Skip to main content

Beste

Ik had 2 jaar geleden in de proximus winkel een account laten aanmaken, nu blijkt het dat deze persoon mijn gender verkeerd heeft ingegeven. Ook had ik toen een andere achternaam ondertussen is die gewijzigd. 

Nu had ik mijn gegevens proberen wijzigen via de computer en de app, dit was echter niet mogelijk omdat deze vakjes in het grijs staan en deze niet gewijzigd kunnen worden. Vervolgens heb ik op Itsme proberen linken in de app in de hoop dat dit mijn officiele gegevens zou wijzigen maar spijtig genoeg niet.

Dus ben ik gewoon naar de Proximus winkel gegaan om die gegevens aan te passen. Ze hebben mijn identiteitskaart ingelezen en een fotokopie genomen van mijn identiteitskaart. Verder werd er tegen mij gezegd dat dit nu inorde is.

Dit was maanden geleden, dus bestel ik gewoon een iphone en nu blijkt na het betalen dat de naam en gender nog steeds niet zijn aangepast. Ik moet dit pakketje gaan afhalen aan het postpunt en hiervoor heb ik mijn ID nodig om het af te halen. Maar de naam en gender komen totaal niet overeen.

Ik was het beu en dacht toen als ik nu de account verwijder en een nieuwe maak dan zijn de gegevens wel juist. Ik heb de beheerder gegevens kunnen wijzigen en ik heb dan het oude klantnummer ingegeven en nu blijkt dat dit klantnummer toch nog mij oude naam en het verkeerde gender hebben.

Ik ben het echt beu.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de naam en gender die aan dit klantnummer vastzitten wijzigen naar de juiste gegevens, en kan ik er nog voor zorgen dat het pakketje de juiste naam heeft voor het verstuurd word. Ik zag net dat ze het pakketje nog aan het voorbereiden zijn. Kan dit nog vlug doorgegeven worden op een bepaalde manier?

 

Mvg

I

@indieisnothere 

Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze morgen hier de draad terug opnemen: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Ik heb de gegevens aangevuld en opgeslaan.

 


@indieisnothere  Volgens de bestanden heb je helemaal een andere familienaam. Dan kun je best de documenten in bijlage invullen en ons terug laten geworden.


@indieisnothere  Volgens de bestanden heb je helemaal een andere familienaam. Dan kun je best de documenten in bijlage invullen en ons terug laten geworden.

Maar ik heb geen tweede klantennummer. In het formulier staat bij gegevens van de overnemer dat ik mijn klantnummer moet ingeven maar ik heb enkel die huidige, ik wil ook niet een volledig nieuw klantennummer opmaken. Ik ben al langs geweest in de Proximus winkel om mijn identiteitskaart in te lezen en een kopie van te laten nemen. Staat dit dan niet in jullie systeem?

Ik vind dit wel heel vervelend dat ik niet gewoon mijn gegevens kan updaten met de gegevens die op mijn nieuwe identiteitskaart staan. Waarom hebben jullie dan mijn kaart ingelezen en gescant in de winkel als hier dan niets mee werd gedaan? 

Ik zal het formulier wel invullen maar wat moet ik bij klantennummer zetten? Ik wil eigenlijk gewoon mijn naam op dat klantnummer. 


Er staat ook een kopie van beide identiteitskaarten maar ik heb mij oude identiteitskaart niet die heb ik afgegeven bij de gemeente. 

Dit kan toch niet de enige manier zijn om gewoon een achternaam te updaten op een bestaand klantnummer. Ik wil gewoon mijn gegevens updaten op dat profiel met itsme?

Dat kan toch niet dat dit zou ingewikkeld is?

Dus moet ik nu dat ander klantnummer volledig verwijderen om daarna een nieuw klantnummer met de juiste officiele gegevens aan te maken?


@indieisnothere  gewoon bij de overlater je oude klantnummer vermelden. Heb je geen officeel document waaruit je kunt aantonen dat je vroeger A noemde en nu B


@indieisnothere Kan het niet opgelost worden door het nummer van het KB van de naamsverandering als privebericht te sturen naar Luc.M. 


@indieisnothere  gewwon bij de overlater je oude klantnummer vermelden. Heb je geen officeel document waaruit je kunt aantonen dat je vroeger A noemde en nu B

ja 

 


@indieisnothere Kan het niet opgelost worden door het nummer van het KB van de naamsverandering als privebericht te sturen naar Luc.M. 

Of ook Online: De meeste gemeenten bieden de mogelijkheid om een uittreksel online aan te vragen via hun website. Vaak kun je inloggen met een Itsme-account of eID (elektronische identiteitskaart). 


@indieisnothere  Ik heb je ID gevonden in een ander dossier. Ik doe navraag en laat je feedback


@indieisnothere  Dag, wij hebben alle nodige documenten ontvangen. donderdag zal ik je dit in orde maken. Fijn eindejaar straks


@indieisnothere  Dag Indie, dit is volledig in orde nu.  Beste wensen alvast voor 2025


Reageer