Beantwoord

voWifi issues

  • 12 October 2023
  • 10 reacties
  • 148 Bekeken

Beste,

iPhone 14 Pro max met Proximus.

Bellen via wifi (VoWifi) doet het maar niet, wat ik ook probeer.

Ja - staat aan in instellingen; netwerk instellingen gereset, toestel herstart enz enz, helpt niet.

Ja - toestel is compatibel.

Ja - vowifi werkt wel op ander toestel ( Samsung met telenet).

 

Kan iemand in godsnaam helpen?

Mvg,

Guy

icon

Beste antwoord door Martin 12 October 2023, 11:59

Bekijk origineel

10 reacties

Het zal nog niet actief staan bij Proximus waarschijnlijk, als de PX moderatoren de draad hier opnemen kunnen ze dit natrekken.

Daarom best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag), in dit geval het gsm nummer van je iPhone 14 Pro max. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Beste Martin,

bedankt voor je feedback!

mijn profiel is nu geüpdatet.

Mvg,

Guy

Reputatie 5
Badge +2

@DeGuy Ik zie dat uw abonnement bij je werkgever zit. Hierdoor kun je dit best vragen aan de telecom verantwoordelijke bij je op het werk zodat deze dienst dat kan laten in orde brengen.

Idem hier dus, via Google was ik op een andere thread terecht gekomen. 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr 

Normalerwijze moet VoWiFi ook mogelijk zijn via uw Telenet WiFi/internetmaar inderdaad voor een Proximus mobiel abo via uw werkgever dient dit via uw werkgever (HR/IT contact) met Proximus te worden geregeld

Bellen via WiFi werk niet | Proximus Forum

@M_016 Ik ben zelf de werkgever en heb al meerdere keren contact gehad met de helpdesk van Proximus, zonder succes helaas.

Reputatie 7
Badge +4

Indien er aan uw bedrijf  geen business expert Mevr/Mr X toegewezen werd hoop ik dat Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum u verder kunnen helpen (al dan niet in samenspraak met een technische backend)

= t.t.z. nagaan of

de VoWiFi settings langs de kant van het Proximus netwerk ok zijn

uw toestel  voor VoWiFi ondersteund wordt op het Proximus netwerk

Bellen via wifi | Proximus

 

P.S.

Wordt in uw bedrijf/locatie gebruik gemaakt van de “standaard” WiFi van de Bbox3(v+) of internetbox of wordt er gebruik gemaakt van een eigen privé router voor o.a. WiFi?

 

Bedankt voor je antwoord!

Het gaat om 2 samsung Galaxy s22 toestellen en een samsung a52. Toen we nog bij Telenet zaten werkte het bellen via wifi overal zonder problemen. Aan de toestellen of de wifi verbinding zou het niet mogen liggen.

VoWifi staat zogezegd al aan bij Proximus. 

Mijn firewall op mijn modem (telenet) staat uit en het is de laatste nieuwe modem met onder andere wifi 6 die VoWifi zeker ondersteunt. 

deze persoon beschrijft ook exact wat ik nu ervaar: 

 

Het werkte allemaal bij Telenet zonder problemen om te bellen via Wifi. Het enige wat ik hoor van Proximus tijdens elk gesprek is:

  • Is uw toestel compatibel? Ja
  • Staat bellen via Wifi aan? Ja
  • Ligt het aan je modem? Neen, want ik kon ervoor wel bellen via wifi op hetzelfde netwerk en het werkt nu ook gewoon nergens, niet enkel bij mij thuis, waar het ervoor wel overal werkte.

Dan “bij ons staat het aan, dus het ligt niet aan ons”. 

Hoe kan het dat er zoveel threads op dit forum over exact hetzelfde probleem gaan en dat ze bij Proximus telkens doen alsof het de eerste keer is dat ze over dit probleem horen en mij doorverwijzen naar Telenet omdat het aan mijn internet zou liggen.

 

Reputatie 7
Badge +5

@DeGuy  & @Jan VdE  Ik zie dat vowifi bij beide actief staat ondertussen.

Reageer