Vraag

wifi code veranderen

  • 17 July 2022
  • 4 reacties
  • 1266 Bekeken

Beste,

Ik heb de wifi code veranderd in de bbox modem configuratie als user. Nu het probleem blijkt dat deze niet op mijn apparaten veranderd is en gewoon hetzelfde is gebleven. 
Op de myproximus app is deze ook gewijzigd maar helaas.. :/


4 reacties

Je bedoelt toch automatisch verbinden op je wifi netwerk met behulp van een wachtwoord lukt niet meer? De verbonden toestellen moeten dan elk opnieuw met het netwerk verbonden worden met het nieuwe wachtwoord. Vergelijk het met inloggen op een vreemd netwerk zoals een hotel wanneer je op vakantie bent. Daar moet je ook inloggen met een wachtwoord.
Of begrijp ik je probleem verkeerd?

 

In ieder geval, deze links kunnen je misschien ook verder helpen.

 

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_wifi_hack/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/netwerk-inbraak-voorkomen-wachtwoord-tips.html

 

Reputatie 6
Badge +2

Of teruggaan op de bbox naar de.vroegere toestand, dat zijn waarschijnlijk de fabrieksinstellingen. Behalve als er al eens vroeger met dat wachtwoord is gefoefeld. 

@Changement als je het wachtwoord veranderd hebt voor je wifi op de bbox moet je die ook veranderen op je toestellen die willen verbinding maken over wifi met de bbox.

als het soms niet lukt gewoon voor het wifi ssid van je bbox kiezen voor “vergeten” op je toestel en dan opnieuw inloggen op het wifi ssid van je bbox met het paswoord dat je veranderd had.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Changement Is het gelukt met de bovenstaande tips.

Reageer