Vraag

Voice mail uitzetten

  • 10 December 2022
  • 17 reacties
  • 967 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Goedenavond,

Even een vraag voor de schoonmoeder van mijne vriend,

En mijn vriend is een leek op gebied van aanpassingen via internet

Zij heeft geen account op My Proximus omdat ze geen internet heeft.

Ook heeft zij een gewone oude gsm, dus geen smartphone.

 

Zij heeft een abonnement bij Proximus en wil haar Voice mail afzetten (deactiveren).

Als ze naar de 0800….. belt word ze altijd doorverwezen om de app te installeren.

Maar dat kan ze niet ze krijgt geen medewerker aan de telefoon.

Mijn vraag:

Hoe kan zij dit oplossen?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten

Antoon


This topic has been closed for comments

17 reacties

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html

Oproepen beheren | Proximus

je kan het altijd proberen zoals uitgelegd in bovenstaande links maar zoals je op het forum hier kunt zien moet het dikwijls via een PX medewerker uitgevoerd worden, zij komen maandag terug langs.

 

Reputatie 3
Badge

Dat is dus het probleem,

Zoals beschreven in mijn opening topic:

Zij heeft een oude gsm en kan geen app installeren.

Zij heeft geen internet dus ook niet via mijn proximus.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon R Voor een gsm nummer met een abonnement bij Proximus kan je de voicemail  deactiveren met deze code :  druk op de beltoets  Typ ##61# en druk op Verzenden ( groene beltoets) 

Enkele seconden later krijg je op het scherm de melding  doorschakeling naar voicemail gedeactiveerd.

dit dacht ik ook eerst te posten maar blijkbaar werkt dit niet 

Reputatie 7
Badge +3

dit dacht ik ook eerst te posten maar blijkbaar werkt dit niet 

@Martin Werkt wel heb het alvorens het te posten bij mezelf getest . Gaat alleen voor een gsm nummer met abonnement bij Proximus pay&go gaat niet je krijgt een foutmelding .

om voicemail terug in te schakelen deze code gebruiken **61*+32475151516#30#

Wel allemaal raar want die methode heb ik ook al aan enkelen doorgestuurd die mij om raad vroegen en dat waren geen Pay&Go’s of full control abo’s, staat trouwens op de PX site vermeld dat je de voicemail niet kunt uitzetten voor P&G en full control.
Enfin hopelijk werkt het wel dan voor @Antoon R 

Reputatie 7
Badge +3

Wel allemaal raar want die methode heb ik ook al aan enkelen doorgestuurd die mij om raad vroegen en dat waren geen Pay&Go’s, staat trouwens op de PX site vermeld dat je de voicemail niet kunt uitzetten voor P&G en fullcontrol.
Enfin hopelijk werkt het wel dan voor @Antoon R 

@Martin  Gaat niet voor Pay&Go en Full control abonnement wel voor Gewoon abonnement en @Antoon R spreekt over een abonnement dus zal wel lukken. 

Zij heeft een abonnement bij Proximus en wil haar Voice mail afzetten (deactiveren).

@Antoon R Laat mij in ieder geval eens weten of de ##61# methode met succes gelukt is.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

Bedankt Martin en Pat52, ik heb het doorgegeven aan mijne kameraad hij rijd morgen maandag naar zijn schoonmoeder en gaat het proberen.

Van zodra ik iets weet meld ik het hier op het forum.

Met vriendelijke groeten Antoon

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Oproepen beheren | Proximus

 

Ik vermoed dat ##61# mogelijks het probleem doorschakeling naar voice mail slechts ten dele zal oplossen (bv. bij bezet of buiten bereik)

Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum kunnen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid het probleem vanaf maandag (laten) oplossen indien u via uw forum login profiel (veld ticket) het GSMnr en klantnr van de betrokken dame vermeld (eventueel na een telefonisch contact met haar voor een expliciete bevestiging akkoord voor uitvoering)

Van medewerkers 0800 xx800 zou mijns inziens mogen verwacht worden om voor gewone (dump) GSM niet naar een app (voor smartphone) te verwijzen 

 

@M_016 Het is ook wat ik van verschillende personen heb vernomen dat na het invoeren van de korte code zij toch nog voicemails binnen kregen en het door PX wel werd opgelost, daarom ben ik ook benieuwd naar de feedback van @Antoon R.

NB: het zijn ook maar meestal diegenen waar het niet 100% lukt die mij dit melden dus veronderstel ik dat het wel bij sommigen in orde komt na invoeren van de code.

In ieder geval het blijft het proberen waard en lukt het niet dan kan PX nog altijd ingrijpen.

Reputatie 3
Badge

Hoi update,

De codes werken niet,

Maar

Ik twijfel of het wel een Proximus abonnement is want zij betaald maar 10 euro per maand.

Ik weet dat youfone het proximus netwerk gebruikt en dat kost 10 euro per maand

Heb het aan mijn kameraad gevraagd voor mee info zodra ik iets weet geef ik een update.

Met vriendelijke groeten

Antoon    

@Antoon R anders kunnen ze het nummer checken bij welke provider het zit :

Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

Reputatie 3
Badge

Juist info ontvangen,

is een Mobile 10 van Proximus

Mvg Antoon

@Antoon R bedankt voor de feedback,

Je bent toch zeker dat het “Mobile 10” is en  geen  “Mobile FullControl 10” →  Mobile 10 – gsm-abonnement | Proximus want is voor mij interessant om te weten te komen of er nog zijn die een PX gsm abonnement hebben (dus geen P&G en ook geen fullControl) waarbij de speciale code om voicemail uit te zetten niet werkt, zoals ik van hen vernomen al vernomen had?

Reputatie 3
Badge

Hoi Martin 

Neen ben niet zeker, maar mijne maat heeft juist laten weten dat zijn schoonmoeder de voicemail actief laat staan, het is te ingewikkeld voor hun.

Iedereen bedankt voor de hulp

En topic mag gesloten worden 

Met vriendelijke groeten Antoon

 

In ieder geval bedankt @Antoon R om iedere keer feedeback te geven.

Hoi Martin 

Neen ben niet zeker, maar mijne maat heeft juist laten weten dat zijn schoonmoeder de voicemail actief laat staan, het is te ingewikkeld voor hun.

Iedereen bedankt voor de hulp

En topic mag gesloten worden 

Met vriendelijke groeten Antoon