Vraag

SMS authentificatie voor paypal

  • 3 November 2020
  • 15 reacties
  • 1030 Bekeken

Paypal vraagt om een sms te sturen of te bellen te einde me te identificeren. Dit lukt niet. Ik bel naar Paypal en deze verwijzen me door naar Proximus. Weet iemand wat het probleem is?

 

VPN is af, nummer is niet geblokeerd … betreft samsung a40.


15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zoals andere dienstleveranciers stuurt Paypal u wanneer u een betaling wil doen een sms met code op uw GSM  (EU-richtlijn tweeetrapsidentificatie)

Ainsi, lorsque vous vous connectez ou payez avec PayPal, il pourra vous être demandé de fournir un code d'identification temporaire que nous enverrons au numéro de téléphone enregistré dans votre profil.

Tenzij vergissing mijnentwege begrijp ik dat betrokken sms met code u niet bereikt; de oorzaak hiervan ligt:

  • bij oorsprong (Paypal of de door Paypal gebruikte dienstleverancier X)
  • bij de transitoperator Y
  • bij de operator van bestemming Proximus 

Dergelijke problemen kunnen bv. optreden bij geporteerde nummers: nummer overgedragen van netwerk Z naar Proximus (de operator van vertrek /transit stuurt de sms nog naar de verkeerde vorige operator) 

 

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

 

 

 

Aangezien is van telenet ben overgestapt naar Proximus, vorig jaar, lijkt het me dat Paypal dit niet veranderd heeft. Ik kan daar niet inloggen om dit te wijzigen, dus ik veronderstel dat ik dan nogmaals contact moet opnemen met Paypal?

Reputatie 7
Badge +4

Indien u bv. ook geen andere SMS’en zou krijgen van personen op het Telenet-netwerk lijkt het mijns inziens opportuun dat Proximus contact opneemt met Telenet voor een controle van de SMS-routering 

Mocht dit niet het geval zijn lijkt het pobleem eerder te zitten bij Paypal, zijn dienstleverancier of de eventuele (buitenlandse?) transitoperator die de SMS nog naar de verkeerde operator (Telenet) stuurt

Misschien best de reactie van een Proximus-medewerker afwachten

Succes

 

Ok, bedankt! Ik denk dat Proximus dit zal moeten nachecken bij telent.

Reputatie 7
Badge +4

Proximus kan niet 1 bepaald nummer gaan tegenhouden.
Ontvang je van andere Telenet nummers wel sms berichten? 
Want enkel als geen enkel Telenet nummer telefonisch/via sms bij je binnengeraakt, dan kan Telenet je nummer uit hun database verwijderen en opnieuw toevoegen. 

Maar dan gaan we enkele voorbeelden nodig hebben van nummers die bij je niet binnen geraken. Als je deze hebt kan je deze via een privé bericht naar mij doorsturen. 

Ik heb geen idee of andere nummers niet binnengeraken. Vroeger had ik dit probleem niet. De opmerking dat dit te maken kan hebben met de overgang van Proximus naar Telenet, mede met het gegeven van overgang abonnement privé naar werkabonnement en overgang iphone naar Samsung kan er zeker iets mee te maken hebben.

Ik dien vooral een oplossing te vinden....  .

Reputatie 7
Badge +4

Misschien kan onderstaand bedrijf u verder helpen

Het bedrijf CM Nederland  verzorgt blijkbaar dienstverlening (versturen SMS) aan o.a. Paypal

Ik vermoed dat de routering van de SMS verkeerd staat en indien Proximus u niet kan/wil helpen blijft er enkel Paypal & zijn dienstleverancier over

Het is inderdaad niet altijd evident anderen te vinden aangesloten op het Telenet-netwerk en hen te vragen u een SMS te sturen; het probleem kan ook bv. bij de transitoperator zitten

P.S.

