Beantwoord

Geen signaal

  • 9 August 2023
  • 6 reacties
  • 316 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik werk met de Android TV box.

Ik werk uiteraard met de passende afstandbediening.

Op advies van een proximus-medewerker aan huis werk ik als volgt voor het on/off zetten.

Gebruik alleen de rechterbovenknop van Proximus. 

Hij zei. Wanneer je met die knop de box aanzet dat vindt ie wel de tv om die ook op on te zetten.

Ok.

De laatste weken ervaar ik vaak het volgende.

Ik zet de box on. 

Ik krijg de 2 witte lampjes op de box.

Op de tv komt rechtsonder te staan:”Geen signaal”.

Ik zet off en de 2 witte witte lampjes doven.

Na het meerdere keren herhalen van deze cyclus gaat dan uiteindelijk de tv op on.

Op die manier is het starten van tv kijken geen leuke ervaring.

 

icon

Beste antwoord door PaulBonnyns 14 August 2023, 16:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb maar drie weken ervaring met de v7, dus neem voor wat het waard is :

  1. probeer eens eerst de tv aan te zetten, misschien vindt de tv wel de box. Ze zijn allemaal smart nu hé.
  2. als dat niet lukt (wat waarschijnlijk is) kunt u het doen zoals de technicus heeft gezegd, en bij Geen signaal eens drukken op de eerste zijknop langs de rechterkant. Er staan er daar twee, ik denk dat de eerste een on/off is. 
Reputatie 7
Badge +5

@PaulBonnyns Als je de melding krijgt “geen signaal” wilt dit zeggen dat je tv vermoedelijk niet op het juiste hdmi kanaal staat. Geen signaal is echt een melding van je toestel.

 

Reputatie 3
Badge +1

Tav Daisy. TV staat wel degelijk op juiste hdmi kanaal.

Tav Cvanloon. Zal voorstel 1 eens testen.

Bedankt voor de antwoorden.

P

Reputatie 5
Badge +2

@PaulBonnyns En heeft het gewerkt?

Reputatie 3
Badge +1

Heb uiteindelijk contact gehad met proximus. Heb onder toezicht van de correspondent enkele handelingen gedaan waaronder het uithalen en terugzetten van de hdmi kabel. Voorlopig gaat het beter.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik wil er nog het volgende aan toevoegen. Voor de hoge prijs die wij aan Proximus betalen zou dat steeds vlekkeloos moeten werken. Quod non. Maar blijkbaar is de miserie bij telenet nog groter. Toch een tandje bijsteken beste vrienden van Proximus en dit zonder nogmaals de prijs te verhogen.