Skip to main content

OEPS werkt nu niet, probeer binnen enkele ogenblikken terug…

 

Dat is het enige wat nog te zien is bij raadplegen factuur (na toezenden van email ); en, ook alle links naar “mijn producten”, enz werken niet, ondanks juiste inlogging

 

 

 

Bij werken vanaf PC, voor alle duidelijkheid , en al sinds gisteren, dus enkele ogenblikken ????

en in privé browsen naar http://myproximus.be ook niet?


neen, zelfde spelletje… tijdelijk onbeschikbaar en OEPS  is al wat ik te zien krijg. Vroeger werkte mijn facturen, verbruik en mijn producten feilloos.  Internet connectie op 2,4 en op 5 Ghz idem. ( je gaat toch niet suggereren mijn bbox te herstarten zeker… de betaalsystemen van herladen werken wél)

In mijn profiel is men ook zotspel bezig, zou verschillende mail-adressen moeten herleiden naar één, en dan nog wel een “free belgacom.net account” dat ik al jaren meesleep, maar niets te zien heeft met een xxxx@skynet.be dat mijn gekoppeld mailadres is van mijn digitaal TV abonnement !! raar ? snap het niet, want als ik dan de gegevens open van dat belgacom.net account, klopt dat helemaal niet met mijn inlognaam, al kom ik er wel met die inlognaam op terecht.  er staat dan een “gc… @belgacom.net” in plaats van mijn naam voluit, dus ga zeker dat adres niet als uniek contactadres gebruiken, omdat ik die gegevens nooit tevoren heb gezien


gc… @belgacom.net is gewoon je belgacom.net mailbox account hoofd mailadres naam en de andere met je naam zijn aliassen van dit hoofdmailadres


was het maar zo simpel…  Bij het aangaan van een digitaal-tv abo, kon ik mij niet aanmelden voor een myproximus account  aanmaak  met een geldig en bestaand email adres van belgacom zelf notabene. (ook niet met andere geldige mail-adressen !). Ik heb dan , na veel over-en- weer mailen en telefoneren met een “specialist” van belgacom, een niet-bestaand account moeten aanmaken speciaal voor myproximus. Dat emailadres , daar kan zelfs geen mail naartoe gestuurd worden, (al probeerde die specialist dat steeds) maar met geen enkel geldig en werkend mail adres van mij , kon ik een myproximus account aanmaken. Nu is dat allemaal( met die specialist) uiteindelijk zo geregeld , dat een werkend emailadres gebruikt wordt voor mijn berichten, facturatie, enz, en ik inlog op myprox. met dat fake mailadres. Dat alles werkte perfect (reeds een tiental jaren nu) tot op ogenblik van mijn laatste aanrekening die per mail toekwam, an waarna ik steeds de pdf van het factuur download voor locale opslag. Op dit ogenblik is , alles “tijdelijk onbeschikbaar”, of een “oeps-technische fout, probeer binnen enkele ogenblikken opnieuw”, dus van heel de myproximus site werkt enkel het herladen van een pre-paid kaartje, zelfs mijn producten kan ik niet meer zien. Ook de oudere facturen zijn niet meer te openen


Heden , op 17-12-2020 vastgesteld dat alles weer normaal werkt, en ik de PDF aanrekeningen terug kan downloaden, en mijn producten terug zichtbaar zijn (zonder enige wijziging of ingreep van mijnentwege)

Wat ik wél vaststelde is dat Proximus voor mij een foutieve postcode hanteert, en dus een onbestaand adres hanteert ( zij beweren dit van mijn ID kaart te hebben, wat totaal onmogelijk is, want daarop staat de deelgemeente in tekst en zonder postcode, maar bij de post zelf heeft men mijn foutieve postcode onlangs aangepast, na klacht van mij via de ombudsdienst, en ik vermoed dat Proximus daar mijn postcode is gaan opvragen , en dus een foutieve kreeg)  Ik had zo een vermoeden, (onjuist nu!) dat dit wel eens de reden kon zijn van mijn problemen de 2 vorige dagen


@Fonz Er hebben zich wel wat problemen voorgedaan op MyProximus want ik raakte er zelf ook tijdeliijk niet op.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel


Ter info:

BeSt_Address_Richtlijnen_20180223.pdf (fgov.be)

p.10 punt 4

postcodes worden toegekend/gewijzigd op voorstel van Bpost, na gemotiveerd advies BIPT en na goedkeuring minister Binnenlandse Zaken

Postcodes | bpost


@ µ

precies… en als ik mijn gemeente ingeef op die site , geeft die een correct postnummer, en als ik mijn telefoonnr ingeef op 1207  de telefoongids, dan staat daar mijn adres compleet , maar met juiste deelgemeente en foutieve postcode. Ook bij Bpost wijzigde men mijn postcode op het formulier voor afleveren van pakjes bij afwezigheid (achter mijn rug, want ik gaf alles juist in, zelfs gekozen uit dropdownlijst met juiste gegevens,  “want dat ging automatisch” Je merkt dat pas na herbekijken van je gegevens). Zo hebben waarschijnlijk veel instanties vroeger  (en nog steeds) een foutieve postcode voor mijn adres gekregen.

Soit, is maar ter info… zal mijn tijd wel duren, en zal maar zelf nodige  maatregelen nemen opdat niets misloopt.  :-)


Zelfde probleem met MyProximus en verschillende andere pagina's rond support (bv. Ivm opvragen PUK code...)


@Evel_yne  Het login met jouw gmail-adres is gekoppeld aan jouw klantennummer. Echter staan er op dit klantennummer geen actieve producten en diensten meer. Je gsm-nummer werd recent overgezet op naam van je werkgever, zou dit kunnen? In dit geval kan je enkel werken met een gebruikersaccount. Je dient via MyProximus → Mijn account → Mijn klantenprofiel de beheersrechten  op te zeggen om het account los te koppelen van jouw klantennummer. Groetjes, Antonella


Reageer