Ik ben nu enige maanden geleden overgestapt naar proximus samen met mijn vrouw voor onze telefoons. We zijn al jaren klant voor tv en internet.
Sinds we zijn overgestapt hebben we veel problemen met onze telefonie. Tijdens het bellen krijgen we zeer vaak storing dat alles slecht doorkomt bij de andere persoon of dat wij de andere persoon soms moeilijk horen. Het gebeurt ook regelmatig dat de lijn dan ook ineens uitvalt en we opnieuw moeten bellen. Ook hebben we regelmatig 1 a 2 blokjes ontvangst op onze telefoons. Ook krijgen we soms een bericht van proximus "Prettig verblijf in Nederland...” wanneer we gewoon thuis zijn en zien we dat we op Vodafone NL verbonden zijn met 1 blokje ontvangst, en andere dagen gebeurt dit niet?
We wonen redelijk dicht op de grens van Nederland maar vroeger waren we bij Orange en daar hadden we dit probleem niet, geen idee wat het verschil is. Ook heeft proximus ons niets vermeld over eventuele problemen ivm onze woon locatie
Dit is begonnen sinds de overstap naar proximus maar vanwege familiale redenen kunnen we nu pas dit probleem aanhalen.
Kan dit nagekeken worden?
Bladzijde 2 / 2
@bull Doen de problemen zich alleen in de woning voor of buitenhuis ook?
@Bijouke Zoals reeds gemeld, waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden weten we niet.
@Bijouke Zoals reeds gemeld, waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden weten we niet.
Beste Michael,
Misschien even melden hogerop. Als ze natuurlijk willen luisteren.
a r
@Bijouke Waarom sommige beslissingen genomen worden weten we ook niet. Vowifi is echter een betere technologie maar echter nog niet op alle toestellen toegankelijk.
Waarom schaffen julllie dan MCE af terwijl VoWiFi nog niet in orde is? Ondertussen vernomen dat de nieuwe 5G antennes van Nokia veel slechter zijn dan de Ericsson antennes. De keuze lag bij Nokia, hoogst waarschijnlijk door het budget. Binnenkort zal de omzet ook dalen door de vele klanten die weg gaan. Dit is dus dagelijkse kost en niet enkel thuis maar op verschillende plaatsen.
Proximus, vroeger de beste dekking, nu …… triestig
Ben je zeker dat er Nokia antennes geplaatst zijn .?
Dit type antenne is in 8/10 gevallen bij swap van de antennes geplaatst
@Bijouke MCE is stopgezet omdat deze is gebaseerd op een verouderde technologie die niet langer technisch ondersteund wordt door onze leverancier. VoLTE is hiervoor een goede vervanger. Maar het is wel belangrijk dat hulpdiensten je ook weten te localiseren als je mobiel via wifi belt. Om dit mogelijk te maken is er telkens een overeenkomst met de fabrikant van de toestellen (software) nodig, vandaar dat we er zelf geen invloed op hebben voor welke toestellen dit al mogelijk is, of niet.
@bull Ik zie dat er werken waren aan je antenne rond 20 aug. Rond die periode was het normaal dat je hinder ondervond, maar die zou ondertussen voorbij moeten zijn. Ik heb het hier doorgegeven zodat dit nog eens bekeken wordt.
@HadewychT bedoelde hierboven wel VoWifi ipv VoLTE .
@Bijouke MCE is stopgezet omdat deze is gebaseerd op een verouderde technologie die niet langer technisch ondersteund wordt door onze leverancier. VoLTE is hiervoor een goede vervanger. Maar het is wel belangrijk dat hulpdiensten je ook weten te localiseren als je mobiel via wifi belt. Om dit mogelijk te maken is er telkens een overeenkomst met de fabrikant van de toestellen (software) nodig, vandaar dat we er zelf geen invloed op hebben voor welke toestellen dit al mogelijk is, of niet.
@bull Ik zie dat er werken waren aan je antenne rond 20 aug. Rond die periode was het normaal dat je hinder ondervond, maar die zou ondertussen voorbij moeten zijn. Ik heb het hier doorgegeven zodat dit nog eens bekeken wordt.
De nieuwere versies horen er ook bij. Gelieve zo snel mogelijk Sony te contacteren om dit in orde te brengen. Dit probleem is er reeds twee jaar. Wat betreft de MCE, verouderde technologie? Best mogelijk. Maar Base levert deze nog steeds. Jullie waren niet klaar met VoWiFi en laten jullie klanten gewoon in de kou staan. Tegenwoordig met de nieuwe 5G antenne ben ik minder en minder bereikbaar. De klantenservice laat hier te wensen over. Ik begin mij meer de vraag te stellen waarom ik nog steeds klant ben?
Voor zover mij bekend ondersteunt geen enkele mobiel netwerk in België VoWiFi op/voor Sony smartphones
Vermoedelijk is dit én te wijten aan de betrokken operatoren én aan Sony zelf: (ondersteuning van VoWiFi is blijkbaar “carrier” afhankelijk (= er zijn normalerwijze kosten verbonden aan uit te voeren “network compatibility checks”
Vermits Sony smartphones bv. reeds geruime tijd niet meer in het aanbod van o.a. Proximus zitten, zal een dergelijke VoWiFi ondersteuning mijns inziens niet op korte termijn werkelijkheid worden (voor uw en mijn Sony smartphones)
MCE = 3G/UMTS en betrokken mobiele netwerken worden in de loop van 2024 uit dienst genomen
Desalniettemin, indien de overgang van Huawei naar Nokia antennes problemen met de bereikbaarheid oplevert dient Proximus deze evenwel in ieders belang zo snel mogelijk op te lossen (en desgevallend de vernieuwingen tijdelijk stop te zetten en/of uit te kijken naar een andere leverancier)
Vervangen ze dan maar gewoon antennes zonder veldsterkte metingen te doen, en deze metingen te vergelijken met deze van vroeger.
Of heeft PX dan geen uitgeruste meetwagens om antennemetingen te doen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.