Vraag

De zenuwinzinking nabij! Nieuwe klant - My Proximus

  • 2 February 2022
  • 25 reacties
  • 385 Bekeken

  • 9 januari klant geworden (al VEEL spijt!)
  • Producten toevoegen via My Proximus lukt niet, dus ik kan geen gebruik maken van welk voordeel dan ook (HLN abonnement, app gebruiken, op meerdere schermen kijken,...)
  • Na vele telefoons: blijkbaar nog een ander klantnummer verbonden aan MIJN emailadres (ik ben nog geen klant, dus ergens een fout)
    • Ging binnen de 48u opgelost zijn 
  • Week erna nog niets opgelost, probleem zou zitten dat ik geen beheerder ben, ik kan mezelf geen beheerder maken want ik heb geen tel. nr van Proximus 
  • Na weer een hoop telefoons gingen ze mij vorige week via de post gegevens doorsturen waarmee ik opnieuw zou kunnen registreren. Rarara, een week verder en NOG NIETS ONTVANGEN.
  • Ik denk dus, soit, we registreren wel onder een ander e-mailadres. Dat lukt dus ook niet want ik heb nog geen factuur ontvangen dus ik kan de laatste stap niet doen (Gelieve uw MyProximus activatiecode en uw factuurdatum in te geven.)
  • Dus, WEER telefoon naar de KLANTENdienst (ik stel me grote vragen bij deze benaming, maar soit) en ik ben al meer dan een half uur aan het wachten!!!! 
    •  

En nu dus de laatste strohalm, het forum. En als er iemand DURFT te vragen om eerst mijn gegevens aan te vullen in My Proximus die heeft mijn vraag echt niet begrepen :rage:


25 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Ldeebee ik heb de dienst MyProximus gevraagd om dossier 50036511 met voorrang in behandeling te nemen. Zij zullen je verder contacteren. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi

Wanneer mag ik hier actie rond verwachten? Twee weken geleden heeft iemand van de klantendienst dit dossier ook al “prioritair” gezet...

Reputatie 7
Badge +3

@Ldeebee Daar moet u zeer binnenkort bericht van krijgen van de bevoegde dienst van het onderzoek/oplossing.Excuses alvast dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

Agree, customer support is so poor in this company, that it feels like they have no respect for the customer or his time. I have spend so much time with this companys Chat support, where I was left ghosted for 1 and a half hour, then mus be like 2 hours on the phone, and no help. Atleast my 14 days haven't expaired yet, so I have the right to cancel my contract. I don't understand, how this company manages to keep so high prices and so poor service.

Reputatie 7
Badge +3

@Isrinktieji 

hello,

can you pls tell us about your problem?

I don’t find any complaint or open order ?

kind regards,

Tina

@Isrinktieji

hello,

can you pls tell us about your problem?

I don’t find any complaint or open order ?

kind regards,

Tina

And that is a good question! You can't find?! My tread on the Forum has been dissabled, so no one can see, and every customer support is just ignoring me. Why, just because this companys support is so poor, that I haven't seen anything like it around the globe. I have been promised up to 100 Mbs as a new customer feom last week, and got only 18 Mbs. Vectoring is dissabled, and received info from support on the phone, that my line only supports 20 Mbs, as clearly house next to me supports up to 86Mbs. 

Just check my tread on the forum:

https://fr.forum.proximus.be/internet-10/new-customer-internet-maxi-plan-very-slow-62725?postid=747603#post747603

Reputatie 7
Badge +4

@Isrinktieji 

Nl forum support team is different from the Fr forum support team (= 2 separate fora)

In case your line and/or customer number is filled in in your forum login profile Proximus moderators would have been able to identfy you and to find out how to solve the issue

=

why is there only 20/6 Mbps detected via de Bbox/sagemtool and not to minimum guaranteed speed of 70/15 Mbps at your address 

&

as indicated by alloja most probably vectoring and DLM are not activated for some reason x or y on your access line and Proximus collaborators on this forum Nl or Fr most certainly can solve the issue taking into account your neighbour at the same site of the street does have a 85 Mbps access

