Vraag

Slechte ontvangst

  • 13 March 2020
  • 31 reacties
  • 4988 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties

Hallo,

 

Wij hebben bijzonder slechte ontvangst voor het mobiel netwerk van Proximus. Vaak slechts 1 of 2 streepjes en oproepen komen er vaak niet door (regio Sint-Truiden).

Wij zijn niet bereid om bij te betalen voor een coverage extender. Dit is absurd voor een basisdienst die Proximus zou moeten garanderen. 

Zijn er geen mogelijkheden om te bellen via Wifi of iets dergelijk? Mobiel abonnement is via het werk en zit vast aan Proximus, internet en tv enkel mogelijk via Telenet (tenzij straat opbreken).

Mvg,


31 reacties

Waar hier niet over gesproken wordt, is het feit dat, als je geen dekking hebt, zoals wij,  dat het ook niet mogelijk is om een SMS te versturen!  Wij hadden hier een MCE en toen lukte het wel nog om een SMS te versturen. Maar £Proximus beslist van de MCE uit dienst te nemen, en mensen moeten maar via wifi telefoneren. Maar van een sms’en, daar wordt niets over gezegd! Nochtans zijn er nogal wat mensen die een bericht versturen, er zijn applicaties op het net die via een SMS verificatie inbouwen,  en ga zo maar verder. Ofwel schaffen ze de mogelijkheid tot sms’en helemaal af, met daarmee gepaard de integratie in de verschillende applicaties, en te compensatie meer Gb in een mobiel abonnement, ofwel zorgen ze dat de dekking eindelijk eens wat beter wordt! Maar daar ben ik al jaren voor aan het ijveren, doch PX heeft er totaal geen oren naar! De gele collega’s uit Mechelen kunne blijkbaar meer. Zij hebben 2 antennes aan de kerktoren. Kom niet vertellen dat PX daar ook geen aanvraag voor kan doen, of tenminste eens fysiek ter plaatse gaan constateren hoe het zit met de dekking. Noem het Quality Control! Makkelijk te doen bij PX-klanten. Hier zijn ze altijd welkom om de niet-service eens na te gaan. Zielig is dat, na al die tijd nog steeds geen verbetering!

 

Reputatie 7
Badge +4

@Ivoke Voor SMS is enkel een 2G-signaal nodig. Deze dekking is wel ok bij u. Het is daarenboven ook mogelijk om via Wifi uw sms’en te ontvangen of te versturen. Ik heb dit even op alle nummes in uw pak nagekeken en zie geen vertraging of foutmelding in de aflevering van uw sms’en. Kan u eventueel meer gedetailleerde info geven waarmee u toch problemen hebt. 

Ik heb een mail gestuurd naar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de antennes om te bekijken of de dekking verbeterd kan worden. 

Tot zover de theorie. Ik nodig u uit om hier eens naast me te komen zitten en te communiceren via de kanalen die ik vermeld. Ik verzeker u dat het niet zo is zoals u het uitlegt.

Als ik thuis ben, schakel ik sowieso over naar wifi, maar de smssen worden evenmin ontvangen. Dus werkt niet via wifi hier.

2G: ik krijg geen enkel streepje ontvangst op mijn telefoon, geen indicatie LTR, 4G,.. . Niets van dit. Ik zag dat ik gisteravond gecontacteerd ben geweest door PX zelf,  met het nummer +3222354000 , ik heb niets gehoord of gezien van mijn telefoon. Bekijk dat maar eens.

Geen smssen ontvangen? Ik heb zaterdag per sms gecommuniceerd, omdat het voor de ontvanger niet anders kon, en ik ben elke keer dat ik een bericht wilde beantwoorden, tot achter in mijn tuin gelopen, daar is er ontvangst. Een 70-tal meter verder dan binnenshuis. Dat moet u dan maar ook eens nakijlen.

 

Klinkt allemaal mooi ls je het ziet op papier, maar de werkelijkheid is heel anders! 

Meten is weten, dat zou is dit geval misschien wel de beste oplossing zijn!

 

Reputatie 7
Badge +4

@Ivoke We kunnen enkel zien of een sms afgeleverd wordt , wat wil zeggen dat uw toestel toch een signaal heeft gegeven aan onze server dat ontvangst ok is. We zien ook of er eventuele vertraging zit op die aflevering. We zien niet waar u zich specifiek bevindt met dat toestel op dat moment.  

Ondervinden de andere personen in uw woning hetzelfde probleem ? 

Ik heb sowieso gevraagd aan de verantwoordelijken van de antennes om te bekijken wat mogelijk is in uw buurt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Ivoke De verantwoordelijken voor de plaatsing van de antennes hebben me ondertussen laten weten dat er in de loop van 2023 een extra antenne geplaatst zal worden in uw buurt waardoor je minder problemen zou moeten hebben. Een concrete timing heb ik nog niet. 

Dat klinkt veelbelovend. Hopelijk wordt dit waargemaakt, want het is hier echtnier meer te doen. Ik sprak een buur, die de overstap van PX naar een andere provider overwegen, een andere buur die reeds enige tijd een andere provider heeft. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Zoals ik reeds zei, we betalen ervoor, dan willen we de service ook krijgen. Als ze in 2022 nog iets aan de situatie willen of kunnen doen, zal hier in de omgeving voor de mobiele PX-klanten een diepe verzuchting zijn!

Reageer