Vraag

Zo goed als geen bereik met GSM (zowel 4G als mobiele lijn) in HEEL OUD HEVERLEE

  • 9 November 2023
  • 7 reacties
  • 178 Bekeken

Beste,

 

Sinds een paar dagen is het bereik met mijn GSM echt zo goed als nul in de hele gemeente OUD HEVERLEE.

Voorheen was het bereik al heel slecht in onze gemeente, maar nu is het niet meer te doen.  Binnen bellen is nooit een optie geweest. (maar voor andere gsm operatoren wel!)

Gisteren, bij het binnenrijden van de gemeentegrens (aan Natuur natuur) viel het gsm signaal volledig weg en kwam zelfs niet meer terug??

Wij wonen in de blokkenstraat en daar is er ook zo goed als geen bereik!

Kan dit nagekeken worden aub?  
De dekking is nooit optimaal en eerder ondermaats geweest in de gemeente Oud-Heverlee.  Zijn daar wel voldoende masten om een behoorlijk signaal te krijgen?

 

Alvast bedankt om dit te bekijken,

David


7 reacties

@DAVID VR 

Ter info in afwachting van een verder reactie:

Reputatie 7
Badge +4

@DAVID VR Dit heeft waarschijnlijk nog te maken met de moderniseringswerken die er waren. Ik heb dit doorgegeven naar de mensen die deze beheren. 

In tussentijd zou je binnenshuis goed moeten kunnen bellen via VoWifi als je een goede Wifi-verbinding hebt. 

Hoewel niet optimaal, kan je buitenshuis tijdelijk je 4G desactiveren om een stabielere ontvangst te hebben voor je telefoongesprekken. Dit kan je doen via Instellingen - netwerkverbindingen (hangt wel van je toestel af waar het exact staat)

Ter info: ik moet inderdaad ook mijn smartphone binnenshuis op 2G zetten om zonder problemen goede mobiele ontvangst te hebben zodat de gesprekken niet onderbroken worden.

Reputatie 3
Badge +2

In heel het land is Proximus zijn mobiel netwerk aan het  veranderen

De site word gestript en weer opgebouwd met nieuwe kabels nieuwe antennes ,en apparatuur , als dat gebeurd  draait de site op het Nokia Radio Acces Net.

Normaal gaat het dan om onderbreking van 24 uur of 72uur

Soms lukt het niet om site on air te zetten .Meestal door een hardware problem

Leverancier..of andere oorzaak

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn inderdaad fouten ontdekt op de masten waardoor de ontvangst niet optimaal is in Oud-Heverlee. Dit is geëscaleerd naar Nokia voor verder nazicht. 

Reputatie 7
Badge +4

@DAVID VR @MADI @Martin Na grondig onderzoek naar de oorzaken is op 4 december is een deel van de problemen opgelost. Er wordt nog verdere actie ondernomen om het bereik op de andere antennes in Oud-Heverlee ook nog te verbeteren. 

Reputatie 7
Badge +4

@DAVID VR De werken aan de antennes om het signaal te verbeteren in Oud-Heverlee zijn achter de rug. Je zou nu terug een goede ontvangst moeten hebben. Kan je dit bevestigen ? 

Reageer