=

in case nrs 18 & 22 do have such 85 Mbps download speed there is no tehnical reason nr 20 should remain blocked at 20 Mbps  down

 

 

 

Hi M_016,

Thank You for Your suggestions. Well tried all the ways of contacting Proximus support, and no one was able to help me, not even telling me, that this is just a temporary problem. All I got, was no no Vectoring, no nothing, it is as it is, and You only can get up to 20 Mbs. That is why I am running this info all over the place, so everyone knew this, and would better choose different company instead of Proximus. That is my new goal now, as long as Proximus, will do nothing about this, I will save as many people from getting in to this scam company hands as possible. 

Good day all

R.

even if there is no vectoring then an additional question is why couldn't the DLM give you an increase who is higher than 30Mbps?

even if there is no vectoring then an additional question is why couldn't the DLM give you an increase who is higher than 30Mbps?

Yep, as I said, too many questions, and no answers. That is how this company works. :(

But finally, only one answer is important, and this is in how much time Proximus can assure when a solution can be offered to this problem.

But finally, only one answer is important, and this is in how much time Proximus can assure when a solution can be offered to this problem.

Yes, but that probably will take ages, and I have 14 days to cancel my contract.

Reputatie 7
Badge +4

@tina.b 

Kunt u dit laten oplossen op dit hier of het Fr forum a.u.b. (op het Fr form Sophie L)

Graag feedback over wat er aan de hand is op deze aansluiting

 

@Isrinktieji 

please be aware that every new reaction can delay handling (place in the message handling queue is lost, day/time latest reaction seems to be/is  taken into account)

 

Reputatie 7
Badge +3

@M_016 

@Isrinktieji 

I ‘ve sent all info to my colleagues and a coach for help and answers

kr

tina

Geloof het of niet, maar ik ben dezelfde persoon als Ldeebee (zie oorspronkelijke post). Waarom ik dan onder een nieuwe account reageer, hieronder wordt het meteen duidelijk, want:

1 probleem opgelost, 10 erbij :sob:

Het goede nieuws is dat ik eindelijk een brief heb gekregen waarmee ik mij kon registreren op “my proximus”, halleluja! Dankjewel!

Het slechte nieuws is:

  • dat dit niet lukte met mijn eigen e-mailadres (dus de belofte dat ze de account - die niet werkte - gingen verwijderen is dus niet waar). Hierdoor heb ik mij moeten registreren met een emailadres dat ik eigenlijk niet meer gebruik met alle vervelende gevolgen vandien.
    • Wat moeten jullie doen? Zorgen dat ik met mijn eigen emailadres kan inloggen.
  • dat ik bij alles wat ik wil doen een foutmelding krijg:
    • Koppelen met de Pickx-app op de smartphone (op de computer gaat het vreemd genoeg wel): 

       

    • Koppelen met HLN (lukt zowel niet op computer als op smartphone):

       

Dus ik ben nu wel ingelogd, maar alles waarvoor ik de “my proximus” app eigenlijk wilde gebruiken, lukt nog steeds niet.

  • Wat moeten jullie doen? Zorgen dat ik van alle producten waar ik recht op heb, gebruik kan maken.

Je kan je wel voorstellen, dat mijn geduld (dat al op was), nu echt ergens tegen het vriespunt zit

Ik denk dat ik duidelijk heb geformuleerd waar de problemen zitten en wat er moet gebeuren, meer kan IK niet doen, want ik zal even zeggen wat ik alvast heb gedaan ondertussen:

  • Cookies, geschiedenis,… kortom alles wat mogelijks invloed kan hebben uit mijn browser(s) verwijderd.
  • Het in een andere browser geprobeerd.
  • Alle apps opnieuw geïnstalleerd.
  • Het op een gsm geprobeerd die nog geen van de apps ooit geïnstalleerd heeft gehad.
  • Uren en uren en uren in wacht gehangen bij jullie klantendienst.
  • Mijn verhaal al veel te vaak opnieuw moeten vertellen.
  • Hier al VEEL TE VEEL tijd aan gespendeerd!!!!!! 

