Vraag

VEEDZ

  • 17 July 2020
  • 98 reacties
  • 32122 Bekeken

Beste,

 

ik heb vandaag gemerkt dat op onze laatste 3 facturen, nl. van mei, juni en juli 2020 betalingen van 4,99€ per week worden aangerekend voor ‘Veedz Help’ onder de vermelding van ‘betalingen voor niet-Proximus diensten’.

Het is een raadsel hoe dit plotseling geactiveerd werd...het gebeurde in elk geval zonder dat wij het wisten en/of goedkeurden.

Het gaat in totaal over 64,87€.

Ik heb hierover vandaag contact gehad met de klantendienst om dit te melden. 

Zij konden mij enkel aanraden om een bericht met ‘STOP’ te sturen naar de telnr. van Veedz.

Dit heb ik inmiddels gedaan maar het nr. dat vermeld staat, is een vast nr. waar ik dus geen sms naar kan sturen.  Ik heb vervolgens geprobeerd om een mobiel nr. van deze firma te vinden maar tevergeefs...wel vond ik een mailadres ‘customer@veedz.be’ waarnaar ik gemaild heb om dit te stoppen.

Ik hoop dat het hiermee opgelost is…

Ik kwam op internet meerdere gelijkaardige klachten tegen.

Kan er iemand mij bevestigen of dit nu in orde zal komen of ik nog iets anders kan/moet doen a.u.b.

En hoe kan ik deze 64,87€ terugvorderen als trouwe Proximus klant?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Vriendelijke groeten


98 reacties

Dag @R Verelst kun je op je profiel klantgegevens toevoegen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Nabil meddah.

+32470******. 2

0210309.. Wij krijge. Nu ook al een paar keer berichten van veeds. Na dat we op auto scout hebben gekeken. 

Hoe kan ik hier van af komen? Alvast   bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Nabil.med  Je kan derde diensten blokkeren via MyProximus. Meer info hierover vind je via: Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Beste, mijn GSM is in beheer van mijn werkgever met een splitbilling optie. Hierdoor kan ik niet blokkeren. Toch heb ik deze maand al 2x Weedz en vorige maand 1x Weedz staan. Hoe blokkeer ik dit??? 

merci 

Lieven

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Dorry in dat geval vraag je best aan iemand van HR om de CSO (contactpersoon) binnen Proximus te mailen. Groetjes, Heidi

Hallo,

 

Ik heb ook een ongewenste rekening van VEEDZ op mijn rekening bij Proximus staan.

Mijn abonnement stop gezet via SMS “STOP” op nummer 8220.

Na telefonisch contact, kan ik alleen mar besluiten dat zij 100% achter deze manier van werken staan, namelijk een een abonnement bij een derde partner kunnen afsluiten door een one-klick systeem.

Ook zeggen zij volledig aan de GDPR wetgeving te voldoen en geen informatie doorgeven aan de betrokken firma Digital Global Pass, de firma achter VEEDZ. Mij is het nog altijd een raadsel hoe zij mijn nummer bemachtigen. Dit kan enkel als Proximus hiervoor toestemming geeft!

Je kan all betaling blokkeren, maar je kan dan geen ticket bij de lijn kopen of de parkeerautomaat betalen. Ze hebben het dan ook slim gespeeld, zodat je als klant deze praktijken bijna niet kunt blokkeren, omdat je dan alle betaaldiensten blokkeert. Ik haal aan dat ik al meer dan 25 jaar klant ben en mijn abonnement wilde opzeggen, maar dat was eigenlijk niet zo belangrijk, enkel een spijtige zaak.

Spijtig dat de concurrente, Orange enBase,  ook blijkbaar zijn aangesloten bijDigital Global Pass, anders was de keuze snel gemaakt.

 
Reputatie 7
Badge +3

@idur1961 

Beste,

Wanneer u met uw Smartphone – via 4G/5G – op het internet surft, dan wordt uw GSM-nummer altijd mee uitgestuurd, net zoals het IP-adres van uw toestel. Deze informatie is technisch nodig om te kunnen opvolgen hoeveel u surft en wanneer u de inhoud van uw bundel overschrijdt. Wij zien niet op welke pagina’s u surft, enkel uw verbruik.

