Beantwoord

Wanneer zou de iphone 12 pro beschikbaar zijn icm een abonnement?

  • 23 October 2020
  • 20 reacties
  • 430 Bekeken

Vorige week zag ik die al beschikbaar met abonnement, maar nu niet meer. Enkel als los toestel te pre-orderen.

Enig idee wanneer ze terug beschikbaar zullen zijn icm abonnement (particulier)?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 23 October 2020, 10:20

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@tpi_ Via onderstaande link heb je de keuze, met of zonder abonnement. Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_apple-iphone-12-pro-128gb-graphite/particulieren/toestellen/winkel/apple-iphone-12-pro-128gb-graphite.html?ot=jointOffer#?offer=JO&customer=false

Ik kan het helaas niet bestellen omdat het zogezegd niet meer in voorraad is? Maar dat lijkt me logisch voor een pre-order dat er geen voorraad is :-)

Ik kan het wel toevoegen aan mijn mandje, maar als ik wil bestellen krijg ik bericht dat er geen voorraad is?

Reputatie 7
Badge +3

@tpi_  Ik heb het bestelproces even doorlopen en krijg geen melding dat er geen stock zou zijn. Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en srufgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella

 

Mij lukt het niet (in 2 verschillende browsers)

Reputatie 7
Badge +3

@tpi_ Mijn excuses, ik had het geprobeerd met de zwarte. Van de blauwe is er inderdaad geen stock om het met abonnement te nemen zie ik. Als je specifiek die kleur wenst, wordt het even wachten tot er terug opnieuw stock is. Wanneer dat zal zijn, weten wij helaas niet op voorhand. Groetjes, Antonella

Hier vorige week zaterdag de iPhone 12 Pro wel kunnen pre-orderen met abonnement via de proximus webshop. Bevestiging ontvangen via mail met ordernummer.

Vrijdag gemerkt dat het ordernummer niet terug te vinden was in MyProximus, dus contact opgenomen met de klantendienst. Ook zij kunnen nergens mijn ordernummer terugvinden en ik krijg als reden: “Het order is helaas niet doorgelopen, omdat het toestel niet beschikbaar was.”

Is dit niet net de bedoeling van een pre-order? Bestelling plaatsen voordat een product beschikbaar is?

 

De webshop van Proximus is een regelrechte ramp!

   
Reputatie 7
Badge +3

@Vennet  Noteer je even het ordernummer in het veldje ‘Ticket’ in je profielgegevens? Dan kijk ik dit graag voor je na. Geef een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op

@Vennet  Noteer je even het ordernummer in het veldje ‘Ticket’ in je profielgegevens? Dan kijk ik dit graag voor je na. Geef een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op

Bij deze gebeurd 🙂

Reputatie 7
Badge +3

@Vennet  De bestelling is wel terug te vinden. Deze is echter niet door het systeem verwerkt geweest omdat de stock van de Apple iPhone 12 Pro 256GB Blue uitgeput is, mijn excuses hiervoor. Groetjes, Antonella

@Vennet  De bestelling is wel terug te vinden. Deze is echter niet door het systeem verwerkt geweest omdat de stock van de Apple iPhone 12 Pro 256GB Blue uitgeput is, mijn excuses hiervoor. Groetjes, Antonella

Deze bestelling was een pre-order. Op dag van release waren er wel toestellen beschikbaar op de Proximus site, hoe valt dit te verklaren?

 

Idem met de situatie hierboven. U geeft aan dat het u wel lukt om een toestel te kopen via de webshop, maar moet uzelf dan corrigeren dat er geen toestellen beschikbaar zijn icm met een abonnement?

 

Dus maw niet-Proximus klanten krijgen voorrang op wel-Proximus klanten (omdat deze meer geld opbrengen bij de verkoop van de iPhone)?

 

Staat mijn order nu nog open en ben ik bij de volgende levering van iPhones? Of moet ik nu een nieuwe bestelling doen en helemaal achteraan aanschuiven?

 

Bedankt om dit na te kijken voor mij, maar geef toe… dit slaat toch allemaal op niets?

Reputatie 7
Badge +3

@Vennet Van de niet pro versie zijn er wel nog een aantal toestellen in stock van verschillende kleuren en versies. Bij het voorbeeld van @tpi_ had ik in mijn poging geprobeerd met de zwarte, waar er op dat moment wel nog stock van was. Ik excuseerde mij omdat het ging over de blauwe, waar er dan geen stock van was. Indien je specifiek de Apple iPhone 12 Pro 256GB Blue wenst, zal je een nieuwe bestelling moeten plaatsen vanaf het moment dat er terug stock beschikbaar is. Groetjes, Antonella

In de screenshot hierboven van tpi_ kan je duidelijk zien dat op die moment de iPhone Pro 128gb beschikbaar was in het blauw voor niet-klanten, maar niet voor proximus-klanten. Naar mijn weten zijn dit dezelfde toestellen, dus dit slaat nergens op! Erg klant-onvriendelijk!

 

Soit… ik stop met discussiëren, want het brengt toch duidelijk niets op. Maar doe eens iets aan die rampzalige webshop!!!!

  
Reputatie 7
Badge +3

In de screenshot hierboven van tpi_ kan je duidelijk zien dat op die moment de iPhone Pro 128gb beschikbaar was in het blauw voor niet-klanten, maar niet voor proximus-klanten. Naar mijn weten zijn dit dezelfde toestellen, dus dit slaat nergens op! Erg klant-onvriendelijk!

  

@Vennet  Ik begrijp niet waar je dit uit afleidt uit die screenshot. Er wordt tegenwoordig geen verschil meer gemaakt tussen klanten en niet-klanten. Groetjes, Antonella

In de screenshot kan u toch zien dat het toestel op voorraad is aan de volle prijs van 1159,99 euro, maar niet aan verminderde prijs (icm een abonnement)?

Reputatie 7
Badge +3

@Vennet Ja dat klopt, en dat heeft niets te maken met het wel of niet klant zijn bij Proximus. Groetjes, Antonella

Ja ok, je kan inderdaad ook als klant een toestel aan de volle prijs kopen op die moment, maar waarom zou je dat doen?

 

Is het toestel icm met een abonnement een ander toestel dan dit in de losse verkoop? Ik denk het niet he!

Dus ofwel is er voorraad van het toestel, ofwel is er geen!

 

@AntonellaD chapeau voor uw goede werk hier op het forum, maar geef nu toch eens toe dat Proximus hier in de fout gaat! Want het begint op mijn teen te werken!

   
Reputatie 7
Badge +3

@Vennet Het is hetzelfde toestel, dat klopt. Als Proximus verdeler wil blijven van iphone toestellen, dienen we ons te houden aan de regels die bepaald en opgelegd worden door Apple in verband met de stock. Mijn excuses hiervoor, want deze regels zijn inderdaad niet altijd even logisch. Groetjes, Antonella

Het is me ondertussen gelukt om te bestellen, maar ik heb geen factuur ontvangen van mijn bestelling. Ook in MyProximus staat niks aangegeven.

 

Waar kan ik die vinden?

FYI:als er vandag geen antwoord meer komt zal het voor overmorgen zijn (morgen feestdag)

Reputatie 7
Badge +3

@tpi_ De factuur komt toe per post. Groetjes, Antonella

Reageer