Skip to main content

Bij het aanmelden op MyProximus (website) dien ik een verificatiecode in te geven. Dit is voor het eerst dat dit voorvalt. Gebeurt dit bij jullie ook? Men ontvangt dan een sms van het nummer 8999.

Dag @rsca_rsca sinds 30/05/2024 is inloggen in MyProximus web en in het onderdeel MyProximus op Proximus+ met OTP (One Time Password) verplicht.

OTP (One Time Password) is een authenticatiesysteem waarbij we een verificatiecode naar de gebruiker sturen via sms.

Met OTP worden de accounts van gebruikers niet enkel beter beschermd tegen hacking, maar wordt het eveneens gemakkelijker voor de gebruikers om een dubbele authenticatie te gebruiken.


Wanneer gaat Proximus stoppen met het treiteren en pesten van zijn klanten. OTP is niet nodig als je thuis inlogt via je eigen modem en met je eigen computer.

Weer zo’n totaal overbodige maatregelen.


Ik wil inloggen in “My Proximus” . Ik moet mijn gsmnummer opgeven om een verificatiecode te bekomen. Maar er komt ..niets ...


heb je het via beide wegen eens geprobeerd namelijk  via de proximus+ app en via http://myproximus.be

Ik wil inloggen in “My Proximus” . Ik moet mijn gsmnummer opgeven om een verificatiecode te bekomen. Maar er komt ..niets ...

 


In de app kan ik openen, maar dus niet via de  link voor via  de website . 


@decock-de greef 

heb je de cookies/history al eens gewist van je browser waarschijnlijk is dit de reden.

Kan je ook vaststellen door een “in cognito browservenster” te openen via toetscombinaties:

CTRL SHIFT N

en surfen naar http://myproximus.be daar mag je dan kiezen om cookies te aanvaarden als er om gevraagd wordt.


Heb ik nu gedaan...er komt geen verificatiecode binnen ...


@decock-de greef  Is het misschien mogelijk dat je dat verkort nummer bij spam/blokkeren hebt gezet?


Reageer