Vraag

Geavanceerde internetinstellingen niet beschikbaar

  • 9 March 2023
  • 3 reacties
  • 277 Bekeken

Beste,

 

Sedert begin februari ben ik overgestapt naar Proximus. Er is toen een technieker langs geweest die de nieuwe internet box is komen plaatsen en installeren. Sindsdien probeer ik de geavanceerde instellingen te bekijken via de myproximus-app op zowel web als mobiel, maar krijg ik deze niet te zien. De lage beveiligingsinstellingen werden reeds opgezet zoals op onderstaande foto. Na echter, ondertussen enkele malen, te herstarten krijg ik nog steeds geen geavanceerde instellingen te zien.

 

Ook het oude bekende, surfen naar het ip-adres van de router, bracht geen zoden aan de dijk.

Op de web-versie krijg ik het volgende:

 

Zelf heb ik hiervoor al enkele malen proximus gecontacteerd maar werd steeds doorverwezen naar een technieker die mij vervolgens nooit opgebeld heeft.

 

Weet er iemand meer over dit probleem en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Zelfs een eigen router plaatsen lukt niet daar ik de modem niet in bridge mode kan plaatsen.

 

Dank bij voorbaat.

Kevin


3 reacties

@Kevinvobw mss toch eens proberen door eerst je bbox4 (Internet box) te → resetten ← , of dit iets oplost. 

met de bbox4 moet inderdaad alles gebeuren via Myproximus
(de web interface van de bbox4 zoals het bij de bbox3 het geval was, is niet meer op te vragen via http://192.168.1.1).

NB: bbox4 zijn Gateway en DNS staat default op 192.168.128.1

@Martin  dit heb ik ook al geprobeerd, zonder succes.

Ondertussen heb ik dit nog eens gedaan in de hoop dat het iets teweeg bracht. Maar helaas.

@Kevinvobw TIP: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer