Vraag

Proximus is dramatisch slecht in Herenthout

  • 20 June 2024
  • 8 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 2

Het mobiel netwerk en bellen met Proximus is al volle 2 maanden dramatisch slecht.
Na de Proximus werken (5G upgrade) aan het mobiel netwerk die op 28/04 zogenaamd werden afgerond is de situatie ronduit dramatisch.
Buiten de woning is internet veelal totaal down en bellen is een regelrecht drama. Je mist telefoons en kwaliteit is zelfs met bellen via VoWiFi dramatisch slecht.

Ik heb meermaals contact gehad met Proximus en dat is eveneens een bijzonder negatieve ervaring.
Calls die gemiddeld 20 minuten duren waarbij je in de wacht wordt geplaatst en/of verbinding verbreekt.
Call center agents vanuit NL met heel povere kennis en die geen CRM applicatie hebben waarbij ze de volledige historiek van je ellende te zien krijgen.
Beloftes dat je wordt teruggebeld die niet worden na gekomen, er is geen commitment noch enige customer care op acceptabel nivo.
SIM swap wordt vaak als valse oplossing vermeld, die werd trouwens niet uitgevoerd (systeem doet een technische check of swap Überhaupt nodig is) heb ik mogen vaststellen.
 

Toen Proximus de fout bij mij probeerde te leggen, was de maat vol. Er is massaal ongenoegen te vinden op de lokale Facebook pagina over de slechte Proximus service.
Ondertussen (20/06) heb ik na 2 maanden eindelijk op voicemail de boodschap waarin Proximus erkent dat er een algemene storing is maar dat men geen zicht heeft wanneer alles opgelost zal zijn.
Ze proberen ons nu te paaien met een ‘1 GB sorry data’ activatie, totaal ontoereikend voor de situatie waarin we ondertussen al volle 2 maanden mee te kampen hebben.

Proximus is foute boel, geen respect voor klanten.   


8 reacties

Ik sluit mij hier volledig bij aan. 

Wij ervaren exact dezelfde problemen in Herenthout. 

Blijkbaar is dit wel een algemeen probleem aangezien ook Orange en Telenet gebruikers dezelfde problemen ondervinden. 

Het “van ‘t kaske naar de muur” gezegde is hier wel van toepassing. 

Deze problemen stellen zich in de hele gemeente, wat volgens Proximus “onmogelijk is”. 

Toch is het wel zo. 

De 1GB die klanten ter compensatie krijgen is ook nogal lachwekkend, aangezien deze zelfs niet gebruikt kunnen worden. Mobiele data werken gewoonweg niet in Herenthout. 

Graag ASAP een oplossing voor deze problemen. 

Reputatie 2

Vooral schandelijk hoe Proximus ons al maanden aan het lijntje houdt en valse info geeft.
De reputatie van Proximus is in Herenthout inmiddels gedaald naar een dramatisch dieptepunt.
Breng dit aub ASAP in orde en informeer jullie klanten op een transparente manier met correcte creditering als compensatie.

Reputatie 2

Geen reactie van de Proximus Service Engineers op deze klachten posting in dit public forum, zij voelen zich wellicht diep beschaamd.
Het probleem is bij de technische dienst gekend met referentie UTS-010300850.
Hoe je status ervan als klant kan opvolgen kan Proximus Customer Care me niet vertellen noch info wannneer dit precies zal opgelost zijn.
Ik beschouw dit als een priority one bug en verwacht terugkoppeling met actieplan. 
De barslechte situatie in Herenthout impacteert een grote groep, de klachten over Proximus zijn talrijk en krijgen veel negatieve weerklank op sociale media.
Hoe verloopt verdere informering over 'status probleem'?
Een commitment omtrent verwachte datum voor oplossing na 2 maanden miserie is key.
Neem aub jullie verantwoordelijkheid.
De vraag van één miljoen: Wanneer worden onze problemen eindelijk opgelost?
PS: Jullie 0800 22800 nummer werkt in deze critical context absoluut niet

Reputatie 7
Badge +3

@JH-BE 

@KarenVE

Ik heb jullie berichten overgemaakt aan de betrokken dienst.

wordt vervolgd.

Excuses voor het ongemak.

Groeten

Tina 

Reputatie 2

@tina.b Bedankt voor je reactie en hopelijk komt er eindelijk een (re)actie vanuit Proximus.

We hebben de afgelopen weken meermaals beloftes en excuses gekregen maar ons probleem wordt niet opgelost. Te gek dat ik afgelopen dagen op een eiland wel perfecte ontvangst had maar dat Proximus geen normale service kan bieden in Herenthout. Een spontane compensatie voor jullie lokale klanten lijkt me logisch maar is wellicht heel naïef van mij. Proximus is vandaag de RTT van de jaren 70 (sorry to say) en dat was eveneens archi-slecht, competitie van extra mobile provider is echt noodzakelijk om jullie enigszins customer minded te maken.

Mijn open vragen waarop ik nog steeds geen antwoord krijg:
Hoe kan je de status van het probleem UTS-010300850 als klant kan opvolgen (jullie Customer Care kan hierop geen antwoord formuleren)?
Hoe verloopt verdere informering over 'status probleem'?
Wie kan ik hiervoor als (SPOC) contact persoon rechtstreeks bereiken (met email-id/phone n°)?
Wie is manager Customer Care bij Proximus voor private market?
De vraag van één miljoen: Wanneer worden onze problemen eindelijk opgelost?

@KarenVE Ik hoop dat negatieve impact op jou business nog meevalt, zoniet adviseer ik je om RTV te contacteren om de wekenlange ellende met Proximus te delen. 

PS: Via TestAankoop heb ik eveneens publieke klacht lopende over Proximus problemen

Reputatie 2

@tina.b Het probleem dat 1000+ inwoners impacteert, is 11 weken verder nog steeds onopgelost.

Kan je dit aub mee opvolgen en ons informeren omtrent status en verwachte datum qua oplossing?

Hartelijk dank voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +3

@JH-BE 

ai ai, het geraakt moeilijk opgelost. :-(

Er zijn nu al verschillende teams bezig om te zoeken naar oorzaak en oplossing. Echt. 

Ik heb gevraagd ons team op de hoogte te houden.

Oprechte excuses.

Dit is niet hoe proximus het wil. 

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 2

@tina.b Dag Tina,

Niet prettig om horen maar apprecieer alleszins je transparante communicatie. 

Veel van je anonieme collega's mogen hieraan een voorbeeld nemen.

Actieve network monitoring verloopt blijkbaar mank (problemen werden pas onderkend na talloze klachten) en velen werden bij klantendienst niet au sérieux genomen bij melding van de problemen. Jullie moeten hieruit lessen trekken en absoluut beter doen.

Outsourcing heeft zo zijn limieten.

Hou ons hier op de hoogte aub

Thanks

Reageer