Beantwoord

SIM overdracht

  • 17 January 2021
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo

wat is het gemiddelde periode om over te schakelen van Orange naar PXM?

ik wacht al een week, heb d sim gekregen maar verder niets?

icon

Beste antwoord door tina.b 18 January 2021, 12:23

Bekijk origineel

3 reacties

FYI: Dit is een uitleg die ik vindt met de zoekfunctie hier op het forum:

Voor maandag komen er geen Proximus-medewerkers meer langs op dit publieke forum

Concreet is het inderdaad zo dat bij nummeroverdracht van operator X naar Y

u de vraag voor overdracht stelt aan uw nieuwe operator (receptor)

deze contact opneemt met uw oude operator (donor)

indien ok van de donor (normaal binnen 1 werkdag) kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute)

tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator (opzeggen bij uw oude operator kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)

www.1299.be geeft aan wie op een ogenblik X uw netwerkoperator is (dus mss nog altijd Orange)

het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (2 werkdagen max. zouden mijns inziens moeten volstaan)

in het verleden zijn er op dit en het Fr-forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange, maar vermits u  uw Proximus SIM-kaart hebt bekomen stel ik me de vraag of er (ook) geen probleem is bij Proximus zelf

enkel Proximus forummedewerkers kunnen u exact vertellen wat er aan de hand is .

Reputatie 7
Badge +3

@Klide 

Beste,

in de meeste gevallen is de overdracht op een paar dagen geregeld. 

Een week lijkt me inderdaad lang…

kan je in je profiel je gsm nummer invullen ?

Heb je klantennummer bij ons ?

een ordernummer eventueel ?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

vriendelijke groeten

tina

Reputatie 7
Badge +3

@Klide  Ik zie dat er sinds 18/01/2021 een nieuw gsm nummer actief staat in het pack naar aanleiding van een overdracht van Orange naar Proximus. Ik veronderstel dat het dit nummer betreft en dat het in orde voor je is? Mocht het niet zijn, laat je maar gerust iets weten. Groetjes, Antonella

Reageer