Beantwoord

spijt

  • 23 August 2020
  • 16 reacties
  • 298 Bekeken

Heel veel spijt dat ik naar 20 jaar Telenet overgestapt ben naar proximus. Al een ganse week probeer ik mijn betalende diensten / apps te openen zonder resultaat! Ben zelf al 2x naar een proximuswinkel moeten gaan en moet alle moeite doen om telefonisch iemand te kunnen bereiken. Ze maken voor jou een  afspraak per telefoon maar je moet al geluk hebben dat ze je opbellen.. bel je zelf, rekenen ze je deze gesprekskosten nog eens aan ook! 

Deze week laat ik mijn volledige installatie ongedaan maken en keer ik terug naar Telenet. 

Aangename kennismaking met proximus, één week heeft het geduurd,  en ze hebben me nog zo verwittigd, stap niet over naar proximus..

icon

Beste antwoord door HadewychT 24 August 2020, 09:10

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan sommige dingen zeker begrijpen, wat ik niet begrijp is dat ze kosten aanrekenen als je hun helpdesk nummer 080022800 (of het bizz nummer?)belt, dat is gratis, maar je moet inderdaad veel geduld hebben. 

Eerst zeiden ze, 48 u geduld hebben, dan opnieuw werd mijn account gereset, nog eens 24u geduld hebben, we zijn ondertussen een week verder, mijn geduld geraakt op... + dat ze me nog eens extra kosten hebben aangerekend voor de installatie,  welke zogezegd gratis was..

Reputatie 6
Badge +2

Voor zulke dingen vraag ik altijd een schriftelijke offerte, ik zie hier honderden mensen tegen wie ze iets gezegd hebben. Het staat beter op papier, dan zijn er minder verrassingen. Zo gezegd gratis, een verkoper zegt zo iets al rap, maar een facturatiedienst heeft dat niet gehoord. 
Welke betalende dienst gaat er niet? 

Pickx tv app, en de installatie is ook niet volledig gratis. Alles staat op papier,  maar ze begrijpen het ook niet waarom deze niet werkt. Tijdens de gratis installatie hebben ze me vanalles en nog wat proberen aan te smeren, zonder resultaat weliswaar,  doch ware het niet dat de onderlinge ik gekocht had, 'plotseling niet meer werkten en de goedkoopste oplossing was een wifibooster.. welke uiteindelijk meer beeldstoringen geeft als iets anders, heel leuk hoor als je net naar iets spannends aan het kijken bent. Weggesmeten geld noem ik dit..

En ook nog netflix...

Reputatie 6
Badge +2

Als de installatie niet werkt zou ik ook niet betalen. Mij iets laten aansmeren : meestal begrijpen ze snel dat dat niet lukt. Van wifiboosters hou ik niet zo, ik ben nog altijd verliefd op kabeltjes, maar ...
Van Netflix ken ik niets.

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben al altijd klant bij Proximus en als ik problemen heb bel ik kosteloos op 0800 en word altijd geholpen en kunt ook een huisbezoek vragen van een technieker.

Ik heb geen spijt

Reputatie 6
Badge +2

Klopt.  Vandaag zijn er wel heel veel die klachten hebben over pickx. En over de voetbalkanalen. Proximus gaat toch werk hebben morgen.

 

 

Ik ben al altijd klant bij Proximus en als ik problemen heb bel ik kosteloos op 0800 en word altijd geholpen en kunt ook een huisbezoek vragen van een technieker.

Ik heb geen spijt

kosteloos huisbezoek → http://proximus.be/happyhouse is tijdelijk niet beschikbaar

Quanta costa? Geen cent, het is helemaal gratis!

Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

@Patricia76 maandag komen de proximus forummedewerkers terug langs om je hierbij zo best mogelijk verder te helpen, indien dit nog enigszins nodig want inderdaad niemand kan je tegenhouden om van operator te veranderen.

Reputatie 4
Badge +2

Beste C Van Loon ik gebruik dat niet veel en heb er ook geen problemen mee xxx

 

Reputatie 7
Badge +4

@Patricia76 Dat is geen fijne start die je bij ons gemaakt hebt. Je Pickx-account heb ik alvast in orde gemaakt. Die kan je vanaf nu gebruiken. 

De kwaliteit van de lijn buiten ziet er van hieruit in orde uit. De wifi kan inderdaad beter. Staat je Wifi-booster achter je TV  of in een kast ? Kan je die (een beetje) verplaatsen (voor je tv, een schapje naar beneden of boven,…. kan voldoende zijn).  

Heb je al een Netflixaccount, of moet deze nog aangemaakt worden via Proximus ? Welke probemen ondervind je daar exact ? 

Onze administratieve dienst zal je factuur verder bekijken ivm de onvoorziene installatiekosten. Als je ons contacteert worden er geen kosten aangerekend. Een 0800-nr is altijd gratis. 

Reputatie 7
Badge +3

@Patricia76 

Beste,

alvast excuses voor  het ongemak.

Momenteel is nog geen aanrekening opgemaakt.

Het kan zijn dat via MyProximus de installatieprijs zichtbaar is, maar dit wordt meestal rechtstreeks op de aanrekening rechtgezet.

Dus nog even afwachten. Voor het bellen naar 0800 vind ik geen bedrag klaarstaan.

Hou je ons op de hoogte als we nog wat kunnen doen ?

Groeten

Tina

@HadewychT 

Beste,

 Ik ben zeer verheugd dat de pickx app werkt, bedankt hiervoor!

De wifibooster staat achter de tv maar kan deze wel in het schap onder het toestel plaatsen, ik zal dit uitproberen.

Wat Netflix betreft  heb ik al een account, maar begrijp niet goed waarom er een melding opkomt, als ik deze gebruik, een dataverbruik zal hebben van 3GB/uur?

Ik heb wel nog één vraagje over de pickx app. Hoe kan mijn zoon de pickx app gebruiken op zijn mobiel, zonder steeds te moeten aanmelden met mijn account.

Ik heb reeds geprobeerd om hem toe te voegen als gebruiker, maar dit lukt me niet. Hijzelf heeft de proximus app en pickx app intussen ook op zijn gsm geïnstalleerd,  maar kan niet met zijn inloggegevens aanmelden. 

Kan u mij hier ook bij helpen?

Alvast bedankt

Mvg

Patricia 

Reputatie 7
Badge +4

Je zoon kan inderdaad niet met zijn gegevens inloggen. Je moet steeds de gegevens gebruiken van de My Proximus-account die gekoppeld is aan je abonnement. Hij kan normaalgezien wel de logingegevsn opslaan zodat hij deze niet elke keer opnieuw moet ingeven. 

Netflix is een app die via internet werkt en dus ook internetvolume verbruikt. Met een internet Maxi kom je normaalgezien zonder problemen toe met je volume daarvoor. Op je decoder zou je deze melding wel niet elke keer mogen krijgen als je Netflix opstart. Is dat nu wel het geval dan ? 

Beste,

Tot nu toe durfde ik eerlijk gezegd niet verder kijken op Netflix,  door die melding..

Maar ik heb wel gezien dat ik kan aanduiden deze boodschap niet meer weer te geven. Dus dat zal dan wel geen probleem vormen.

Nogmaals bedankt om alles in orde te brengen en mijn vragen te beantwoorden.

Mvg

Patricia

 

Reageer