Vraag

Zeer slecht bereik binnenshuis

  • 25 February 2021
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 40 reacties

Binnen in huis is er voor Proximus een zeer slechte ontvangst. Vooral beneden is het een echte ramp. Gesprekken komen niet door, als er al gebeld kan worden, wordt de verbinding halfweg verbroken, … 

Een oplossing zou bellen via Vowifi zijn, maar dat staat niet geactiveerd op m’n toestel (Sony Xperia 1 II). Een MCE zou dan wel een oplossing zijn die werkt, maar dat kost dan weer geld, terwijl ik al voor m’n abo betaal. 

Ik ben anders heel tevreden over Proximus en hun netwerk, maar dit is toch wel een echte luis in de pels aan het worden. 

Het ergst van al is dan nog dat Orange hier wel goede ontvangst heeft. Blijkbaar vallen we hier in een soort van gat qua dekking van Proximus. De dichtsbijzijnde Proximus mast bevindt zich op zo’n 1,5km, de Base en Orange masten staan hier op max. 600m vandaan. 


10 reacties

Proximus is met MCE’s gestopt.

Proximus forummedewerker kan je mss wel verder helpen om vowifi te activeren op je toestel, van zodra iemand van hen hier de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +4

Binnen in huis is er voor Proximus een zeer slechte ontvangst. Vooral beneden is het een echte ramp. Gesprekken komen niet door, als er al gebeld kan worden, wordt de verbinding halfweg verbroken, … 

Een oplossing zou bellen via Vowifi zijn, maar dat staat niet geactiveerd op m’n toestel (Sony Xperia 1 II). Een MCE zou dan wel een oplossing zijn die werkt, maar dat kost dan weer geld, terwijl ik al voor m’n abo betaal. 

Ik ben anders heel tevreden over Proximus en hun netwerk, maar dit is toch wel een echte luis in de pels aan het worden. 

Het ergst van al is dan nog dat Orange hier wel goede ontvangst heeft. Blijkbaar vallen we hier in een soort van gat qua dekking van Proximus. De dichtsbijzijnde Proximus mast bevindt zich op zo’n 1,5km, de Base en Orange masten staan hier op max. 600m vandaan. 

zoals martin al meld is vowifi inderdaad een optie, hiervoor moet je toestel wel compatibel zijn
je kan nagaan of je toestel vowifi aankan aan de hand van volgende link

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaql_vowifi_global/bedrijven-en-overheden/support/mobiele-telefonie/gsm-en-simkaart/gsm-instellen/vragen-over-vowifi.html

Reputatie 1

zoals martin al meld is vowifi inderdaad een optie, hiervoor moet je toestel wel compatibel zijn
je kan nagaan of je toestel vowifi aankan aan de hand van volgende link

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaql_vowifi_global/bedrijven-en-overheden/support/mobiele-telefonie/gsm-en-simkaart/gsm-instellen/vragen-over-vowifi.html

Toestel ondersteunt het wel blijkbaar, maar vanuit Proximus niet. In die lijst staan alleen Samsungs en iPhones. Bij IMS status staat er: IMS-registratie: Niet geregistreerd / Bellen via LTE: Niet beschikbaar / Bellen via wifi: Niet beschikbaar / Videogesprekken: Niet beschikbaar / UT-interface: Niet beschikbaar. 

Moet dit niet door de provider geactiveerd worden? 

Reputatie 1

Kan Volte en Vowifi geactiveerd worden bij mij? 

Reputatie 7
Badge +1

Proximus is met MCE’s gestopt.

Proximus forummedewerker kan je mss wel verder helpen om vowifi te activeren op je toestel, van zodra iemand van hen hier de draad opneemt.

@Martin. Hoe weet ik of dit goed werkt. Bij mij is Vowifi geactiveerd. Soms staat mijn netwerk gewoon op Proximus en een andere keer op ProximusVoWifi. Aanbieder staat altijd op Proximus 45.0 Kan iemand mij daar uitleg overgeven waarom netwerk altijd veranderd. Alvast bedankt.

Daarvoor zouden we inderdaad moeten weten op welke basis er geschakeld naar vowifi

heb je al eens geprobeerd als je thuis Vliegtuigmode inschakelt en dan ook wifi inschaklelt of dit blijft staan op ProximusVoWifi en je dus eigenlijk dan uitsluitend via wifi belt.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik op de iPhone vliegtuigmodus inschakel heb ik geen netwerk meer. iPhone staat bij mij altijd automatisch op WiFi. Vindt het vreemd de ene keer netwerk alleen Proximus de andere keer ProximusVowifi terwijl ik aan de instellingen nooit aankom. Doet dit automatisch 🤔

Ik weet ook niet of er dan daadwerkelijk overgeschakeld wordt via wifi indien je PoximusVoWifi zie verschijnen, normaal zou er maar mogen overgeschakeld worden als de mobiele ontvangst te laag zou worden.

Reputatie 1

Kan Volte en Vowifi geactiveerd worden bij mij? 

2e poging bij deze.

Kan dit eens bekeken worden aub? 

Reputatie 7
Badge +4

Kan Volte en Vowifi geactiveerd worden bij mij? 

2e poging bij deze.

Kan dit eens bekeken worden aub? 

ik kijk of ik voor je kan activeren

Reageer