Vraag

slechte ontvangst in huis

  • 15 December 2021
  • 5 reacties
  • 285 Bekeken

we hebben slechte (bijna geen) ontvangst in huis, momenteel zitten we met zo’n versterker van proximus maar die verdwijnen. Ik vraag me wel ook af of Proximus eens de antenne kan nakijken want rond het huis is er ook weinig ontvangst. Dit kan toch niet normaal zijn regio Drongen. / Luchterenkerkweg

 

Vowifi werkt momenteel ook niet op mijn gsm, (oneplus 5t)

 


5 reacties

Vowifi werkt momenteel ook niet op mijn gsm, (oneplus 5t)

Mss moet een Proximus forummedewerker toch eens natrekken of dit toch kan geactiveerd worden, want die lijst met ondersteunde toestellen klopt ook niet altijd 100%. 

Ik vraag me wel ook af of Proximus eens de antenne kan nakijken want rond het huis is er ook weinig ontvangst. 

Kan ook zijn dat de antenne in orde is maar de verzwakking te groot is van het signaal tot aan je huis en omgeving. Indien je vroeger wel goed ontvangst had dan kan er wel iets aan de antenne schelen.

je kan al eens kijken ondertussen wat dat hier aangeeft 

Kaart met het netwerkbereik | Proximus & ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)  

 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

de 4G dekking (binnenshuis) is voor (een deel van) de betrokken straat inderdaad “niet optimaal” op basis van bovenvermelde info en dit blijkbaar aldaar voor alle mobiele operatoren 

ook bij de andere mobiele operatoren vind ik op het eerste zicht niet direct VoWiFi ondersteuning voor de betrokken smartphone terug

 

@joneszy voilà, je moet al zelf niet meer zoeken want M_016 heeft het al opgezocht voor u :slight_smile:

Dan hoop ik dat Prox uw (oneplus 5t) toestel ondersteunt.

wij zitten inderdaad in het gele deel, ‘niet optimaal’ = geen ontvangst hier hoor…  ik zie wel dat base groen zou zijn, maar gezien onze abbo’s via werkgever met proximus lopen is dit niet direct een oplossing.  We wonen er al bijna 2 jaar, is van het begin al zo.   Hopelijk maakt proximus eens werk van de Voice over Wifi en activeren ze ook standaard direct alle sim kaarten. Zou ik hier iemand kunnen vragen om onze GSM nummers nog eens na te kijken? Via helpdesk gedaan en zou actief moeten zijn, maar heb hier al gelezen dat men dit soms zegt zonder dat het effectief zo is… 

 

 

Ik heb hetzelfde probleem bij mij. Slechte ontvangst binnen. Soms moet ik stokstijf stil staan om te kunnen praten of de ander te horen. We hebben een versterker maar toch. We hebben ook irritante achtergrondgeluiden op de vaste telefoon. Iedere keer als ik iets meld, vindt men niets op de lijn of ik krijg de raad een nieuwe telefoon te kopen. En als men mij op de gsm belt, krijgt men (volgens sommige) het geluid van een boor te horen op de achtergrond maar daar heb ik dan weer geen last van. Mijn gsm klinkt dan goed. Deze is ongeveer een jaar oud en bij de vorige was dat ook.

Ik woon in Koersel, Vrevijverstraat.

Reageer