Beantwoord

Storing zendmast Laarne - Keistraat?

  • 22 July 2022
  • 12 reacties
  • 132 Bekeken

We wonen op nog geen 600m van de GSM mast te Laarne (Keistraat) en hebben sinds enkele dagen slechte ontvangst van mobiele telefonie (gesprek wordt verbroken/gesprek valt tijdelijk weg). Op vlak van signaalsterkte hadden we vroeger regelmatig 4 streepjes (=max) op het scherm van de mobiele toestellen met daarbij aanduiding van 4G of 5G, maar nu geraken we nog tot 1 of soms 2 streepjes en regelmatig 3G. Zou er een probleem kunnen zijn met die zendmast? Is het mogelijk dat iemand van de technische dienst van Proximus dit nakijkt? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door AlainV 7 August 2022, 09:21

Bekijk origineel

12 reacties

Ter info in afwachting van een reactie van een Prox medewerker:

Als je dit alleen voor hebt met één gsm of ook op andere plaatsen zou het iets met je toestel of simkaart kunnen te maken hebben.

Klopt maar in dit geval zijn er 3 toestellen die sinds kort hetzelfde fenomeen ondervinden.

Reputatie 6
Badge +4

@AlainV Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Ok, net gedaan

Gisteren en daarnet enkele keren een Speedtest gedaan (met WiFi uit) en zeer variabele resultaten gehad. 

Vandaag: van L naar R: iPhone 13, 12 en 8

 

Gisteren: Van L naar R: Iphone 12 en 8

 

Reputatie 7
Badge +4

@AlainV Er zijn inderdaad werken geweest op de antenne om die problemen te verhelpen. Dit zou nu opgelost moeten zijn. Kan je ons op de hoogte houden of het nu in orde is ? 

Op vlak van data trafiek is er in ieder geval nog geen verbetering merkbaar

 

Reputatie 6
Badge +4

@AlainV Je kan hier na de werken nog wat hinder van ondervinden. Indien je dit binnen een paar dagen nog hebt laat het ons dan zeker weten.

De gesprekken zijn terug in orde, waarvoor dank.

 

Anderzijds is de datacommunicatie nog altijd slecht. Kan die ook nagekeken worden?

 

 

Reputatie 6
Badge +4

@AlainV Kan je eens proberen om enkel 3G te gebruiken op je toestel? 

Sinds een 2-tal dagen is alles (voice & data) terug ok op alle smartphones bij ons thuis. Ik vermoed dat er dan toch recentelijk, nog een extra wijziging gebeurd is aan de kant van Proximus? Hieronder de situatie van daarnet:

 

In ieder geval: bedankt voor de assistentie!

Reputatie 4
Badge +2

@AlainV  Fijn om te horen dat het in orde is.

Reageer