Wanneer u met uw Smartphone via 4G/5G surft kan een derde dienstaanbieder uw GSM-nummer dus ook zien. Dit is ook het enige gegeven dat een derde dienstaanbieder kan zien. Er worden geen andere persoonlijke gegevens met betrekking tot uw nummer meegestuurd.

Komt u dan op een advertentie uit zoals Veedz en schrijft u zich hierop in, dan kunnen de dienstaanbieders aan de hand van uw GSM-nummer achterhalen bij welke operator dit nummer aangesloten is en zullen zij hun factuur aan de betrokken operator voor inning overmaken.

De betrokken operator – in dit geval Proximus - zal dan een Statement Diensten geleverd door Derden bij de standaard factuur meesturen.

De aanrekeningen van Veedz betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op streaming van Video’s. Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).

In de GOF-richtlijnen staat gestipuleerd dat een inschrijving enkel mag gebeuren na een dubbele bevestiging. Men heeft u in principe twee keer gevraagd om de abonnementsdienst te bevestigen. U ontvangt na inschrijving ook altijd een SMS om de inschrijving te bevestigen en hoe u de dienst kan stopzetten.

Indien wij betwistingen ontvangen van onze klanten m.b.t. de aanrekening van dit soort diensten, dan vragen wij steeds een onderzoek aan bij de dienstaanbieder. Indien blijkt dat zij de GOF-richtlijnen (die wettelijk bepaald werden onder het Koninklijk Besluit van 12/12/2018) niet respecteren worden er sancties opgelegd en worden hun diensten eventueel van ons netwerk geweerd.

Wij stellen vast dat op het nummer 047xxxxx34 reeds sinds 18/02/2021 een blokkering actief is om inschrijvingen op Entertainment diensten – zoals Veedz – tegen te houden. Wij hebben heden proactief een blokkering voor Adult diensten en 090x-nummers geactiveerd zodoende u ook hier geen extra kosten door kan krijgen.

U kan echter wel nog steeds gebruik maken van diensten zoals sms parkeren of sms ticketing van DeLijn.

Wij kunnen op dit GSM-nummer ook geen enkele toekomstige aanrekening vanwege Veedz terugvinden. Werd er eventueel met een ander GSM-nummer een inschrijving gedaan?

 

Groetjes

Luc

Beste,

 

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, maar het gaat over het nummer van mijn echtgenote, ik zou dan ook graag dezelfde blokkering hebben. De aanrekening is voor de maand augustus en het abonnement bij VEEDZ is stopgezet. Ik kan natuurlijk niet via dit forum haar nummer doorgeven om dezelfde blokkering uit te voeren. Kan dit via privé bericht.

 
Reputatie 7
Badge +3

@idur1961 Dag, ja dat mag, ofwel zet je het gewoon bij je profiel. Groetjes

TBI: mogelijkheid om privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Beste,

 

Ik heb juist alle gegevens van mijn echtgenote onder mijn profiel, ingegeven.Ook bij tckect dezelfde vermelding zoals hieronder ingegeven.

Kan kan dan ook dezelfde aanpassingen voor het nummer van mijn echtgenote uitvoeren? Blokkering actief maken om inschrijvingen op Entertainment diensten – zoals Veedz – tegen te houden. Ook proactief een blokkering voor Adult diensten en 090x-nummers geactiveerd zodoende  hier geen extra kosten door kan krijgen.

Alvast bedankt voor de goede service via dit forum.

