Beantwoord

Youtube Music in Epic Combo?


Reputatie 2
  • Practitioner
  • 39 reacties

Hallo

Heb Proximus Epic Combo. Met o.a. 40 GB mobile data voor geselecteerde apps en 4GB mobile data voor al de rest. Een van de apps die gebruik maakt van de 40GB data is Google Play Music. Maar ik kreeg een berichtje dat Google deze dienst wil omschakelen naar Youtube Music.

Mijn vraag is of Youtube Music, net als Play Music dataverkeer uit de 40GB data komt, of dat deze app niet in geselecteerd is en dus uit de overige 4 GB komt. Youtube zelf zie ik wel als een geselecteerde app staan, maar Youtube Music specifiek dus niet.

Iemand die hierop een antwoord kent?
 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 13 November 2020, 11:47

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien wel want Proximus gaat enkel maar controleren of er naar de youtube servers (Google) geconnecteerd wordt om uit te maken of het over een geselecteerde app gaat waar je tot 40 GB aan data hebt. Dat is de enigste controle die Proximus kan doen om een onderscheid te maken.

En dit kan soms wel eens verkeerd lopen zoals hier nog gemeld werd dus toch wat in het oog houden zou ik zeggen.

Reputatie 2

Helpdesk kon mij maandag geen antwoord geven, vandaag kreeg ik een bericht dat ze er niets over weten. We gaan ons Google Play Music account dus nog niet overzetten (want geen weg terug) en zien wel later weer.

Reputatie 6
Badge +3

@Mars Ik heb nog wat verder gezocht en dit gevonden: https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_s/make-it-epic/zwpe-s.html (wat zijn de inbegrepen epic apps) en die lijst blijkt limitatief te zijn. Dus je hebt er goed aan gedaan om dit nog niet over te zetten. Want er wordt blijkbaar gekeken door hen wat populaire apps zijn. Enkel Tiktok is er bijgekomen maar geen Youtube Music. Dus best in de toekomst daar terug kijken. Sorry voor de verkeerde informatie maar ik dacht dat ze gewoon keken naar de servers, maar dat is niet het geval.

Beste, 

Ik vraag mij af of het Epic Beats abonnement in het kort gaat worden aangepast nu dat Google heeft aangekondigd dat Google Play Music gaat vervangen worden door Youtube Music.

Als binnenkort Google Play Music niet meer bruikbaar is, zou het toevoegen van Youtube Music aan de free apps zeker niet overbodig zijn…

 

Any updates on that?

Google Play Music is shutting down

Reputatie 2

Hallo

Heb Proximus Epic Combo. Met o.a. 40 GB mobile data voor geselecteerde apps en 4GB mobile data voor al de rest. Een van de apps die gebruik maakt van de 40GB data is Google Play Music. Maar ik kreeg een berichtje dat Google deze dienst wil omschakelen naar Youtube Music.

Mijn vraag is of Youtube Music, net als Play Music dataverkeer uit de 40GB data komt, of dat deze app niet in geselecteerd is en dus uit de overige 4 GB komt. Youtube zelf zie ik wel als een geselecteerde app staan, maar Youtube Music specifiek dus niet.

Iemand die hierop een antwoord kent?
 


Ondertussen is het officieel. Eind dit jaar sluit de dienst Google Play Music en worden klanten overgezet naar de dienst Youtube Music. In basis is de zelfde dienst met een andere naam, maar ik kreeg van Proximus tot nu toe nog altijd geen duidelijk antwoord op mijn vraag of ze Google Youtube Music, de vervanger van Google Play Music gaan opnemen in de lijst van Epic apps voor de Epic klanten of niet.

Als iemand van Proximus dit even kan nakijken...

Reputatie 2

Ik probeer ook al eventjes antwoord te krijgen op deze vraag.

  • Bij de telefonische helpdesk wisten ze het niet en konden ze me niet verder helpen.
  • De helpdesk via chat (facebook messenger) beantwoorde de vraag gewoon niet.
  • Via dit forum krijg ik ook niet echt een antwoord.

Zou het dus ook wel heel graag weten...

Ter info: pas maandag komt hier iemand van Proximus zelf terug langs op het forum

Bellen naar 0800 22 800 in het weekend kan wel

Ter Uwe nfo: pas maandag komt hier iemand van Proximus zelf terug langs op het forum

Bellen naar 0800 22 800 in het weekend kan wel

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Mars we zijn momenteel aan het onderzoeken of we YouTube Music kunnen integreren in ons aanbod.  Van zodra er meer nieuws is, zullen we onze klanten via de gebruikelijke kanalen informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ThomasVerhoeven we zijn momenteel aan het onderzoeken of we YouTube Music kunnen integreren in ons aanbod.  Van zodra er meer nieuws is, zullen we onze klanten via de gebruikelijke kanalen informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2

Dag @Mars we zijn momenteel aan het onderzoeken of we YouTube Music kunnen integreren in ons aanbod.  Van zodra er meer nieuws is, zullen we onze klanten via de gebruikelijke kanalen informeren. Groetjes, Heidi


Hi @HeidiE 
We zijn ondertussen 2 maand verder en Google Play Music wordt nog steeds vermeld bij Epic Combo 40 GB voor de volgende social, music en video apps. Nog steeds geen woord over de opvolger van deze dienst. Youtube zelf is wel vermeld, was ook al zo, maar specifiek het Music kan ik nog steeds geen info over terugvinden.

