Vraag

Geavanceerde modeminstellingen niet beheerbaar

  • 13 June 2022
  • 3 reacties
  • 338 Bekeken

Sinds vorige week in het bezit van de nieuwe internetbox. Nu had ik begrepen dat de modem instellingen via myproximus dienen beheerd te worden (optie “Geavanceerde modeminstellingen” onder internetinstellingen). Wanneer ik deze optie selecteer krijg ik echter steeds de volgende melding te zien: 
 


Hiervoor reeds meermaals telefonisch contact opgenomen maar tot op heden werd er hiervoor nog geen oplossing geboden. Wat kan hier aan gedaan worden? Ik zou namelijk zeer dringend aan port forwarding settings moeten kunnen.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@JasonM  Je probeert dit toch via de MyProximus App op je mobiele toestel en verbonden via je WIFI signaal van de internet box?

Want via de MyProximus website zijn er al een paar dagen problemen. (als je iets wil wijzigen voor eender welke dienst krijg je de melding dat er een technisch probleem is). En ik ben zelfs niet zeker of je via de myproximus website de Internet Box kan configureren.

 

Wees er zeker van de recentste  versie te hebben van de MyProximus App  , deze is 

5.27.1 Geüpdatet op  10 jun. 2022 ( google play), MyProximus - Apps op Google Play

5.28.0 update van 10 jun. 2022 (apple store)MyProximus in de App Store (apple.com)

Als het dan nog niet lukt eventueel eens je Internet box resetten zoals beschreven hieronder .

 

Reset je Internet Box

  1. Er bevindt zich een resetknop op de achterkant van de Internet Box (naast de aan/uit-knop). Om deze te kunnen indrukken, heb je een puntig voorwerp nodig, bijvoorbeeld de punt van een balpen. Zet de Internet Box aan en houd deze resetknop gedurende ongeveer 20 seconden ingedrukt.Reset button on the back of a b-box 3
  2. De controlelampjes aan de voorkant van de Internet Box gaan uit en vervolgens terug aan. Dit betekent dat je Internet Box gereset is.
  3. Wacht even om je internetverbinding te gebruiken totdat het lampjes Wi-Fi en Internet (of broadband) blauw zijn.

@Pat52 bedankt voor de tips,  zonet de laatste update geinstalleerd van de Android app, al lukt het me sinds die update precies niet meer om in te loggen (vanop hetzelfde wifi netwerk van de box) dus vermoedelijk ook daar tijdelijk storingen. Zal dit dus morgen nog eens opnieuw proberen. Op de myproximus website zelf kom ik de volgende instellingen tegen (waarop ik de eerder vermelde foutmelding krijg), dus ik ga er van uit dat ik daar de nodige settings mbt portforwarding etc. kan beheren. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JasonM . Graag gedaan. 

Er was inderdaad een storing in MyProximus want ik kreeg daarstraks  in de app ook foutmeldingen bij het controleren van mijn verbruik. Nu werkt alles terug correct in de MyProximus App. 

Ja zo te zien in je screenshot kan het wel degelijk ook via de website van MyProximus , was ik niet zeker van.  Ik had vernomen van een technieker die installaties doet dat het enkel via de MyProximus App kon. 

Vermoedelijk een tijdelijke storing bij Proximus  met MyProximus.

Reageer