Vraag

VoLTE

  • 6 September 2021
  • 12 reacties
  • 147 Bekeken

Beste zou u voor mij op mijn nummer eindigend op 0110 VoLte kunnen activeren. 

 

Ik heb 2 zakelijke nummers met 2 Samsung Galaxy s21 Ultra toestellen op het ene toestel werkt het wel met Proximus en op het andere niet. 

 

Instellingen in het toestel staan juist. Bellen via 4G staat op beide toestellen aan. 

 

Bedankt BBtax

 

 

 

 

 

 

 


12 reacties

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers morgen hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 6
Badge +3

Zoals @Martin vermeld, voegt u best uw klantennummer of lijnnummer toe aan uw forumprofiel, dan kunnen we het op uw gsm nummer toevoegen.

Vraagje over VolTE
Mijn smartphone is compatibel met VolTE, in de instellingen staat het ook geactiveerd
Ik heb VolTE nooit eerder gebruikt omdat in mijn oude woonst de ontvangst via draadloos netwerk belabberd was, ook qua telefonie. Quasi onbestaand is een betere uitdrukking..
In mijn nieuwe appartement heb ik constant 4G+, niet verwonderlijk, de mast staat bij wijze van spreken om de hoek.
Wil ik bellen via VolTE schakelt mijn smartphone echter over naar H(+), dus geen 4G, geen VolTE, Doe ik iets verkeerd?

Reputatie 7
Badge +4

Misschien is VoLTE niet geactiveerd voor uw nr/toestel “kant Proximus” (in het netwerk zelf)

Vraagje over VolTE
Mijn smartphone is compatibel met VolTE, in de instellingen staat het ook geactiveerd
Ik heb VolTE nooit eerder gebruikt omdat in mijn oude woonst de ontvangst via draadloos netwerk belabberd was, ook qua telefonie. Quasi onbestaand is een betere uitdrukking..
In mijn nieuwe appartement heb ik constant 4G+, niet verwonderlijk, de mast staat bij wijze van spreken om de hoek.
Wil ik bellen via VolTE schakelt mijn smartphone echter over naar H(+), dus geen 4G, geen VolTE, Doe ik iets verkeerd?

Dan zal het wel niet geactiveerd zijn aan de kant van Proximus want dat heb ik hen ook moeten vragen om te activeren, dan pas lukte het bij mij.

Wat dan wel vreemd is - van de kant van Proximus - is dat ze goed uitleggen welke stappen je moet nemen om VolTE te activeren op je toestel, zelfs merk en type gebonden (het mijne staat erbij), maar dat ze in alle talen zwijgen over hun kant van de activatie:

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?origin=support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl/index.html&page=device/samsung/galaxy-z-fold2/topic/spraakoproepen/volte-activeren

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-4g.html

Reputatie 7
Badge +4

= soms loopt er “technisch iets fout” en dient er een manuele interventie te gebeuren cfr. diverse berichten op dit forum (Nl/Fr)  m.b.t. VoLTE op effectief door Proximus ondersteunde toestellen 

→ reactie van een Proximus medewerker afwachten

Wat dan wel vreemd is - van de kant van Proximus - is dat ze goed uitleggen welke stappen je moet nemen om VolTE te activeren op je toestel, zelfs merk en type gebonden (het mijne staat erbij), maar dat ze in alle talen zwijgen over hun kant van de activatie:

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?origin=support.nl.proximus.be/app/staticpages/devices/nl/index.html&page=device/samsung/galaxy-z-fold2/topic/spraakoproepen/volte-activeren

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-4g.html

zowel hier op het forum en op andere socials stel je vast dat er heel veel zijn waarvan dit moet ook ingesteld worden door proximus, omdat het blijkbaar niet altijd automatisch gebeurd.
Daarom dat we hier duidelijk gesteld hebben dat je gewoon moet wachten tot iemand van proximus dit natrekt en indien nodig deze activeert.

Even een update
VoLTE heeft niet gewerkt sinds vorige posts.
Maar nu plots wel sinds een week of zo (dankzij omzetting naar Flex??)
 

is dat een iphone dat je hebt en de welke ?  krijg jij een aanduiding van VoLTE in het statussymbolenbalk ik zie dit niet op de iPhone XS


Neen, een Sony XZ2 compact, 3j geleden gekocht omdat die nog echt compact was en ik geen iPhone wou. Maar sindsdien zijn alle smartphones alleen maar meer gegroeid, en lijken meer en meer op tablets :smirk: Dus de volgende zal misschien toch of toch niet een iPhone mini worden.
En ja, een zeer opvallende aanduiding in de systeembalk bovenaan.

 

Ik zelf ben niet zo’n iphone fan (uiteraard iedereen kiets wat hij zelf het beste vindt) , heb die gekregen maar normaal werk ik altijd met met samsung galaxy android phone en daar is ook een duidelijke aanduiding allen is die voor vowifi niet compatible volgens proximus.

met de iphone XS staat ook VoWifi actief maar ook nergens geen aanduiding hiervan in de statusbalk en nochtandµs werkt het want ik kan bellen in vliegtuigmodus met alleen wifi op.

Reageer