Vraag

Sim kaart niet geregistreerd

  • 24 August 2021
  • 16 reacties
  • 863 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb enkele dagen geleden een nieuw combo pack afgesloten in de proximus winkel. Dit gaat om 2X gsm, tv en internet. Ik heb direct een simkaart gekregen die normaal binnen enkele uren geactiveerd ging worden. We zijn ondertussen al 4 dagen verder en mijn sim kaart is nog altijd niet geregistreerd. Ik heb al meerdere gelijkaardige topics bekeken en heb mijn gsm ondertussen al meerdere keren opnieuw opgestart om te zien of dit het probleem zou oplossen.

 

Ik ben gisteren al terug gegaan naar de winkel om te zien of ze mij daar konden helpen. Er werd mij dan gezegd dat alles in orde leek en dat ik nog even moet wachten, maar nu begint het echt lang te worden.

 

Ik ben zelfstandige dus 4 dagen onbereikbaar zijn is verschrikkelijk. Is er iets dat ik kan doen om ervoor te zorgen dat dit sneller verloopt?

 

Ook als ik inlog in myproximus kan ik mijn abonnement nergens terug vinden.

 

Mvg,

 

Tibo Belpaire


16 reacties

In afwachting dat een Prox forummedewerker je kan verder helpen ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Tibo Belpaire je nummer komt over van een andere operator? Wij wachten hier nog op hun goedkeuring. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

@HeidiE Mijn nummer komt inderdaad van BASE, maar is het normaal dat dit zo lang duurt? op de website van proximus zag ik dat het normaal rond de 24 uur duurt. 

 

Mvg,

Tibo Belpaire

Reputatie 7
Badge +3

@Tibo Belpaire heb je gisteren eensms ontvangen om de overdracht te accepteren? 

Reputatie 1

@HeidiE Neen ik heb nog niks ontvangen, ik kan van niemand een sms ontvangen op dit moment en als mensen mijn nummer proberen bellen krijgen ze te horen dat “mijn nummer niet in gebruik is”

 

Mvg,

Tibo Belpaire

Reputatie 7
Badge +3

@Tibo Belpaire je hebt je oude simkaart niet meer in gebruik? Ik moet even navraag doen bij de achterliggende dienst dan.

Reputatie 1

@HeidiE In de proximus winkel hebben ze mijn nieuwe simkaart in mijn telefoon gestoken, mijn oude BASE sim heb ik niet meegekregen, dus die heb ik niet meer.

 

Mvg,

Tibo Belpaire

Reputatie 7
Badge +4

In principe dient dit op 1 à 2 dagen (werkdagen) in orde te komen

Base beschikt in principe over 1 werkdag om een aanvraag van Proximus voor akkoord overdracht te beantwoorden

indien ok dient Proximus vervolgens deze overdracht effectief uit te voeren

soms loopt het evenwel fout om diverse redenen (SIM-kaartnr van 13 cijfers bv. niet ok)

de medewerker in het Proximus center had u de Base SIMkaart moeten teruggeven (uw nummer en abo Base blijft conform de wet/regelgeving actief tot de effectieve uitvoering van de overdracht)

u kunt via www.1299.be of www.crdc.be de huidige operator opzoeken

 

Reputatie 1

Dus met andere woorden ik moet blijven afwachten tot het vanzelf in orde komt en af en toe proberen mijn gsm opnieuw op te starten?

Reputatie 7
Badge +4

Indien uw huidige operator nog steeds Base zou zijn zou u eventueel in een Base shop een nieuwe SIM-kaart kunnen gaan halen om ondertussen tochverder te kunnen

Proximus medewerkers moeten u evenwel wel de huidige toestand van de overdracht en het waarom van de vertraging in de overdracht kunnen geven (cfr. bericht @HeidiE)

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Tibo Belpaire een sms met het verzoek tot akkoord overdracht is verzonden, wij zijn wachtende op dat antwoord. Je nummer is nog actief bij Base.Zou je in onze shop je oude simkaart of zoals @M_016 zegt in een Base shop een nieuwe simkaart kunnen ophalen om deze overdracht te bevestigen? Groetjes, Heidi

Reputatie 1

@HeidiE Ok bedankt, ik zal morgen naar de base shop gaan om dit te bevestigen.

Mvg

Tibo Belpaire

Reputatie 7
Badge +4

?

In een Base shop kunt u enkel een nieuwe SIM gaan halen om terug actief te komen op het Base netwerk

Vermits aan de nieuwe SIM-kaart een ander SIMnr (13 cijfers) gekoppeld is, is de kans reëel dat een nieuwe overdracht op basis van het nieuwe SIMnr door proximus dient te worden gevraagd aan Base  (op basis van klantnr, GSMnr en SIMnr)

Reputatie 7
Badge +3

@Tibo Belpaire

ai ai , dat wordt een hele klus…

Tibo hou je ons op de hoogte ? nieuwe simkaart = idd nieuwe aanvraag, omdat die met alle gegevens moet gedaan worden. (zoals simkaart nr)

wrm hebben ze toch dadelijk een prx simkaart in je toestel gestoken ? normaal moet je wachten tot je niet meer op de oude provicer bereikbaar bent, nadat je je akkoord hebt verstuurd… welke shop was het ? Ik kan met eigenlijk niet voorstellen dat ze de oude simkaart zouden “bewaard” hebben…  We volgen dit verder op ! 

k zal ondertussen ook al advies vragen bij onze collega’s van Import….

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Tibo Belpaire 

ik verneem net dat mijn collega dienst import je al gecontacteerd heeft.

Ze volgen het op en hopen op een snelle oplossing door het order met de juiste simkaart opnieuw in te leiden!

Hopelijk kan je snel de JA voor import terug sms’en… 

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 1

@tina.b Inderdaad ik heb vanmorgen telefoon gekregen om alles in orde te brengen. Ik heb ondertussen de sms ontvangen en JA kunnen antwoorden dus vanaf nu denk ik dat het wel volledig in orde zal komen. 

In ieder geval enorm bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft!

 

Mvg,

Tibo Belpaire

Reageer