Vraag

VoWiFi iPhone 14 - Dual Sim

  • 21 October 2023
  • 10 reacties
  • 85 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties

Hallo,

Ik slaag er niet in om mijn VoWiFi aan de praat te krijgen.
Heb de procedure van Apple gevolgd, inclusief het “reset network settings” gedeelte (wat al mijn opgeslagen WiFi paswoorden van de voorbije jaren gewist heeft): Een telefoongesprek voeren met 'Bellen via wifi' - Apple Support (BE)

De eSIM is nagekeken en VoWiFi zou actief staan (klopt dit ? hoe kan ik dit nakijken? ).

Over de SIM status kon niets gemeld worden.

Als ik de SIM uit het toestel haal en alleen met de eSIM werk, komt VoWiFi ook niet actief.

Ik heb nog een Proximus Femtocel, maar deze wordt niet meer ondersteund (en dus uit gezet).

Zitten er Proximus moderatoren op dit forum die dit kunnen nakijken ?

Dank je, Wouter

 


This topic has been closed for comments

10 reacties

maandag kunnen zij dit nakijken of het bij hen ook actief staat.

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.

Dag Martin

Beide gsm nrs (eSIM en SIM) zijn ingevuld in mijn ForumProfiel, ook mijn klantnummer.

Benieuwd wat er maandag boven komt.

Groeten, Wouter

Reputatie 2
Badge

@WVS 

Als je kijkt bij instellingen --- mobiel netwerk -- bellen via wifi --- staat dit dan op aan ?

Als dat op aan staat en je wil weten of VoWifi werkt dan schakel je de vliegtuig stand in op je Iphone. Dan zal je toestel alles uitschakelen maar je schakelt erna enkel je wifi terug in. Dan vervolgens probeer je een telefoon gesprek op te starten. Natuurlijk wel er voor zorgen dat je verbonden bent op dat moment wifi.

Als dit lukt dan werkt je VoWifi en kun je de vliegtuig stand uitzetten.

Je Iphone , toestellen in het algemeen die deze techniek ondersteunen , bellen niet altijd direct via wifi. Als het netwerk sterker is dan bel je gewoon over het normale netwerk. Bij Samsung bijvoorbeeld is het zelfs zo dat die bijna geen bereik van netwerk moet hebben om gebruik te maken van VoWifi.

 

Dag Martin

Beide gsm nrs (eSIM en SIM) zijn ingevuld in mijn ForumProfiel, ook mijn klantnummer.

Benieuwd wat er maandag boven komt.

Groeten, Wouter

Ik zet inderdaad ook als ik thuis ben (met slechte/geen mobiele ontvangst) altijd mijn samsung in vliegtuigstand en wifi op.

 

Reputatie 2
Badge

@Martin 

En op die manier kun je altijd bellen en gebeld worden , vermits natuurlijk een goede wifi verbinding.

 

De proximus wifi verbinding is hier inderdaad heel goed ik heb nog een bbox3v+

Dag Martin

Beide gsm nrs (eSIM en SIM) zijn ingevuld in mijn ForumProfiel, ook mijn klantnummer.

Benieuwd wat er maandag boven komt.

Groeten, Wouter

NB: bij sommige toestellen kun je ook bij “voorkeur voor bellen” = Vowifi zetten.

bv: Samsung S21 :
8462747e-141c-4167-8359-ee690c89d805.jpg

Reputatie 7
Badge +3

@WVS  Ik heb het doorgegeven en laat spoedig feedback.

Reputatie 7
Badge +3

@WVS  Best je toestel eens herstarten. Dit zou nu in orde moeten zijn. Groetjes

Beste @Luc.M 

Hartelijk dank voor jouw interventie.

Zowel de eSIM als de fysieke SIM werken nu op VoWiFi.

Vriendelijke groeten, Wouter

SIM - Proximus VoWiFi (dual SIM device)

 

@Martin , @patrick1981 

Dank voor jullie hulp.

Wouter