Vraag

public wifi in my proximus app verschijnt niet

  • 8 October 2023
  • 23 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 2
Badge

 ic

en probeerde dat te volgen

als ik online in my proximus kijk bij mijn producten zie ik wel degelijk public wifi met mijn userid/pw

in de app / producten, zie ik dat dus NIET

hoe kan je dat terug krijgen in de app ?

Guy


23 reacties

Reputatie 2
Badge

ik heb ook alle data gewist - app verwijderd - terug geïnstalleerd - hetzelfde

Guy

Reputatie 7
Badge +3

Controleer of de public wi-fi hotspot actief staat in je B-box 3 configuratie

 

Pas de instellingen van je b-box 3 aan via het configuratiemenu van je modem of via de Public Wi-Fi hotspot-lijn.

Surf naar het configuratiemenu van je modem

  1. Surf naar het configuratiemenu van je modem http://192.168.1.1/                                      op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.
  2. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord van je modem in en klik vervolgens op de knop Inloggen.
    • Als gebruikersnaam dien je User te selecteren in het dropdownmenu Username.
    • Als wachtwoord dien je het wachtwoord te kopiëren dat je terugvindt op het label op de achterzijde van je modem, naast het woord User Password.
      Scherm om toegang te krijgen naar het configuratiemenu van de modem
  3. Klik in het centrale gedeelte van het scherm op Mijn Modem. Klik daarna op de tab Hotspot.
  4.  

  5. Klik op de knop Aan om Public Wi-Fi hotspot te activeren.
  6. Klik op de knop OK om de wijzigingen op te slaan.

Als deze niet actief staat bij jezelf , is het normaal dat je de optie Proximus Public Wifi niet ziet staan in de MyProximus App in je Gsm gedeelte/inhoud.

De klant die gebruik wil maken van de Proximus public Wi-Fi dient op zijn eigen Bbox 3 /3v  de dienst  Public Wi-Fi hotspot op actief te zetten.

Ook dient deze optie te zijn inbegrepen in je mobiel abonnement

 

Reputatie 2
Badge

dit is om in mijn modem de hotspot aan te zetten en heeft niets te zien met mijn probleem dat ik in mijn produkten in de app de toegang  tot public wifi niet zie

Guy

Reputatie 2
Badge

ok nagezien en staat actief maar status disabled

hoe kan je dat  activeren ?

Guy

 

 

werkt het niet op deze manier hieronder beschreven?

  1. Surf naar het configuratiemenu van je modem op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.
  2. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord van je modem in en klik vervolgens op de knop Inloggen.
    • Als gebruikersnaam dien je User te selecteren in het dropdownmenu Username.
    • Als wachtwoord dien je het wachtwoord te kopiëren dat je terugvindt op het label op de achterzijde van je modem, naast het woord User Password.
      Scherm om toegang te krijgen naar het configuratiemenu van de modem
  3. Klik in het centrale gedeelte van het scherm op Mijn Modem. Klik daarna op de tab Hotspot.
  4. Klik op de knop Uit om Public Wi-Fi hotspot te deactiveren. Je kunt deze functie nadien terug activeren via de knop Aan.
  5. Klik op de knop OK om de wijzigingen op te slaan.

Als je de opties niet zie herstart eerst eens je bbox = 10sec volledig stroomloos zetten en indien het nog niet lukt reset de bbox dan eens = 20 sec de resetknop blijven ingedrukt houden tot enkel vooraan de Power led nog oplicht en dan loslaten

@ Proximus forum moderatoren

kan mijn bericht hier terug gezet worden is terug verdwenen ????

 

@guy_przytula zie Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus 

 

@guy_przytula als het niet mogelijk is op die manier dan de bbox even = 10sec volledig stroomloos zetten en indien het nog niet lukt dan eens proberen door eens de bbox te resetten = 20sec verzonken resetknopje blijven ingedrukt houden en pas loslaten als alleen de Power led nog oplicht.

Reputatie 7
Badge +3

ok nagezien en staat actief maar status disabled

hoe kan je dat  activeren ?

Guy

 

 

@guy_przytula  Het is daarom dat ik je dit suggereerde de Hotspot instelling  in je Bbox te checken.

Heb dit in het verleden ook eens gehad .

ik zie dat @Martin je al aanraadde om je Bbox te resetten , dat heeft het probleem bij mij toen verholpen , de status stond nadien terug als actief.

 

 

@guy_przytula Maar uit je screenshot kan ik niet afleiden of je public wifi disabled staat

staat er bij u dan niet het volgende:

998864fe-cf9d-4b7c-957e-925ade6a5134.png

Reputatie 2
Badge

hierbij de status

 

Reputatie 2
Badge

als ik in wifi lijst kijk - zie ik proximus public wifi

als ik in myproximus  en instellingen kijk  staat : proximus public wifi aan

maar niet bij prodcuten -kan ook nergens de user definiëren die moet gebruikt worden voor deze

Guy

 

 ic

en probeerde dat te volgen

als ik online in my proximus kijk bij mijn producten zie ik wel degelijk public wifi met mijn userid/pw

in de app / producten, zie ik dat dus NIET

hoe kan je dat terug krijgen in de app ?

Guy

als ik in wifi lijst kijk - zie ik proximus public wifi

als ik in myproximus  en instellingen kijk  staat : proximus public wifi aan

maar niet bij prodcuten -kan ook nergens de user definiëren die moet gebruikt worden voor deze

Guy

 @guy_przytula 

Je kan best in de myproximus-app op je gsm de shaker functie gebruiken, (met je gsm schudden), dan opent er zich een venster waar je deze fout kunt doorgeven, dan komt dit direct bij de juiste dienst terecht die dit verder zal onderzoeken/oplossen.

