Dit heb ik al gehad tijdens en na een update. Heropstarten ?
Geen update gehad en om verschillende redenen al een paar keer heropgestart
Een tijd geleden is dit met een iOS update zo ook het geval geweest, maar dit is ondertussen al opgelost geweest.
Martin, er is met het toestel niets gebeurd buiten de sim-en SD kaarten gewisseld, en ineens krijgt hij kuren en zoals ik reeds aanhaalde het kan zijn dat dezelfde simkaart het probleem was bij het vorig toestel.
@Choreftis Een goede test hiervoor is om uw simkaart opnieuw in dat toestel van uw vrouw te steken en haar simkaart in uw nieuwe toestel om te zien of het probleem zich dan mee verplaatst met de simkaart of niet. Als dit wel het geval is, kan je haar simkaart omruilen in onze winkel.
Dat is al een paar keer gebeurd, en ik heb ook al een nieuwe simkaart gaan halen, dan heb ik de A40 al drie keer naar het Samsung Service center in Wijnegem shopping gedaan, waar ze de eerste keer de batterij en het moederbord vernieuwd hebben, zonder positief resultaat, en dan nog twee keer iets geprobeerd, als er geen simkaart inzit ontlaad hij heel weinig of niets.
Maar als ik er niks op mag zetten van apps dan kan ik evengoed een Gsm kopen van 40€ niet?
Ik heb dan nog eens contact opgenomen met Samsung zelf en daar hebben ze me de raad gegeven om hem te laten oppikken en te laten nazien… dat gebeurd morgen voormiddag.
Ik heb al de vraag gesteld om eventueel voor een nieuwe te ruilen maar daar hebben ze tot op heden geen oren naar.
Bizar, maar hij ligt nu klaar en kaalgeplukt zonder sim op tafel te wachten voor vervoer en geloof het of niet maar op 5 uur tijd is er 1% afgegaan, het is alsof er iets met het simslot gebeurd is.
Ofwel een app die probeert op internet te raken maar daarin mislukt.
Is internet wel juist ingesteld op deze nieuwe smartphone?
Ofwel een app die continu op de achtergrond kunnen verbinding legt met proximus internet. Probeer eventueel uit te zoeken welke app dat is. Misschien iets van Samsung zelf.
Welk type is de nieuwe smartphone?
Zelf al kan het toestel totaal geen verbinding maken op gelijk welke manier dan gebeurt het nog.
Beste mensen, ik wil het nogmaals herhalen, ik had het toestel 1 ½ jaar in gebruik met de gebruikelijke apps erop zonder ook maar één probleem.
En toen ik mijn sim- en sd kaart eruit haalde om in mijn nieuw toestel te steken, en de sim- en sd kaart van mijn echtgenote er instak is het opeens begonnen.
Gisteren lag het toestel te wachten om opgehaald te worden, wat ook weer niet gebeurd is, met alle persoonlijke gegevens eraf en de apps eraf of uitgeschakeld.
Na 7 uur liggen was maar 1% af, maar ja dan is het ook geen smartphone meer he.
Het is dus op jouw oude toestel met oude simcard van je vrouw.
Je kan altijd een nieuwe simkaart vragen.
Dat is toch gratis.
Proberen kost geen geld.
Is allemaal al gebeurd…. ze komen hem in 10 minuten afhalen van Samsung.
Dat is inderdaad de beste oplossing, en houd ons op de hoogte als je wilt hoe het verder afgelopen is
Ja het zal me toch benieuwen wat die gaan zeggen, in servicecenter Wijnegem hebben, naar ze zeggen, het moederbord en de batterij al vervangen, dus……..heel erg benieuwd.
ik ook
Zo beste mensen een goede morgen, alhoewel die wel beter had kunnen zijn….
Vrijdag voormiddag hebben ze ons speeltje komen oppikken, en zaterdag late namiddag kreeg ik een berichtje dat ze hem zondag terug kwamen brengen, dus zondag 14:15u kreeg ik hem terug.
Direct opgeladen, de simkaart erin, geconfigureerd, apps ge-update, sommige apps uitgeschakeld of verwijderd, wifi uit, Bluetooth uit, en dan bij 100% opgeladen op tafel laten liggen, het was dan 17:20u.
Deze morgen 08:20u was 45% af………
Nu ben ik terug in discussie met Samsung, ze wilden wel een voorstel doen, een andere mits opleg, maar hij is verdorie nog in garantie…...
Blijkbaar is het bij Samsung goedkoper om uw toestel een paar keer te komen oppikken en terugbrengend dan een nieuw te geven.Hij ligt terug te wachten voor transport…..
Ja, ze wilden wel (zelfs in garantie), met een korting code, voorstellen om de A21S te kopen voor 151€, dat is toch om te blêten niet? Die is nu in de meeste winkels te koop voor 169€ of minder…….
Dus dan nog maar eens beslist voor transport, en nu ben ik ECHT benieuwd hoor, want ik geloof er niet meer in.
Ze hebben dan ook nog even deftig met m’n dingeskes gespeeld door hem niet te komen ophalen op de afgesproken tijd maar de dag nadien, ge moet het maar ruiken……
Ik wilde hier nog even iets vermelden, misschien naar de toekomst toe…..
Mijn probleem van snelle ontlading is opgelost.
Zoals reeds vermeld was mijn vroeger toestel een Galaxy A40 na het overzetten van de simkaart van mijn echtgenote snel beginnen ontladen, het eerste wat ik gedaan heb is een nieuwe simkaart gaan halen bij Proximus, dat heeft niet geholpen, hij is dan in reparatie geweest bij Samsung Wijnegem en twee keer bij Samsung Nederland via pickup and return, dat heeft dan ook niet geholpen en ik kreeg ook geen nieuwe alhoewel hij nog in garantie was.
De specialisten weten het dan ook niet meer, want er mankeert technisch gezien niks aan het toestel baai baai en tot ziens…..
Toen heb ik ten einde raad ook voor mijn vrouw een nieuwe A51 gekocht (dezelfde van de mijne) en ja hoor hetzelfde, massale ontlading, op een moment heb ik dan besloten de simkaarten te wisselen en ja nu was het mijn toestel dat sneller ontlaadde, dus moest het probleem bij de sim zitten, maar mits ik al een nieuwe simkaart had besloot ik nu een nieuwe simkaart EN een nieuw nummer aan te vragen, dat was redelijk snel gedaan en ons ontlaad probleem is nu na 5 weken eindelijk opgelost.
Bedankt voor de feedback en toelichting.
Dat is wel straf na de eerste nieuwe sim was het probleem dan niet opgelost en na de tweede nieuwe sim wel!
Ja Martin de eerste keer alleen de simkaart en de tweede keer nieuwe sim en nieuw telefoonnummer…..
Ik weet het, het klinkt allemaal raar maar het was nog de enige uitweg en blijkbaar de correcte…...