Skip to main content

Zaterdag hebben we de overstap gedaan van orange naar proximus... maar het is nu maandag avond en nog steeds zijn we niet overgegaan…

 

Net de klantenservice gebeld en deze zegt dat ze niets kunnen doen als we de overstap in de winkel gedaan hebben... (vind ik beetje absurd)

 

Enkel gsm aan en uit zetten... maar dat was de oplossing dus niet... we krijgen melding simkaart niet geregistreerd... en we kunnen alleen de noodoproep bellen...

 

Maar daarmee is ons probleem nog steeds niet opgelost…

 

Simkaartnummer komt overeen met wat in de overeenkomst staat…

 

Is er iemand die wel kan helpen?!

FYI: je mag toch zeker rekenen op 2 dagen en je kan ook controleren  bij welke operator je nog zit 

→ Common Reference Database Centre for Number Portability

en omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of belangrijk acht ivm je vraagstelling.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


Is reeds gedaan

 

Moderator is nog steeds orange


Is reeds gedaan

 

Moderator is nog steeds orange

@Joenge 

Ondertussen nog wat info:

Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator Orange naar Proximus u de vraag voor overdracht stelt aan uw nieuwe operator Proximus  en deze contact opneemt met uw oude operator Orange.
Indien er een ‘OK’ van Orange gegeven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan Proximus de overdracht effectief laten uitvoeren, tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator Orange. (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan)
(daarom dat je altijd best niet opzegt (of opgezegd hebt) bij Orange want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
TBI: 
Conform de voorhanden wetgeving is
a) Proximus uw (enige) contact bij overdracht van Orange naar Proximus, en
b) dient Proximus ervoor te zorgen dat de overdracht binnen de gestelde termijn
(in principe 1 werkdag van maandag tot en met zaterdag, feestdagen uitgezonderd )
voor een eenvoudige overdracht van een mobiel nr. en u daarnaast uiteraard op ook de hoogte te houden van een eventuele weigering van overdracht door uw oude operator Orange.

NB: Er zijn er hier in het verleden op dit forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange!.

Enfin, we zullen afwachten op meer info van een Proximus moderator


@Joenge 

ik zie het order staan en vraag na bij de betrokken dienst

Excuses voor het ongemak

mvg

Tina


@Joenge  Men laat ons weten dat dit ondertussen in orde is. Het nummer is actief op het Proximus netwerk


Reageer