 

Reputatie 2
Badge

dus gedaan : eerst chatbox - dan helpdesk die het ook niet verstond - ik zal technische dienst doorgeven zegt hij..  hij zegt : ik kijk het na..  na 10min in-activiteit - wordt chat automatisch afgesloten.. heel gebruiksvriendelijk.. dus 40min aan de lijn zonder enige hulp

 

Reputatie 7
Badge +3

@guy_przytula  Voor alle zekerheid , in de MyProximus App moet je in producten bij Mijn GSM  gaan kijken voor de Proximus Public Wifi die staat helemaal onderaan . En niet bij producten  in het onderdeel internet, zoals in MyProximus via de website op een computer of laptop.

Als je het daar in de App niet ziet staan zoals in de afbeelding, dan betekent dit dat het niet is inbegrepen in je mobiele abonnement of niet geactiveerd werd door Proximus.

 Maar waarom zou dat betekenen dat het niet is inbegrepen in je mobiele abonnement of niet geactiveerd werd door Proximus. Als het wel in de web versie te zien is?

als ik online in my proximus kijk bij mijn producten zie ik wel degelijk public wifi met mijn userid/pw

in de app / producten, zie ik dat dus NIET

 

Reputatie 7
Badge +3

Op je mobiel toestel dien je de toegang tot Proximus Public Wifi te configureren via je Proximus simkaart in de instellingen van je toestel.

  1. Open de MyProximus-app. 
  2. Tik op Producten en kies Mijn gsm. 
  3. Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de betalende optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
  4. Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
  5. In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi
  6. Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
  7. Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi
Reputatie 7
Badge +3

Ter info Je mobiel GSM abonnement zit toch in een pack?  Alleen dan kan je het gratis activeren op je mobiele toestel . 

Toegang tot Public Wi-Fi

 

Zie je in de WIFI op je mobiel toestel Proximus Public Wifi staan  en lukt het niet via de simkaart . Dan is manuele configuratie ook mogelijk met de gegevens verbonden aan je vast internet

Eap-Methode :         PEAP     (zie NB:)
Verificatie Fase 2      MSCHAPV2  (of GEEN) 
Certificaat selecteren    Niet valideren
Identiteit        je gebruikersnaam@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit    je gebruikersnaam@proximuswifi.be 
 Wachtwoord   zelfde  als van je Proximus Public Wifi in  je vast internet

NB: BIJ SOMMIGEN WERKT HET MET PEAP NIET
     MAAR MOET HET TTLS ZIJN

ik snap er gewoon niks meer van, bij mij zit dit ook niet in een pack en dat lukt wel.

zelfs met een P&G abo werkt het.

Reputatie 7
Badge +3

ik snap er gewoon niks meer van, bij mij zit dit ook niet in een pack en dat lukt wel.

zelfs met een P&G abo werkt het.

@Martin Je kan de Proximus Public WiFi gekoppeld aan je  aan je internetabonnement gebruiken op je smartphone .

Maar dan moet je het handmatig configureren/instellen op je smartphone met je gegevens voor Proximus Public Wifi gelinkt aan je internetabonnement .

En om een onbekende reden wil Proximus deze gegevens/procedure niet meer vermelden op hun hulp pagina’s.

zie voorwaarden hier Activeer Public Wi-Fi en surf via Wi-Fi | Proximus

 

Toegang tot Public Wi-Fi

  • Met Proximus internet geniet je ook onderweg gratis van een optimale ervaring dankzij Public Wi-Fi. Per gsm-abonnement in je Pack krijg je een extra toegang. Public Wi-Fi activeren op je tablet of smartphone kan via de MyProximus-app.
  • Elk gsm-abonnement in Pack beschikt over een eigen volume voor Public Wi-Fi. Gebruik je het volume gelinkt aan je internetabonnement? Dan wordt dit afgetrokken van je maandelijkse internetverbruik (vaste lijn). In geval van overschrijding wordt de verbinding niet verbroken, maar verlaagt Proximus de snelheid naar 128 Kbps.

je zegt nu handmatig configureren/Instellen maar bvb op mijn oude iPad koos ik het SSID “proximus public Wifi” en voerde mijn Public wifi loginnaam en wachtwoord in en had verbinding.
Is dat dan nu niet meer mogelijk?

Reputatie 2
Badge

gedaan als gevraagd

my proximus app : mijn gsm -proximus public wifi - configureer je toestel - proximus public wifi

 

verbinden ….

verbinden mislukt - geen nieuw venster

moet je nergens die userid/pw inbrengen die je in my proximus online hebt staan ?

meerdere malen geprobeerd : mislukt

heb ook contact gehad met helpdesk (2maal 30min) - die zegden dat er iemand van technische dienst zal terugbellen omdat ze het probleem niet konden oplossen.  2 dagen later heeft er nog steeds niemand gebeld...

Guy

Reputatie 7
Badge +3

gedaan als gevraagd

my proximus app : mijn gsm -proximus public wifi - configureer je toestel - proximus public wifi

 

verbinden ….

verbinden mislukt - geen nieuw venster

moet je nergens die userid/pw inbrengen die je in my proximus online hebt staan ?

meerdere malen geprobeerd : mislukt

heb ook contact gehad met helpdesk (2maal 30min) - die zegden dat er iemand van technische dienst zal terugbellen omdat ze het probleem niet konden oplossen.  2 dagen later heeft er nog steeds niemand gebeld...

Guy

Je hebt het toch op deze manier geprobeerd?

  1. Open de MyProximus-app. 
  2. Tik op Producten en kies Mijn gsm. 
  3. Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi
  4.  

  5. Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
  6. In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi
  7. Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
  8. Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi

Reageer