HELP MIJ NU EENS DEFTIG VERDER AUB!!!! Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn…

Reputatie 7
Badge +3

@Echt waar serieus

voor ik dit verder doorstuur: we gaan je huidige login met mailadres yahoo behouden? Login is succesful, dat zie ik idd...

**  zie je nu wel al je producten als je inlogt?

**  t zijn de pickx app en HLN die nu nog de grootste frustraties geven?

groeten

Tina

 

 

 

Hoi Tina,

Het liefst zou ik mijn account koppelen aan mijn Gmail adres, aangezien ik mijn Yahoo adres echt nooit gebruik (is een adres dat ik gebruik voor SPAM, reclame, ed.). Ik zou gewoon echt heel erg graag willen dat de account die aan het Gmail adres hangt verwijderd wordt, want dit is erg verwarrend en absoluut onnodig (en volgens mij de reden waarom alles zo moeilijk loopt aangezien echt ALLES aan mijn Gmail adres is gekoppeld voor de rest, ik draai volledig in een Google omgeving).

Mijn producten zie ik nu inderdaad, dus dat is gelukt.

Klopt inderdaad dat ik geen gebruik kan maken van de Pickx app en HLN abonnement. Wat inderdaad erg frustrerend is.

Alvast bedankt om te bekijken!

groetjes,

Liesbeth

Reputatie 7
Badge +3

@Echt waar serieus ik voeg deze info toe en heb je dossier intussen laten escaleren, de dienst MyProximus zal je contacteren. Groetjes, Heidi

Misschien ook nog toevoegen in mijn dossier dat mijn factuur niet klopt. Hier wordt een Wi-Fi Booster aangerekend die bij in mijn pakket zit (bewijs via bestelbon). Intussen al betaald, maar graag rechtzetting + aanpassing op volgende facturen.

FYI: één wifi-booster is gratis in bruikleen bij een flexpack met vaste telefonie inbegrepen.

Reputatie 7
Badge +3

@Echt waar serieus 

Het spijt me: dit is wat meer info:

zoals je hier ziet: een Flex S pack zoals jij hebt, zonder vaste lijn, omvat geen gratis wifi-booster.

Indien je de booster niet wenst te behouden, kunnen we hem opzeggen en laten terugsturen? 

Groetjes

Tina

Nog steeds dezelfde foutmelding bij de Picx app (afbeelding zie vorig bericht). Geraak niet binnen bij jullie technische dienst. Ik zit nu in het buitenland voor het werk en vind het dus SUPER vervelend dat ik geen gebruik kan maken vande Picx app. Graag ASAP oplossen!

 

Ook nog steeds geen connectie met HLN, al meer dan een week geleden bij hen ook het probleem aangekaart, nog geen reactie…

 

Wat betreft de WIFI booster: dit was deel van de actie die toen liep, staat ook zo op mijn orderbevestiging. 

 

Moet ik nog zeggen dat ik echt GEEN zin meer heb om mij hier verder mee bezig te houden?

LOS HET OP

Reputatie 7
Badge +3

@Echt waar serieus  Ik heb de orderbevestiging nagekeken en er staat nergens vermelding op van een gratis wifi-booster. Voor de problemen met de Pickx app en HLN vraag ik aan mijn collega van de technische dienst @HadewychT om dit verder na te kijken. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@Echt waar serieus Ik heb zowel voor je Pickx app als HLN een aanpassing in je profiel gedaan. Kan je eens testen of het nu in orde is ?

Beide toegangen zijn gekoppeld aan het mailadres dat voor je My Proximus gebruikt wordt. Alle problemen waren dus aan elkaar gelinkt. 

@Isrinktieji I see you cancelled your products meanwhile. I’m sorry we couldn’t give you a positive experiece

 

EINDELIJK in orde!

Super dankjewel!!

Reageer