Vraag

Hoe moet je de klantendienst mailen?

  • 23 July 2021
  • 8 reacties
  • 841 Bekeken

Op My Proximus vind ik makkelijk een link om de klantendienst via mail te bereiken. Je moet eerst wat vragen beantwoorden (je telefoonnummer, waar het over gaat etc.) en dan kom je op een scherm terecht waar ze je aanraden om te bellen of te chatten. Gelijk welke antwoorden ik geef, altijd blijkt na enige tijd dat je toch niet kan mailen.

Heeft iemand een rechtstreekse URL naar een pagina waarvandaan je een mail kan sturen? Of een e-mailadres?

En ook (rechtsreekse vraag aan een moderator): waarom misleidt Proximus mensen op die manier?


8 reacties

@tomdeneckere Dat klopt inderdaad het is alleen als je de weg volgt van klacht over je factuur dat je deze online mail-form kun invullen en versturen maar voor de rest draai je in rondjes !

Proximus werkt niet met mailadressen om ze te contacteren over problemen en klachten.

Je kan natuurlijk hier ook je klacht doorgeven en als er privé zaken moeten doorgegeven worden kan je die via je → Forum Profiel in het privé tekstveld “ticket” zetten, gegevens die niet in andere als  privé aangeduide vakken passen, al deze privé vakken kunnen alleen door proximus medewerkers gelezen worden.

Als iemand van het proximus forumteam hier de draad opneemt kan hij/zij ook vragen om het via  zijn/haar persoonlijk privébericht te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @tomdeneckere , het openen of sluiten van het e-mailkanaal heeft te maken met de drukte/vakantieperiode. We zijn echter steeds via verschillende kanalen bereikbaar, via sociale media zoals Twitter, Facebook, Messenger. Verder is er dit Proximus Forum waar iedereen gebruik van kan maken.  Ook MyProximus is handig, zo kun je via de website of app zelf aanpassingen uitvoeren en in contact komen met een Proximus medewerker (gebruik onze shaker). Groetjes, Heidi

 

 

Dat gebruikers niet kunnen mailen is zeer ongemakkelijk en klantonvriendelijk.

Bijvoorbeeld: ik krijg van Proximus elke maand meerdere - vaak tientallen - SMSen die mij welkom heten op het netwerk maar niet met mijn nummer. Het record is 4 SMS op 3 minuten. Ik zou graag zo’n screenshot doorsturen dat het bekeken kan worden maar de enige oplossing is daar uren aan verklossen door naar een service center te rijden. Alternatief: wachten tot iemand van helpdesk opneemt en die daar nog altijd weinig aan kan doen. Want ze moeten eerst die SMSen kunnen zien voor ze het echt geloven / mogelijke oplossing kunnen vragen.

Als een proximus forummedewerker hier de draad opneemt maandag kan er gevraagd worden om deze per mail op te sturen naar doc@proximus.com ,  dit mailadres wordt o.a. gebruikt bv. als je één of ander document moet opsturen zoals kopie identiteitskaart enz… 

Reputatie 6
Badge +2

Ik vind dat eigenlijk de beste vraag : waarom heeft Proximus die o.a. mailadressen wenst te verkopen zelf geen openbaar mailadres. Ooit heb ik mij voorgenomen om eens mailadressen van Proximus te verzamelen. Ik had er al een vijftal, maar ben ze weer ergens verloren.

Het antwoord van Heidi hierboven is ook komiek : dat hangt af van de drukte. Het is dan al altijd al druk geweest, ze hebben nog nooit een mailadres aangekondigd.

Een andere medewerker heeft ooit eens gezegd dat ze dan veel te veel mails zouden krijgen. Ik zou zeggen : zorg voor minder klachten, dan volgen er minder mails.

De beste truc om aan een mailadres van Proximus te geraken is een klacht sturen op gewoon briefpapier naar de grote baas van Proximus, toen had ik twee dagen later een antwoord op mail van een medewerker, en zo had ik ook een adres. Begin nu niet allemaal he! Straks ben ik nog mijn korting kwijt.

Reputatie 7
Badge +3

@EGI  Je kan dit best melden  via de MyProximus App , daar kan je in de chat met een medewerker van Proximus screenshots van de SMS’en versturen naar Proximus.

  1. Open de MyProximus app.
  2. Klik op 'Help' rechts bovenaan
  3. Klik op 'Chat met ons'
  4. Klik op Begin een gesprek
  5. De robot zal vragen waar kan ik je mee helpen , je antwoord SMS
  6. Nu kan je technisch probleem selecteren
  7. Er word nu naar een Proximus medewerker gezocht (kan even duren de gemiddelde wachttijd word vermeld tussen 2 a 5 min.)
  8. Dan zal je klantnummer , geboortedatum enz. gevraagd worden door de medewerker
  9. Vervolgens kan je het probleem met de Sms'en beschrijven en de screenshots verzenden.

Dit is inderdaad één van de (vele) methoden om contact op te nemen die je kunt gebruiken, maar de vraag blijft natuurlijk (die al sinds vele jaren door velen gesteld werd op forum ) waarom het niet kan via e-mail.

Reputatie 7
Badge +3

De mogelijkheid om te mailen via webformulier is niet enkel afhankelijk van de drukte, maar ook van de vraag. Niet elke dienst heeft namelijk de mogelijkheid om contact te hebben met klanten via mail.

Contacteer onze klantendienst | Proximus

Een e-mail? Zeker! Over welk nummer gaat het? | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reageer