Skip to main content

Reeds geruime dit probleem aangekaart maar nog geen formele weg bewandeld. al eens de vraag gekregen of we veel beton of ijzer in onze huisconstructie hebben , maar dat is totaal niet het geval.En we woenen toch ook niet ver van de bewoonde wereld.  Wij krijgen binnenshuis geen gsm oproepen binnen en wanneer we zelf willen bellen met de gsm doen we best een wandeling in onze voortuin, want in de achtertuin lukt het ook niet. Dringende telefoons op de gsm niet binnenkrijgen is echt niet ok. Bijkomend resultaat is een oplopende factuur want enkel via vaste lijn lukt het om comfortabel te bellen van binnenshuis.Kan men de gsm dekking eens checken voor Lokeren H.Geestmolenstraat? Er zijn al buren die omwille van nodig thuiswerk naar de concurrenten overgestapt zijn…..

Volgens de dekkingsgraad kaart van bipt zitten jullie in of dichtbij gele zone bij proximus en bij de concurrentie in groene zone. 

 

Dat betekent dat er niet veel aan te doen is tenzij proximus antennes bijplaatst.

De dichtste antenne staat op 1 kilometer, wat in openlucht geen probleem is maar afhankelijk van de woning al dan niet problematisch kan zijn.

Plaats:  Daknamstraat 91, 9160 LOKEREN : voetbalterrein

 

Een mobile extender is mogelijk als je internet bij proximus hebt. 

Kost echter ook 5€ per maand. 

 

https://www.proximus.be/nl/id_cb_mobcov_extend/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/toestellen-voor-zelfstandigen/mobile-coverage-extender-pro.html?


Of VoWifi  gebruiken want naar het schijnt is die nu beschikbaar voor sommige toestellen 

→ calling via Wi-Fi and 4G | Proximus

→ Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus


bedankt voor de tip en ik heb het eens bekeken maar geen van ons beiden heeft dit op zijn gsm als mogelijkheid momenteel. Nu ik blijf het wel raar vinden dat een organisatie als proximus geen voldoende dekking kan garanderen. Kan men dit echt niet eens grondig onderzoeken….vraag ik me dan af.


Zij kunnen dit zeker doorgeven aan de specialisten die zich daarmee bezig houden, als de prox forummedewerkers hier je bericht doornemen!


Kaart met het netwerkbereik | Proximus

Op basis van bovenstaande (theoretisch) model kan de dekking binnenshuis in uw buurt inderdaad een probleem zijn

 

Zendantenneskaart (vlaanderen.be)

 

Blijkbaar zijn er antennes van Orange en Telenet in de nabijgelegen Veerstraat

Antennes van Proximus, Orange en Telenet bevinden zich in de iets verder verwijderde Dakmanstraat

Proximus GSM/2G (900), UMTS (2100) en LTE (800/1800/2600 MHz)

 

=

Blijkbaar reserveert Proximus dus het grootste deel van de radiokanalen/frequenties aldaar voor 4G (geen 2G op 1800 of 3G op 900 of 1800)

→ een rollout van VoWiFi of het gebruik van een MCE kan het probleem verhelpen maar inderdaad de situatie zou best eens grondig van naderbij bekeken worden door Proximus meedewerkers


Inderdaad die kaarten gaan het niet oplossen en is er maar één oplossing en die ligt bij Proximus 


@janf Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan bekijken we het even.


@DaisyS  Ik weet niet juist wat je bedoelt om toe te voegen? en waar ik dat kan doen.

xxxstraat in L, al jaaaaaaren klant bij proximus; flex of zoiets aboonement  maar het is van voordien…..

 

Edit door moderator, adres verwijderd


In principe wordt verwacht dat u via  uw forum login (avatar) uw profiel indien nodig aanpast (profiel wijzigen en opslaan bv. klantnr, telefoonnr, GSM-nr indien nog niet voorhanden)

Op basis van uw adres kan een Proximus medewerker uw gegevens uiteraard ook terugvinden maar dit adres staat nu reeds openbaar op dit publieke forum (best te vermijden met specifieke klantgegevens)

 

 


Beste, ik log steeds in via myproximus account en daar staat mi alles wat nodig is...denk ik….

 


@DaisyS  Ik weet niet juist wat je bedoelt om toe te voegen? en waar ik dat kan doen.

xxxstraat in L, al jaaaaaaren klant bij proximus; flex of zoiets aboonement  maar het is van voordien…..

zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen 
of zelf deze weg volgen 
(inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat Prox medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen morgen.

Testvakken in je profiel aangeduid met privé kunnen alleen door Prox medewerkers zelf gelezen worden.


thx iedereen...heb het aangevuld en benieuwd of er zal gebeuren!


thx iedereen...heb het aangevuld en benieuwd of er zal gebeuren!


hi
ik heb hiervoor een ticket 8345995  aangemaakt naar onze mensen die de antennes beheren
we laten nakijken wat er misloopt en houden je op de hoogte


bedankt! hopelijk resultaat….


we zijn twee maand verder, er is een ticketnummer, ik heb nog eens een mail gestuurd een maand geleden….maar alles blijft stil….

M.i. echt niet  ok dus qua klantendienstverlening.


@janf Het ticket is ondertussen afgesloten, maar jammer genoeg zonder een duidelijke oplossing. Ik heb de technieker die dit onderzocht heeft gemaild voor meer info die ik u dan maandag kan geven. 


ja na twee maanden, nu nog eens een maand verder en echt niets gehoord,  ook niet de maandag die me hierboven door Hadewich T beloofd werd. Ik vrees dat proximus dus geen of zeer weinig dekking heeft in onze straat want anders zou men wel iets meer duidelijk zijn zeker….Misschien moet ik het probleem iets concreter maken: wanneer men me op mijn gsm zou bellen vanuit het vaccinatiecentrum dat ik  sneller om mijn vaccin mag komen en ik ben thuis, dan ja, dan zal dat niet lukken….door deze slechte dekking,  van het proximusnetwerk…. dus…..ik ga me dus bezinnen wat ik ga doen!!


Het hangt er natuurlijk van af wat de reden is van de slechte dekking, stel je maar eens voor dat er moet ergens een antenne bijgeplaatst worden dan zal je nog heel wat geduld moeten hebben voor je probleem opgelost geraakt op die manier. Maar allen iemand van Proximus zelf kan daar uitleg over geven wat de reden is van de slechte dekking en of er op korte termijn iets kan aan gedaan worden.

Ik weet ook niet of er nu al meer toestellen gebruik kunnen maken van vowifi


Reageer