Bent u van Telenet naar Proximus overgestapt of omgekeerd? Op basis van uw laatste bericht begrijp ik dat Telenet uw huidige operator is en dan dient u zich inderdaad contact te nemen met Telenet en niet met uw vroegere Proximus

Succes

 

Extract uit De Netweters (Telenet)

***********************

Ik heb via whats-app gisteren een bericht gestuurd naar CM Nederland op het nummer +31765727000 , die hebben me gezegd om een email te sturen naar : support@cm.com, wat ik ook gedaan heb. 5 minuten later kreeg ik bericht via Whats-app dat de blokkade is opgeheven. Ik heb het direct getest en inderdaad de service werkt terug . ik heb ook de vraag gesteld of je zelf de blokkade kan oplossen, maar het antwoord was neen, het is niet mogelijk is door een bepaald woord te sturen naar 8850  dat de blokkade word hersteld.

Hopelijk kan ik met dit bericht ook nog andere mensen helpen met hetzelfde probleem.

DANK U ALLEMAAL !!!!!!!!

********************

CMTelecom
Konijnenberg 30 Breda Nederland
02/2555500   (Belgisch nummer)

*****************$

Ik heb een mail gestuurd naar CM, maar zij melden dat er geen bokkades staan op mijn nummer. Als ik een aanvraag doe voor ene nieuwe rekening bij Paypal, als test, krijg ik wél een sms.

fyi: niet vergeten dat dit probleem met verificatie mails naar paypal geregeld voorvalt, als je zoekt op internet vind je dit wel terug. zij gebruiken daarvoor diensten in andere landen.

Voor veel van die vragen, moet je eerst inloggen in Paypal. Dat lukt niet en kan enkel via sms. Paypal is noch via chat noch via mail noch via telefoon te bereiken dezer dagen (telefoon wordt na lang keuzemenu afgelegd met melding teveel aanvragen; chat werkte vorige week wel en nu niet). Niet gemakkelijk ...

Reputatie 7
Badge +4

Indien inloggen bij Paypal niet lukt op basis van uw e-mail adres en wachtwoord, wordt er voor zover mij bekend een nieuw wachtwoord opgestuurd naar uw e-mailadres mits u een aantal verificatievragen correct kunt beantwoorden

 

Indien u wel een nieuwe rekening kunt openen en hieromtrent een sms ontvangt lijkt het er dus op dat u soms wel en soms niet een sms ontvangt en wordt het mijns inziens een complex door Paypal en/of CMTelecom te ontwarren kluwen tenzij ik uw 1e bericht verkeerd geïnterpreteerd heb

Paypal vraagt om een sms te sturen of te bellen te einde me te identificeren

→ kan het om eventueel phishing gaan (en is het niet Paypal die u dit vraagt)?

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us

 

 

aangezien dit een probleem is dat van vroeger ook al voorvalt denk ik niet direct dat het daarom om phishing gaat!

Ik heb zonet een chat kunnen doen met Paypal, waarbij wachtwoord werd gereset en ik 72 u moet wachten alvorens nog eens te proberen. Dan zou ik kunnen inloggen zonder dat sms gedoe en instellingen wijzigen voor sms. We zullen zien …

CM zegt geen blokkade te hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Houdt u ons op de hoogte of Paypal op deze wijze het probleem uit de wereld geholpen heeft

 

Neen een blokkade zal er niet zijn vermits u wel degelijk sms’en kunt ontvangen,

CMTelecom stuurt vanuit hun platform/server sms’en uit

het bedrijf kan bv. aangesloten zijn op het netwerk van KPN Nederland (en zelfs op meerdere) 

bv. KPN Nederland stuurt een deel van het betrokken sms-verkeer bv. naar BICS (Belgacom International Carrier Services) en een ander deel naar bv. Colt Telecom

bv. BICS stuurt betrokken sms-verkeer voor uw nummer door naar Proximus

bv; Colt Telecom stuurt het betrokken sms-verkeer voor uw nummer foutief door naar Telenet (en vermits u aldaar geen klant meer bent wordt gaat deze sms verloren)

=

het kan bij de afwikkeling van verkeer fout lopen op diverse plaatsen in de keten en oplossingen kunnen  enkel gevonden worden door de routeringsketen van oorsprong tot aankomst te controleren in samenwerking tussen alle betrokken partijen

 

  

Bedankt voor de info, M16 !

Reageer