Vraag

Startproblemen, algemeen (verschillende)

  • 19 November 2022
  • 13 reacties
  • 540 Bekeken

Ik heb sinds gisteren een internetaansluiting van proximus.
Ik loop echter van het ene probleem naar het andere.
1. Ik kan geen produkten toevoegen in myproximus. Ik kan wel inloggen op mijn proximus account maar geen product toevoegen, na een tijdje krijg ik dan een melding, "deze pagina is niet bereikbaar" en met windows troubleshooter " het volgende "Gevonden problemen website (192.168.128.1) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen".
2. Ik kan niet in het configuratiescherm van de modem (internet box v7). IP number doet ook niets.
3. Max snelheid vaste aansluiting is min 95, wifi laptops (2) +500 en +900. Van waar dit verschil? Vaste aansluiting is toch sneller?


13 reacties

Alles zal nog doorgestroomd zijn in Proximus hun systeem aangezien je nog maar onlangs aangesloten bent.

Iemand van PX zelf komt hier maar pas maandag terug langs hier op het forum, maar naar helpdesk 080022800 kun je wel in het weekend ook bellen.

Om in de interface te geraken van de bbox4 kan dit bij deze nieuwe internet box enkel via MyProximus.

NB: je zegt: configuratiescherm van de modem (internet box v7) 

Je vergist u met de TV Box die een V7 decoder zal zijn (Android TV decoder)

Als je correct http://speedtest.net wilt uitvoeren doe je dit best als je via een internetkabel verbonden bent met dit toestel aan de BBOX direct, want bij wifi hangt deze van enkele factoren af  zoals afstand waar je met je toestel staat tov de bbox en muren die het signaal passeert alsook van de wifi band 2.4 of 5.0 en ook natuurlijk van wat je internetkaart/module ondersteunt wifi-X (bbox 4 ondersteunt tot wifi-6)

En mss ook interessant om weten dat blijkbaar het ook mogelijk is dat de IP range anders kan liggen bij de bbox4 zie 

Sagem Internet gateway device dhcp range instellen.0 | Proximus Forum

Ik ben vanmorgen nog naar een proximus winkel geweest omdat ik er niet uit kwam en bovendien dacht ik een verkeerde sim kaart gekregen te hebben maar de lijntjes waren zo vaag dat ik die niet durfde breken.

De man daar heeft mijn gegevens in de winkel in mijn proximus account ingevoerd en nu kan ik daar wel in. Oef.

Ik heb het wel degelijk over de internet box v7. Hiervoor had ik een b box 3 (modem+router) van scarlet en daar had ik met het ip nummer (192.168.1.1 een configuratiescherm waar ik onder andere DHCP kon instellen en dergelijke meer. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Mijn zoon beweert dat eender welke modem/router oud of nieuw dat heeft. Ik denk dat ook aangezien ik met IPconfig het nummer van de default gateway terugvind. Echter als ik dat nummer in de browser invoer krijg ik een melding dat de pagina niet bereikbaar is en te lang op zich laat wachten.

De TV box moet/kan toch niets aan ingesteld worden?

De snelheid heb ik kunnen oplossen. Die gaat nu naar +930 op de desktop, laptops iets trager maar is via wifi.  De ftp/utp van de oude modem kabel bleek niet geschikt voor de hoge fiber snelheid, Ik heb nu de meegeleverde gebruikt en werkte direct.

Ik moet er echter nog een lange kabel aanschaffen voor een andere pc boven, welk type  moet ik daar voor kiezen?

De link waarnaar u verwijst is ongeveer wat ik bedoel met configuratie van de router, ik ken het nummer nu niet of het moet dan toch toch die default gateway nummer zijn. Maar zoals u zegt misschien nog niet alles ingesteld is.

Bedankt voor je hulp.

 

Ik heb het wel degelijk over de internet box v7. 

V7 slaat op de nieuwe TV Box (V7 Android TV decoder) nieuwe Internet box of  wordt ook wel HGW4 of bbox4 genoemd

Echter als ik dat nummer in de browser invoer krijg ik een melding dat de pagina niet bereikbaar is en te lang op zich laat wachten.

Vroeger kon je met de bbox3 op zijn interface via http://192.168.1.1 of ook via http://mymodem 
Maar met de nieuwe Internet box geraak je in zijn interface via http://myproximus.be 

De TV box moet/kan toch niets aan ingesteld worden?

Nee daar moet je niks instellen. (Instellingen zijn te zien via de Menu)

Ik moet er echter nog een lange kabel aanschaffen voor een andere pc boven, welk type  moet ik daar voor kiezen?

Cat 5e of beter meer toekomst gericht bvb cat6 → Cat6 kabel kopen? Morgen in huis! - Netwerkkabel.eu  of Cat6a → Cat6a Kabel kopen? Morgen in huis - Netwerkkabel.eu

Uitleg netwerkkabels, welke netwerkkabel heb ik nodig? - Netwerkkabelshop.nl

 

Wat krijg je als IP voor de Internetbox via IPconfig voor DHCP server?

Volgens andere HGW4 gebruikers: 
DHCP bereik  = 192.168.129.X en Gateway en DNS default op 192.168.128.1 staan.