 
Reputatie 7
Badge +3

@idur1961

  Hallo,

Op dit nummer staat idd 1 aanrekening klaar van Veedz. Heb nu VAS case 48971451 aangemaakt voor onderzoek. De barrings zijn actief. Ik laat u volgende week antwoord over een eventuele terugbetaling. Groetjes Luc

 

Reputatie 7
Badge +3

@idur1961  Dag , deze terugbetaling is in orde. Groetjes Luc

Beste Luc,

 

Bedankt voor de goede ondersteuning, dit is service van de bovenste plank. Je mag je collega Wendy ook bedanken voor de ondersteuning die ze gegeven heeft. Als iets goed is mag het ook vermeld worden.

 

Met vriendelijke groeten,

Idur1961

 
Reputatie 7
Badge +3

@idur1961 . Graag gedaan. Ik heb het Wendy reeds laten weten :wink: . Groetjes van het hele team. Luc

Dag Luc,

Ook op mijn factuur werd, ten onrechte, meermaals Veedz aangerekend. Ik kende deze dienst niet en kan me niet herinneren hiermee te hebben ingestemd. Hoe kan ik deze dienst blokkeren zonder de andere diensten zoals “De Lijn”, 4411 en andere te blokkeren? Ik wens deze bedragen terug betaald te krijgen tenzij men mijn toestemming kan aantonen!

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Vriendelijke groet,

Wim

Reputatie 7
Badge +3

@WimLC  Ik heb hiervoor dossier 49138451 opgemaakt en zal deze zelf opvolgen. Voor beide gsm’s in jouw pack heb ik de derde diensten geblokkeerd. Jullie kunnen wel nog blijven gebruik maken van diensten zoals 4411 of tickets van De Lijn. Zodra ik iets hoor van VEEDZ, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@WimLC  Veedz zal overgaan tot terugbetaling. Deze zal te zien zijn op de volgende aanrekening. Groetjes, Antonella

Dank je Antonella voor deze snelle en goede opvolging.

Vriendelijke groet,

WimLC

Ook op 2 van onze nummers is er plots een Veedz abonnement.  We hebben veedz zelf gemaild, maar hopen ook op assistentie van Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

@B Timmermans 

via deze link vind je alvast ook veel informatie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

het nummer in je profiel dat eindigt op 12 is een pay&go ? of is het nummer fout ?

voor het andere nummer zullen we al een klacht opmaken.

groeten

tina

@WimLC  Veedz zal overgaan tot terugbetaling. Deze zal te zien zijn op de volgende aanrekening. Groetjes, Antonella

Beste Antonella,

 

Kan u ons ook helpen met het verwijderen van Veedz? Idem Rougeplay?

Klantnr 609118***

 

Graag ook telefonisch contact ivm abo voorwaarden en samenvoegen van 2 gsm nr’s.

Reputatie 7
Badge +3

@benleen  Ik heb de dossiers opgestart in verband met Veedz en Rougeplay. Graag meer info via privébericht in verband met het samenvoegen van de gsm-nummers. Groetjes, Antonella

Is al de tweede keer op twee jaar tijd dat er op mijn factuur verschillende betalingen gebeurd zijn naar Veedz. 
proximus doet daar blijkbaar niets aan. 
Volgende keer verander ik gewoon van provider, daar hebben ze blijkbaar geen last van Veedz. 
 

begin die valse praktijken echt kots beu te worden. 

Reputatie 7
Badge +3

@DaWE Ik neem dit voor jou in behandeling. Zodra ik antwoord heb ontvangen van Veedz, laat ik dit weten. De blokkeringen voor derde diensten werden intussen geactiveerd op jouw nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@DaWE Ik mocht ondertussen de nodige antwoordelementen ontvangen van Veedz en ik merk op dat de sms’en die naar jou verstuurd werden in het Frans zijn. Omdat jij Nederlandstalig bent, is dit niet conform de GOF-richtlijnen en heb ik Veedz verzocht een terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. Veedz is hiermee akkooord gegaan. Voor jou wil dit zeggen dat zowel de aanrekening als de terugugbetaling zal gebeuren op de volgende factuur (januari 2022) via de aparte rubriek ‘diensten geleverd door derden’, hetgeen zal resulteren in een nuloperatie. Groetjes, Antonella

Reageer