Vraag

terugbetaling krediet pay&go

  • 3 January 2022
  • 8 reacties
  • 322 Bekeken

Begin december mijn pay&go omgezet naar een vast abonnement bij een andere provider. Bij Proximus werd me toen gezegd dat het resterende krediet automatisch zou terug betaald worden. Helaas is dat nog niet gebeurd. Via websites en forums proberen uit te zoeken of ik zelf iets dien te ondernemen maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Kan iemand aangeven wat ik kan/moet doen om een terugbetaling van het resterende krediet te krijgen ?

groeten,

 

Ria


8 reacties

Hiervoor best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten (bv P&G nummer waarover het gaat).
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Terugbetaling van je prepaidkrediet | Proximus

Dit KB/telecomwet is voor zover mij bekend nog niet in voege (niets terug te vinden op de website van het BIPT en/of van de betrokken minister Mevr. P. De Sutter)

Het is inderdaad pas als je Proximus P&G omzet naar een Proximus mob. abonnement dat je het prepaidkrediet kunt recupereren. 

Reputatie 3
Badge

Het is inderdaad pas als je Proximus P&G omzet naar een Proximus mob. abonnement dat je het prepaidkrediet kunt recupereren. 

 

En dit lijkt me niet meer dan logisch...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Ria M dit gaat inderdaad automatisch, maar kan soms wel langer dan 1 maand duren. Vul je het nummer in kwestie hier aan op het klantprofiel, zodat we dit kunnen nakijken? Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

neen van zodra het betrokken KB/wet in voege is kan het ook zonder een P&G naar een Proximus abo om  te zetten (bv. stopzetting of overdracht naar een andere operator mits aftrek van een administratieve kost cfr. link hierboven & sms Proximus daaromtrent enige weken geleden)

 

@M_016 sorry dat mijn antwoord zo onduidelijk was, ik bedoelde eigenlijk dat je wel het krediet kunt terugkrijgen en niet moet wachten op een KB als het een omzetting is tussen Prox prepaid naar een Prox mob. abo.

Reputatie 7
Badge +3

@Ria M Zolang de regering geen gaatje :wink: vind om het KB goed te keuren is er momenteel geen mogelijkheid om terug te betalen.Zou normaal voorzien zijn in het eerste kwartaal van dit jaar.We duimen alvast:thumbsup: Groetjes,Joel.

Reageer