 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr

Installatiegids van je modem: Internet Box, b-box 3V+ of b-box 3 | Proximus

Uit bovenstaande vermoed ik dat u bij Proximus een internetbox hebt en destijds bij Scarlet een Bbox3

In tegenstelling tot de Bbox3(v+) kunt u geen gebruik meer maken van de GUI (via IP adres 192.168.1.1) maar moet u als gebruiker toegang zoeken via uw MyProximus account (internet)

 

Voor alle duidelijkheid de aanduiding “v7” is niet van toepassing op de internetbox (modem) en wordt enkel gebruikt bij de “nieuwe Proximus android TV decoder”

 

Voor utp/ethernet-kabels (RJ45) die 1 Gbps of meer ondersteunen dient u te kiezen uit Cat5e, Cat 6 of eventueel hoger

Getwist paar - Wikipedia

 

 

Wat krijg je als IP voor de Internetbox via IPconfig voor DHCP server?

DHCP server:  192.168.128.1

 

Voor alle duidelijkheid de aanduiding “v7” is niet van toepassing op de internetbox (modem) en wordt enkel gebruikt bij de “nieuwe Proximus android TV decoder”

De Proximus android TV decoder is dus de TV Box?

 

Hoe kan ik de Internet box dan alsnog een ander ip adres toewijzen?

De gebruikte ethernetkabel was toch minimaal Cat5, misschien al Cat 6 maar ben daar niet meer zeker van, op de kabel staat niets. Die zal wel beschadigd geweest zijn want de meegeleverde kabel haalt de maximale snelheid wel.

 

 

De Proximus android TV decoder is dus de TV Box?

Inderaad

Hoe kan ik de Internet box dan alsnog een ander ip adres toewijzen?

Als je in de interface wilt geraken van de Internet box van je bbox4 om instellingen te doen, moet dit via Myproximus gebeuren bvb http://myproximus.be of via de Myproximus  app,
(daarom dat je niet meer kunt inloggen via User en met User Wachtwoord, dat bij de oudere bboxen op een label van de bbox zelf stond.)

Via Myproximus ga je dan naar “producten”, dan tik je op je “internet” en dan vervolgens naar het tabblad ‘ instellingen’ verder neem je beneden ‘ geavanceerde instellingen’. Vanaf dit moment kun je alle instellingen zien en wijzigen.

 

 

Ik kan via “producten” naar “internet maxi fiber” en “instellingen”. Vandaar zie ik echter geen “geavanceerde instellingen”, alleen een optie om een voor mij onbekend wachtwoord te wijzigen, iets met *@/skynet/proximus.

Misschien is er nog iets verborgen of niet ingesteld?

Ik vermoed van wel dat nog niet alles doorgestroomd is, we zullen moeten afwachten op een reactie van een Prox forummedewerker a.s. maandag.

De bbox had je ook al eens herstart waarschijnlijk of een bbox reset mss dit kan verhelpen ben ik niet zeker.

NB; 

Hoe kun je de Internet Box heropstarten?

  1. Druk op de knop on-off om de Internet Box uit te zetten. Je zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de Internet Box uitgaan. Wacht 10 seconden.
  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de Internet Box terug aan te zetten.
  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (Internet en Wi-Fi) op je Internet Box vast branden

 

Zou kunnen dat alles nog niet doorgestroomd is en of een herstart van de internet box of een reset van de Internet box zou helpen hierin weet ik ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

Cat 5 is normaal niet ok voor >= 1 Gbps (zie hierboven); 5e daarentegen normaal wel

*@skynet/proximus : uw internetlogin (die normalerwijze reeds automatisch actief is) en paswoord dat u eventueel (ooit) zelf kunt wijzigen

indien u geen “geavanceerde” instellingen ziet verschijnen is de info vanuit de backend systemen mogelijks nog niet in MyProximus voorhanden en dient u mogelijks tot morgen of maandag hiervoor te wachten (desgevallend kan een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum dit maandag indien nodig verhelpen)

ik zou het persoonlijk toch niet kunnen laten van de bbox te resetten 😊

zelfs Cat5e wordt minder en minder gebruikt

Ik zou het ip nummer toch willen wijzigen/instellen. Misschien niet nodig maar zou het toch de mogelijkheid willen hebben als het kan.

Wat betreft de ethernet kabel die ik eerst gebruikte, daar bleek me iets mis mee want toen ik die verwisselde met de meegeleverde kreeg ik pas de volle snelheid (was eerst maar 100mbit en nu 930mbit. Het meegeleverde kabeltje is maar 1 meter maar heb er wel nog een nodig van minimaal 15 meter voor een pc in een andere plaats in huis.

 

Inderdaad zoals hier nog iemand dit wilt veranderen → Internet box  dhcp range instellen | Proximus Forum

de prijs voor Cat 6a is ongeveer maal 2 tov Cat 6

Cat 6a UTP 15 m = 20 euro 
Cat 6 UTP 15 m = 9 euro 

Uitleg netwerkkabels, welke netwerkkabel heb ik nodig? - Netwerkkabelshop.nl

Reageer