijke technische hulp wordt me steeds gezegd dat de lijn in orde is.

Toch blijft die melding steeds te horen.

4. Tecnisch expert vroeg me om mijn wachtwoord van myproximus om te kunnen testen op een PC. maar alles was daarop in orde. Toen ik vroeg of hij dot ook op zijn smartphone wilde proberen weigerde hij dat pertinent.

In vind dat dat in dit geval uitzonderlijk moet kunnen met mijn toelating.

5. Soms, heel soms krijg ik bij de opstart van Pickx de melding dat mijn klok niet juist staat. Ik kan daarop doorklikken en kom terecht in' de klok setup via mijn P30pro maar alles staat daar juist.
 

Zo, dat is het. Ik heb alle wegen (tel. Chatbox) al geprobeerd tot technisch expert en iedereen doetzijn  best maar de uitkomst is altijd dat er iemand zal terugbellen en dat is tot hiertoe nog maar 1 keer gebeurt (technisch expert) met de uitkomst: Er zal iemand terugbellen.........

Eerlijk gezegd had ik de hoop al opgegeven en ben ik al bezig contact te leggen met de concurrentie.

Eigenlijk wil ik dat niet want ik ben sinds heel lang klant van belgacom, proximus en steeds tevreden geweest maar nu heb ik er stillaan genoeg van.

Niet dat het ergens anders beter is maar het is het enige dat ik kan doen om mijn kwaadheid te dempen.


1 reactie

hier idem…

 

Reageer