Skip to main content

Dag allemaal,

 

als ik mij wil aanmelden bij deutsche bank zou ik een sms moeten krijgen met een code om dit te activeren maar deze sms komt niet toe. Heb contact opgenomen met proximus maar alles staat blijkbaar correct ingesteld. Deutsche bank spanje zegt ook dat alles juist staat, telefoonnr is correct en sms is verstuurd dat kunnen ze zien maar desondanks dit alles komt deze niet toe? Iemand die me kan helpen? 

@CM_christophe  Staat je gsm nummer goed gedocumenteerd in hun systeem of in de app?


Hey Luc, bedankt voor je antwoord, ja alles staat correct… 


@CM_christophe Werken zij met een verkort nummer? 

 


Wat bedoel je met verkort nr? 


@CM_christophe Kan de bank mee geven met welk nummer ze die smsen versturen?


Ter bijkomende info: banken gebruiken verkorte nummers om sms-berichten te sturen. Deze verkorte nummers worden ook wel shortcode genoemd. bvb via 8810, 8850 of 8686 maar dit werkt daarom niet in het buitenland!

Belgische banken versturen ook sms-berichten via verkorte codes. Deze codes worden vaak gebruikt voor het versturen van beveiligingscodes of andere belangrijke berichten naar klanten.

bvb:

  • Belfius: 8224
  • KBC: 2275
  • ING: 4463
  • Argenta: 3370

Het is echter belangrijk om te weten dat deze codes kunnen veranderen en dat het altijd het beste is om de specifieke code te controleren bij de betreffende bank.


Hey bedankt, heb hiervoor gebeld maar weten blijkbaar deze nr niet… 


Is van deutsche bank spanje , heb nog eens een mail gestuurd naarcde hoofdzetel om dit op te vragen. 


Voor zover mij bekend wordt er hiervoor door de banken beroep gedaan op “een derde partij zgn. dienstverleners”; concreet stelt zich in dit kader in hoeverre deze dienstverlening al dan niet internationaal ondersteund wordt

=

indien naar een Spaans mobiel nr dat in roaming is in België, stelt zich uiteraard normaal geen probleem dienaangaande

indien de Spaanse bank via een lokale Spaanse dienstverlener een sms naar een Belgisch (+324xy abcdef) nr dient te sturen, stelt zich de vraag of dit aldaar al dan niet contractueel tussen uw Spaanse bank en de betrokken lokale dienstverlener voorzien is

uiteraard kan er ook iets anders aan de hand zijn bv. verkeerde routering omdat bv. uw Belgisch GSMnr nummer enige tijd terug van een Belgische operator X naar Proximus overgedragen werd en operator Y of Z de bijhorende routering (nog) niet aangepast heeft

 


Reageer