Beantwoord

smatphone besteld. Of toch niet?

  • 1 December 2022
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Ik heb mij vorige week in de fysieke shop een Samsung S21 FE aangeschaft omdat mijn vorige smartphone het heeft begeven.
Ik ben zeer tevreden ermee, fijn toestel 😊 en nu wil mijn vrouw ook zo één, in de kleur groen (olive) ter vervanging van haar oude Nokia. Omdat die kleur niet in de winkel voorradig was doe ik de bestelling via de MyProximus app.
De app kent mij, geeft mij toegang mijn facturen en dergelijke. Tot hier geen probleem.

Ik kies haar telefoonnummer en kies de optie “wil je een nieuwe smartphone?”, zoek de S21 FE op en kies de groene versie. Om te bestellen moet ik inloggen Was ik toch al? Maar okee, om fraude tegen te gaan, niet helemaal onlogisch.
Ik kies inloggen via Itsme en moet daarna volledig opnieuw beginnen.  Hmmm.

Goed, ik kom opnieuw toe aan bestellen en moet alweer opnieuw inloggen (???) Dan maar via mailadres en wachtwoord.  Dat lukt beter, ik kan nu wel verder.
Ik kies en klik op de nodige opties (abonnement behouden, geen extras), dan mijn gegevens invullen.
1e vaststelling, mijn busnummer (11) staat er niet, is nochtans gekend bij Proximus - zie de facturen.
Het busnummer kan ik niet invullen, de app staat het niet toe. Ik kies dan maar veilig voor levering bij het postpunt hier 10 min vandaan. De levering is voorzien op 6 december.  Sinterklaasdag, fijn! Goede punten😍
Dan komt de betaling en ik krijg de enige keuze voor toevoeging aan de factuur en dus betaling via domiciliëring. Geen echt probleem. “Volgende” gekozen en dan krijg ik de keuze betaling via bancontact of Maestro. Vreemd. Ik moet kiezen en kies Maestro en dan …. niks meer. Blanco scherm.

Ik heb geen bestelnummer, geen bevestigingsmail, niks.

En nu? Is de bestelling doorgegaan? Gaat mij het bedrag worden aangerekend? Wordt de Samsung geleverd?
 

icon

Beste antwoord door Joel M 1 December 2022, 12:01

Bekijk origineel

7 reacties

Kleine update
Toch nog maar eens gaan kijken in de app.
Daar kreeg ik een pop up “Beste Klant, wil je verder gaan met de betaling? Ja - Nee”
Maar “Ja” pakt de app niet 😥aan mijn touchscreen is niks mis
“nee” pakt de app helaas wel op.

En nu?
 

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Op dit ogenblik is er onder uw klantnummer(profile) geen bestelling geregistreerd en gaat er ook geen toestel geleverd worden.Grote kans dat het probleem aan MyProximus ligt.


Daarom best rechtstreeks via de Proximus site bestellen:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_device_finder/particulieren/toestellen/winkel.html?ot=jointOffer#/?offerType=jointoffer&brand=Samsung

Excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,Joel

@Joel M 
Dank, ik doe een poging via de website en laat weten of het gelukt is.

Niet helemaal dus.

Vraag
Ik wil het abonnement van mijn vrouw (hetzelfde als het mijne, Mobile Flex S met 5GB) behouden, niet wijzigen, die keuze geeft de website helemaal niet. Ik moet kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten (ben toch al klant) en krijg dan dit scherm

 



Dit is zeker vreemd want mijn abonnement is wel behouden bij de aankoop in de winkel


En nog een vraag, terug kijkend naar mijn openingspost. Waarom kreeg ik niet (in de app) de optie MasterCard? Of is er iets mis met de app?
 

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Afgesproken 🙂  Groetjes,Joel

Euh, waarschijnlijk heeft je antwoord mijn vorig, ondertussen bewerkt bericht gekruisd

Ons beider tariefplan

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Als je klikt op JA ik ben al Proximus klant dan krijg je dit scherm:

 

Mijn account

  • Inloggen
  • Registreren

Gebruikersnaam (e-mailadres)

Wachtwoord

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Ingelogd blijven

Log in


 

Log in with itsme

Daar geef je uw gegevens in van MyProximus.Inloggen uw emailadres en paswoord.dan krijg je volgend scherm:

 

Daar neem je abonnement behouden.

Groetjes,Joel

Hey Joël,

Nu krijg ik de  opties wel, daarstraks niet.
Maar ik had wel alle moeite om ingelogd te raken en blijven.
Het is uiteindelijk toch gelukt om de S21 FE te bestellen en het abonnement te behouden. 😃

 

==> Toch een 6tal opmerkingen die je misschien eens kan doorgeven aan de bevoegde diensten

  • Bij mij alleszins was het inloggen en ook blijven een aanhoudend probleempje, zowel in de app als op de webpagina.
  • Bij de 2e maal inloggen (bevestig je identiteit) heeft Itsme het effect dat ik opnieuw mocht  beginnen (dit zowel in MyProximus app als de website). Mailadres en wachtwoord werkt dan weer wel.
  • Zelfde opmerking als daarstraks, mijn adres gegevens zijn bekend bij Proximus (zie o.a. facturatie), maar toch is het busnummer (appartementsgebouw) niet vooringevuld en kan ik het niet aanvullen. Ik heb dus maar veiligheidshalve gekozen voor een postpunt.
  • Bij de betaling koos ik voor Maestro. De toepassing vraagt een controlegetal (op de achterzijde van de kaart). Noch mijn debetkaart, noch die van mijn vrouw, heeft zulke code. Het werkt wel er zonder, alhoewel het een verplicht gegeven is. Toch vreemd.
    (mijn rekening is al gedebiteerd 😉)
  • Ik vind het vreemd dat vóór ik de keuze krijg om via debetkaart te betalen, mij ook wordt aangeboden via de maandelijkse factuur te betalen, maar die keuze niet terugkeert (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien)
  • Waarom is er niet de mogelijkheid om te betalen via een kredietkaart (Visa/Mastercard?)


Dank je wel!

 

Reageer