Toevallig enig idee of daar nog voor het eind van het jaar een antwoord op komt?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi @Mars op dit moment heb ik nog geen duidelijk antwoord, het onderzoek loopt nog… Groetjes, Heidi

Hier hetzelfde probleem… Ik ben overgeschakeld naar Youtube Music.
Ik zou graag de mogelijkheid zien om deze te zien binnen mijn Epic abonnement.
Anders ben ik genoodzaakt om uit te kijken naar een andere GSM-provider met meer GB’s aan mobiele data, want ik gebruik namelijk mijn muziek steeds in de wagen. 

Anders is de 4gb die ik maar heb er zó door… 

 

pas overmorgen komt hier iemand die van proximus zelf is om je hier meer info te geven.

Reputatie 7
Badge +3

Hierbij de officiële communicatie:

Stopzetting Google Play Music vanaf 01/01/2021:
Vandaag is Google Music inbegrepen in de eindeloze apps van Epic beats en Epic videos. Vanaf 01/01/2021 zal Google Music echter stoppen en overgenomen worden door YouTube.Music. Google Music verdwijnt dus uit het aanbod van Epic beats en Epic videos.
Wat betreft YouTube Music:
- Epic beats: YouTube music is NIET inbegrepen in de endless apps
- Epic videos: YouTube music is inbegrepen, aangezien dit mee opgenomen is in de YouTube app

De klanten met een Epic Beats en Epic videos zullen eind November via SMS op de hoogte gebracht worden van deze wijziging.

Groetjes,
Antonella

Helaas, maar dan ga ik vrees ik een overstap moeten maken naar een andere dienst waarbij ik meer GB’s heb en voor minder kosten. Want ik maakte enkel gebruik van Google Play en Spotify. Maar ik heb recent mijn Spotify overgezet naar Youtube Music.

Epic Videos is enkel beschikbaar binnen het Epic Combo Pack, zie ik net.
Maar ik heb helaas de overige zaken niet nodig zoals Wifi en televisie niet nodig.  Om dan +60€ voor een gsm-abonnement alleen te moeten betalen, zou serieus bij het haar gegrepen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@ronnekes  Je kan eventueel eens kijken in het gamma van Mobilus gsm-abonnementen als er iets voor jou tussen zit. Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

Reputatie 2

Heb de sms ontvangen

”Hey! Google Play Music wordt Youtube Music vanaf 01/02/2021! En goed nieuws: dankzij je Epic abonnement blijf je genieten van ongelimiteerde data voor deze muziekapp. Tot ziens, het Proximus Epic-team.”

Dus vanaf 01/02/2021 komt de YouTube Muziek erbij, of kunnen we daar nu al gebruik van maken. Maw, kan ik mijn Google PlayMusic abonnement overzetten of wacht ik daarmee nog even? 

Reputatie 2

@ThomasVerhoeven 

Waarschijnlijk heb je ondertussen wel al een sms ontvangen.
Maar dit is wat AntonellaD even terug in mijn topic heeft geplaatst:

Hierbij de officiële communicatie:

Stopzetting Google Play Music vanaf 01/01/2021:
Vandaag is Google Music inbegrepen in de eindeloze apps van Epic beats en Epic videos. Vanaf 01/01/2021 zal Google Music echter stoppen en overgenomen worden door YouTube.Music. Google Music verdwijnt dus uit het aanbod van Epic beats en Epic videos.
Wat betreft YouTube Music:
- Epic beats: YouTube music is NIET inbegrepen in de endless apps
- Epic videos: YouTube music is inbegrepen, aangezien dit mee opgenomen is in de YouTube app

De klanten met een Epic Beats en Epic videos zullen eind November via SMS op de hoogte gebracht worden van deze wijziging.

Groetjes,
Antonella

 

Link:
https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/youtube-music-in-epic-combo-50466?postid=668786#post668786
 

Helaas… Ik ben sinds 2 weken terug overgegaan naar MV omdat er mij op het vorige bericht werd gezegd dat Youtube niet werd opgenomen hierin. Maar nu heb ik 7gb data voor 15€. Als ik nog 1 persoon vind die zich wil aansluiten, krijgen we allemaal 8gb in onze clan. Hier komt ik wel met toe dan voor Youtube. En ik heb al 6€ korting op de volgende betaling door m’n aankopen via hun app te doen. 

Ik bekijk het in februari terug, hoe het met mijn verbruik is en de huidige prijs van Epic. Maar 25€ of 15€ is voor mij momenteel een heel verschil. MV biedt ook unlimited aan voor iets meer.
Hopelijk komt Proximus ooit nog met een goede concurrent. Misschien dat ik dan de overstap nog wel eens waag.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mars We hebben hier nog geen verdere communicaties over ontvangen.

@ronnekes Op 23/11 werd Epic videos als standalone mobiel abonnement gelanceerd. 

https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_p/make-it-epic/mobiel.html#

Groetjes,
Antonella

Reageer