Vraag

Pay&Go SMS versturen lukt, SMS ontvangen lukt niet (buiten Europa)

  • 23 September 2020
  • 0 reacties
  • 141 Bekeken

Hi,

 

Ik wilde gisteren aanmelden in mijn bankomgeving waarbij ik een code diende te ontvangen via SMS alvorens ik verder kon gaan. Tot mijn verbazing kwam deze sms niet aan, ook niet na meerdere malen het verzoek te herhalen.

 

Ik bevind mij momenteel op de Filipijnen en gebruik mijn Pay&Go-kaart. Eerst dacht ik dat het aan de bank lag, maar toen ik mijn vader vroeg een SMS te sturen, wat hij 6 keer heeft gedaan, kwam hiervan geen enkele aan. Zelf heb ik een SMS verstuurd naar hem en deze kwam onmiddellijk aan (kost overigens 0,75euro en niet 0,70 zoals aangegeven).

 

Heb mijn telefoon opnieuw opgestart, het nummer van de SMS centrale nagekeken, gecheckt of ik goede ontvangst heb op het netwerk waarop ik zit (Globe Telecom) en helaas geen oplossing gevonden, ook niet na een uitgebreide Google-zoektocht.

 

Af en toe krijg ik een SMS van Proximus met de tarieven in het buitenland en prettig verblijf dit en dat… de laatste keer dat dit het geval was is 4 augustus 2020.

 

Nu niet dat ik nog erg veel SMSen verwacht, maar ik zou het wel fijn vinden om terug in mijn bankomgeving te geraken uiteraard.

 

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Tom


0 reacties

Geen reactie

Reageer