Vraag

pay@go

  • 27 August 2021
  • 32 reacties
  • 279 Bekeken

  • Practitioner
  • 29 reacties

Ik heb een oudere GSM met één pay@go (geen +) nummer. Die GSM wil ik blijven gebruiken.

Ik heb nu een gloednieuwe smartphone gekregen van iemand die deze niet gebruikt en zou daarvoor een tweede pay@go (+) willen aanschaffen (promotie à 5 euro). Kan dit?

Bij de aankoop moet ik blijkbaar het nummer ingeven van mijn bestaande GSM. (Heeft dit invloed op dat nummer?)

Dus in feite is de vraag: mag één en dezelfde particulier twee verschillende pay&go’s (nummers) gebruiken bij Proximus?

 


32 reacties

Bij andere providers moet je ook je betaalkaart op hun betreffende site registreren. Het is een verplichting van de staat. Ik ben vrij zeker dat ik mijn GSM nummer nooit aan de overheidsdiensten heb doorgegeven omdat het voor mij een tijdelijk nummer betreft (een pay&go om niet blijvend in de tijd te gebruiken). De providers hebben blijkbaar de verplichting om het nummer door te geven. Hoe het juist in mekaar zit zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Ik sluit deze topic hierbij dus af...

Reputatie 7
Badge +4

Ik laat het aan Proximus medewerkers over om formeel te bevestigen dat Proximus betrokken info (uw identiteit & uw P&G nr) niet aan andere partijen meedeelt (tenzij in het kader van een gerechtelijk onderzoek)

Ter info:

Contactopvolging: samen het virus vertragen | Coronavirus COVID-19 (info-coronavirus.be)

 

 

Dat is ook hetgeen ik veronderstelde, zie één van mijn vorige berichten.

…..dat Proximus betrokken info (uw identiteit & uw P&G nr) niet aan andere partijen meedeelt (tenzij in het kader van een gerechtelijk onderzoek)

Reputatie 7
Badge +3

@pilo @Martin @M_016 

“In de gevallen voorzien door de wet, verstrekt Proximus op verzoek de klantengegevens aan de bevoegde overheidsinstanties.“

Algemene-voorwaarden-voor-consumenten-en-kleine-ondernemingen---NL~2021-08-16-15-03-29~cache.pdf (proximus.be) artikel 9 Bescherming van de persoonsgegevens

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@AntonellaD

Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus

cfr bovenvermelde info en meer specifiek het deel “privacy beleid” 

De auteur vermoed dat Proximus zijn P&G nr zou meegedeeld hebben in het kader van covid-19 contactopsporingsonderzoek

Ik vermoed evenwel dat zulks niet kan/mag in het kader van de hudige/ bestaande wetgeving en dat Proximus dit uiteraard ook niet al/kan gedaan hebben

uittreksel:

  • uitvoeren van onze wettelijke verplichtingen ten aanzien van de gerechtelijke en andere Belgische autoriteiten zoals de fiscale autoriteiten, de nooddiensten of de gerechtelijke autoriteiten of om u op basis van uw locatiegegevens van ons mobiel netwerk op vraag van de overheid te waarschuwen in geval van een dreigend gevaar of een grote ramp;

Het lijkt mij aangewezen bovenstaande expliciet aan de auteur te bevestigen (al dan niet via de juridische dienst)

Reputatie 7
Badge +3

@M_016  Dit kunnen wij niet via deze weg laten uitzoeken en daarvoor dient de auteur @pilo verder contact op te nemen met onze Data Protection Officer indien hij dit te weten wenst te komen.

Groetjes, Antonella

Hoe kan u de Proximus Data Protection Officer contacteren?

E-mail: privacy@proximus.com

Adres: Koning Albert II laan 27, 1030 Brussel

Webformulier: link naar webformulier

 

De auteur vermoed dat Proximus zijn P&G nr zou meegedeeld hebben in het kader van covid-19 contactopsporingsonderzoek

Dan zullen ze toch eerst de wet moeten veranderen vooraleer Prox dit om die reden zou moeten doorgeven.

Reageer